SyncMaster 181T Silver 18,1" vs Dell UltraSharp 1900FP Ion Silver - TFT, 19"

Permalänk
Medlem

SyncMaster 181T Silver 18,1" vs Dell UltraSharp 1900FP Ion Silver - TFT, 19"

Specen för Dell-skärmen : http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/defau...

Specen för Samsung-skärmen :
Bildyta: 18,1"
Rek. upplösning: 1280x1024
Pixel storlek: 0,281
Betraktningsvinkel: 170
Ljusstyrka: 250cd/m2
Kontrast: 500:1
Responstid: 25ms (på till på)
Färger: 16,7 miljoner
TCO: TCO-99
Meny: Svensk, autojustering
Plug & Play: DDC2B
Vridfunktion (Pivot): Ja
Färg: Silver
Mått (BxDxH): 398x208x443
Signalingångar: Analog & Digital (DVI-D)
Syncmodell: Separate H/V, Composite H/V, SOG
Strömförbrukning: 40W
Vikt: 5,8 kg
Monteringsalternativ: Väggfäste, Universalfot
Garanti: 3 års utbytesgaranti på plats

Priserna är dom samma, de enda jag spelar är lite Q3 och Ghost recon
Vilken hade ni valt?
/Sorry för att det blev så mycket

Visa signatur

Nuvarande rigg:
CPU: AMD 9800X3D; RAM: 32 GB; GPU: AMD 9700 XTX
Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad till forumsdelen "Skärmar"*

Permalänk

Jag valde själv 181T. Är mycket nöjd!

Visa signatur

Stationär 1:[Shuttle SN25P, AMD 64 3500+, 2GB RAM, GeForce 7800GT] Stationär 2:[XP2600+@2400MHz (AUIHB), Asus A7N8X Deluxe, 2 x 512 MB TwinMOS PC3200, Sapphire Radeon 9700 Pro, Enermax EG365AX, vattenkylning (Innovatek & DangerDen), Samsung Syncmaster 181T] Bärbar: [Dell P4 1.7 GHz, GF4 440 Go, 512 MB RAM, 40 GB HD]

Permalänk

Har tyvär inte provat samsungs 18,1 tums skärm, men jag har deras 19 tums 191T.
Jag har bytt till den från en väldigt bra CRT skärm, men är extremt nöjd med TFT skärmen.
Det är lite eftersläpningar i vissa spel (märks dock inte när man spelar.. tex UT2003).
Tror iochförsig inte det finns några tft skärmar på marknaden som har kortare respons.

Jag rekomenderar varmt 191T skärmen, och jag antar att deras 18,1 tummare är ganska lik i prestanda.

Tittade precis på länken till Dell skärmen, vet inte om det är en slump , men jag tycker att den skärmen ser ut att vara misstänkt lik en samsung TFT. Ser identisk ut med min 19" samsung..
Kan ju vara så att det är en samsung TFT med dell namn.
ifall det är så är inte valet så svårt tycker jag

Visa signatur

Kamera | Nikon F80 | Sony DSC-F828 | Fler Fotografier |
Hembio | Plasma PDP-435XDE | VSX-AX5i-S | DV-868AVi-S | Chippad Xbox med HD-AV |
Dator|SS51|512Mb 2T|2.53GHz|TFT 191T|9700pro|2*120 1*300GB|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ted Baker
Har tyvär inte provat samsungs 18,1 tums skärm, men jag har deras 19 tums 191T.
Jag har bytt till den från en väldigt bra CRT skärm, men är extremt nöjd med TFT skärmen.
Det är lite eftersläpningar i vissa spel (märks dock inte när man spelar.. tex UT2003).
Tror iochförsig inte det finns några tft skärmar på marknaden som har kortare respons.

Jag rekomenderar varmt 191T skärmen, och jag antar att deras 18,1 tummare är ganska lik i prestanda.

Tittade precis på länken till Dell skärmen, vet inte om det är en slump , men jag tycker att den skärmen ser ut att vara misstänkt lik en samsung TFT. Ser identisk ut med min 19" samsung..
Kan ju vara så att det är en samsung TFT med dell namn.
ifall det är så är inte valet så svårt tycker jag

Det är en samsung med dellmärke på ja.

Permalänk
Medlem

hur snabba e Dell på att leverera då?...man hört historier om hur länge folk har fått vänta på sina datorer från dom

Visa signatur

Nuvarande rigg:
CPU: AMD 9800X3D; RAM: 32 GB; GPU: AMD 9700 XTX
Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ex-con
hur snabba e Dell på att leverera då?...man hört historier om hur länge folk har fått vänta på sina datorer från dom

De du hör är antagligen om folks hemPC paket.

Du kan ju själv tänka dig hur det blir när 8.000 ur försvarsmakten har valt hur de vill ha sina datorer konfigurerade och de skall byggas och lev till kund. vissa dröjesmål kan uppstå

Köper du som privatperson borde det gå snabbt. prata med Cht. han köpte en vursting laptop från dell

Permalänk
Medlem

När jag beställde min Dell P992 tog det ungefär 3-4 dagar innan skärmen anlände till återförsäljaren. Det får väl sägas vara relativt snabbt då skärmarna, enligt ÅF, fraktas från Irland.