Hur får jag tillgång till mina intäkter från youtube?

Permalänk
Medlem

Hur får jag tillgång till mina intäkter från youtube?

Hej har drygt en video från 2008 som fortfarande får views är uppe i runt 250 k . Den har en "intäkts genererande" symbol på sig. Men hur får jag tillgång till det jag får in och vart hamnar det nu ? =( Någon som har lust att hjälpa ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hej har drygt en video från 2008 som fortfarande får views är uppe i runt 250 k . Den har en "intäkts genererande" symbol på sig. Men hur får jag tillgång till det jag får in och vart hamnar det nu ? =( Någon som har lust att hjälpa ?

Well, för att få tillgång till pengarna så krävs det en del meck och fix. Först måste du vara säker på att alla stegen för att få tjäna pengar på youtube är genomgånget (skall finnas en lista med antingen gröna eller röda punkter framför beroende på status).

Om allting är ok så måste du uppnå till en summa av 700kr för att få ut pengarna. När detta sker så brukar det komma ett brev från google där de meddelar om hur mycket som kommer sättas in på ditt konto. Men ta en titt inne på adsense där brukar det stå alla siffror som du behöver veta

Permalänk
Medlem

Lust o länka videon?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hej har drygt en video från 2008 som fortfarande får views är uppe i runt 250 k . Den har en "intäkts genererande" symbol på sig. Men hur får jag tillgång till det jag får in och vart hamnar det nu ? =( Någon som har lust att hjälpa ?

själv har jag ingen aning men när du har fått summan om det blir . Kan du då säga hur mycket man får för en video med 250 k views ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

själv har jag ingen aning men när du har fått summan om det blir . Kan du då säga hur mycket man får för en video med 250 k views ?

Det är ju mest annonsintäkter så om alla har kört med adblock blir det inte mer än några kronor, går omöjligt att säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det är ju mest annonsintäkter så om alla har kört med adblock blir det inte mer än några kronor, går omöjligt att säga.

Fast adblock tar väl inte bort reklam som dom lägger i början på många klipp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Fast adblock tar väl inte bort reklam som dom lägger i början på många klipp?

Jo, Adblock tar bort allt (nästan).

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Fast adblock tar väl inte bort reklam som dom lägger i början på många klipp?

Jo, för mig tar de bort det iaf.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jo, Adblock tar bort allt (nästan).

Har haft problem med adblock på YT nyligen.
Ingen reklam alls försvinner, men bara på vissa videos.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Har haft problem med adblock på YT nyligen.
Ingen reklam alls försvinner, men bara på vissa videos.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du Adblock eller Adblock Plus?

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Har du Adblock eller Adblock Plus?

Vanliga...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hej har drygt en video från 2008 som fortfarande får views är uppe i runt 250 k . Den har en "intäkts genererande" symbol på sig. Men hur får jag tillgång till det jag får in och vart hamnar det nu ? =( Någon som har lust att hjälpa ?

www.google.se/adsense

Är du inte registrerad och klar där får du inga pengar.
För övrigt hatar jag google's adsense-avdelning. Jag blev felaktigt livstidsbannad från adsense, hade reklam på spel och filmer på en större sajt, om tydligen hade någon bestämt sig för att göra massa klick på mina reklamer, vilket ledde till att jag blev bannad.

De svarar inte ens på mina mail om överklagan, där tappade jag ett par tusen kronor :c

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

www.google.se/adsense

Är du inte registrerad och klar där får du inga pengar.
För övrigt hatar jag google's adsense-avdelning. Jag blev felaktigt livstidsbannad från adsense, hade reklam på spel och filmer på en större sajt, om tydligen hade någon bestämt sig för att göra massa klick på mina reklamer, vilket ledde till att jag blev bannad.

De svarar inte ens på mina mail om överklagan, där tappade jag ett par tusen kronor :c

va tråkigt =(

när jag försöker logga in med mitt google konto laddar de men kommer sen tillbaka på samma sida, antar att man måste fixa ett "adsens konto" eller ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 93Clocker:

va tråkigt =(

när jag försöker logga in med mitt google konto laddar de men kommer sen tillbaka på samma sida, antar att man måste fixa ett "adsens konto" eller ?

Man måste ha ett adsense-konto registrerat innan man kan tjäna något. SÅ har du inte haft ett adsense-utgivar-ID så har du inte fått in något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

va tråkigt =(

när jag försöker logga in med mitt google konto laddar de men kommer sen tillbaka på samma sida, antar att man måste fixa ett "adsens konto" eller ?

Precis som e-lite skriver. Vet ej om man kan ha innestående eller inte dock.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Man måste ha ett adsense-konto registrerat innan man kan tjäna något. SÅ har du inte haft ett adsense-utgivar-ID så har du inte fått in något.

Skrivet av WoG:

Precis som e-lite skriver. Vet ej om man kan ha innestående eller inte dock.

Ok ah jag ger nog upp haha verkar så jävla rörigt tack för hjälpen dock allihop.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

Jag har 3 miljoner visningar på min kanal. Har inte gett speciellt mycket. Ett par tusen kronor.
Ingen direkt idé att anstränga sig om du inte är stor, mycket stor och får typ minst 25k visningar per dag.

Permalänk
Skrivet av WoG:

www.google.se/adsense

Är du inte registrerad och klar där får du inga pengar.
För övrigt hatar jag google's adsense-avdelning. Jag blev felaktigt livstidsbannad från adsense, hade reklam på spel och filmer på en större sajt, om tydligen hade någon bestämt sig för att göra massa klick på mina reklamer, vilket ledde till att jag blev bannad.

De svarar inte ens på mina mail om överklagan, där tappade jag ett par tusen kronor :c

Samma hände för mig... :\

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Jag har 3 miljoner visningar på min kanal. Har inte gett speciellt mycket. Ett par tusen kronor.
Ingen direkt idé att anstränga sig om du inte är stor, mycket stor och får typ minst 25k visningar per dag.

"ett par tusen kronor" kan ju vara mycket beroende på i vilken situation man sitter i.
Du har ju ett par tusen kronor mer nu än när du startade. Så varför inte anstränga sig. Om alla tänkte som dig skulle vi inte ha några som lägger upp videos.

"-Njae, jag har ju inte 25k följare just nu, ingen mening att lägga upp den här videon"

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |