Backup på filmer, hur?

Permalänk
Inaktiv

Backup på filmer, hur?

Hej på er,

Dottern skulle kolla på lite Tom & Jerry, men vi upptäckte att skivan är fullständigt repad och vår gamla dvd-läsare inte längre fixar det - men det gör däremot datorn's bluraybrännare, så jag tänkte göra en backup.

Glöm det, verkar det som. Startade ImgBurn och direkt får jag upp ett meddelande om att skivan är skyddad. Nu är det ju så att PRIVATkopiering är fullt tillåtet och jag ger blanka fan i vad varningstexterna på fodralet säger - jag betalar för skivan och jag gör precis vad jag vill med den.

Finns det något program som smidigt struntar i skrivskyddet? Skyddet kallas tydligen CSS/CPPM.

Ideér?

Permalänk
Medlem

Prövat att använda "Dvd Shrink" ? Det använde jag mig av förr

Permalänk
Inaktiv

Hmm, det ska jag kolla upp.

Testade AnyDVD, men den pelar för mycket i inställningarna...jag vill bara göra en 1-1 backup.

Permalänk
Medlem

Poweriso fungerar för alla mina cd, dvd, pc spel.

Visa signatur

BitFenix Prodigy Svart Asus P8Z77-I Deluxe Intel Z77 2xDDR3 WiFi Socket 1155 mITX, Intel Core i5-3570K 3.4GHz
Corsair 16GB 1600MHz/CL10/VENGEANCE, CoolerMaster Silent Pro GOLD 600W, EVGA GeForce GTX 670, Intel 320 120 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zurmara:

Poweriso fungerar för alla mina cd, dvd, pc spel.

Även om skivan har kopieringsskydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Även om skivan har kopieringsskydd?

Pröva Dvd Shrink först, det är ett mycket enkelt program som du skapar en backup på Du får dig en liten mapp med filmen i när den arbetat klart. Sen gör du vad du vill med den, Programmet tog sig igenom koperings skydden som jag också hade på mina filmer.

Permalänk
Medlem

Använd dvddecrypter, samma som gjort imgburn.. Dvdshrink sabbar bara om du vill ha en 1:1 ..

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dezin:

Pröva Dvd Shrink först, det är ett mycket enkelt program som du skapar en backup på Du får dig en liten mapp med filmen i när den arbetat klart. Sen gör du vad du vill med den, Programmet tog sig igenom koperings skydden som jag också hade på mina filmer.

Körde Shrink nu....CRC-fel på 53%

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.