Finare nätaggregat lägre coilwhine?

Permalänk

Finare nätaggregat lägre coilwhine?

TJenare jag undraar om det r så att desto bättre nätagg man köper desto mindre coilwhine får man. Det är så att jag har coilwhine på moderkortet och då undrar jag om det låter mindre desto finare agg jag köper eller om det bara gäller att agget inte kommer ha coilwhine. Så Är det så dom menar eller sänks ljudet på moderkortet desto finare agg jag köper?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

TJenare jag undraar om det r så att desto bättre nätagg man köper desto mindre coilwhine får man. Det är så att jag har coilwhine på moderkortet och då undrar jag om det låter mindre desto finare agg jag köper eller om det bara gäller att agget inte kommer ha coilwhine. Så Är det så dom menar eller sänks ljudet på moderkortet desto finare agg jag köper?

Coilwhine på moderkortet var nytt för mig. Det brukar i regel alltid uppstå ifrån nätagget.
Men nej, desto "finare" nätagg behöver inte betyda mindre coilwhine. Jag har på senaste tiden kört på Corsairs guld och platanium-agg. Tyvärr har dom haft ganska många batchar som lider av coilwhine.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Coilwhine på moderkortet var nytt för mig. Det brukar i regel alltid uppstå ifrån nätagget.
Men nej, desto "finare" nätagg behöver inte betyda mindre coilwhine. Jag har på senaste tiden kört på Corsairs guld och platanium-agg. Tyvärr har dom haft ganska många batchar som lider av coilwhine.

Vad jag har kunnat hitta så är det kapslarna runt cpu:n. Jag har både bytt grafikkort och nätagg och då har det också kommit tillbaka tyvärr. Så det är ingen skillnad om jag köper t.ex. corsairs rm750 och nån av dessa?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/182750-be_quiet_power...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179015-be_quiet_power...
Är nämligen på jakt efter nätagg

Visa signatur

Permalänk

Nu är det så att jag ska beställa ett 7970 matrix och min fråga är då vad förslår ni för psu för enkel och dubbel gpu? 500W räcker väll till jag har beställt ett nytt på runt 700w. Funderar på dom 2 över. Just nu har jag ett 500w hemma som jag kan använda. Gärna så lågt pris som möjligt men vill ändå få hyfsad bra prestanda.

Visa signatur

Permalänk

Vilket föreslår ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic men mitt titan har coilwhine...

Visa signatur

Citera för svar!!