Permalänk
Medlem

Untitled by Oyegie, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Herregud, vilken fullträff på "After the rain" verkligen fint tajmat/exponerat..... ja allt är så jädrans vackert! Bra jobbat.

Tack! Hade lite tur med ljuset där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Forest King by n_micke, on Flickr

The Forest King by n_micke, on Flickr

Autumn Treeline by n_micke, on Flickr

Synd att herr Älg skulle va så långt bort, fint exemplar av djur annars. Men fyfan va kallt det börjar bli

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Några nytagna bilder från idag.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

FC Trollhättans målvakt från måndagens kvällsmatch

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Frozen by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick bli några bilder igår på norrskenet, dock hade jag inte mitt batteri laddat så det var slut efter ~30min >.<

DSC_4533.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4536.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4537.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4543.jpg by SWECRool, on Flickr

Måsta ta och köpa mig ett vidvinkel objektiv snart också, 17mm på en APS-C sensor är lite väl snäft ibland. :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Måsta ta och köpa mig ett vidvinkel objektiv snart också, 17mm på en APS-C sensor är lite väl snäft ibland. :/

Snygga och ja, vidvinkel är alltid att föredra. Kolla på de som börjar från 10 mm och uppåt. Vet att någon besserwisser kommer in och kritiserar mitt inlägg gällande brännvidden och vilket objektiv som är att föredra, men om man nu inte vill slänga 10+K på objektiv utan istället har max 5K som man kan använda sig utav så räcker det gott och väl till en bra vidvinkel.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Snygga och ja, vidvinkel är alltid att föredra. Kolla på de som börjar från 10 mm och uppåt. Vet att någon besserwisser kommer in och kritiserar mitt inlägg gällande brännvidden och vilket objektiv som är att föredra, men om man nu inte vill slänga 10+K på objektiv utan istället har max 5K som man kan använda sig utav så räcker det gott och väl till en bra vidvinkel.

Tackar, ja dom som jag sitter och kollar på börjar runt 10mm. Får se vad det får bli, är inte riktigt aktuelt just nu så

Fick även bli lite fler bilder idag, var så fint väder så kunde inte hålla mig inne

DSC_4565.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4568.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4590.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4596.jpg by SWECRool, on Flickr

DSC_4597.jpg by SWECRool, on Flickr

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Frozen by attila96, on Flickr

Gillar den, gör sig bra i det formatet

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fick bli några bilder igår på norrskenet, dock hade jag inte mitt batteri laddat så det var slut efter ~30min >.<

Måsta ta och köpa mig ett vidvinkel objektiv snart också, 17mm på en APS-C sensor är lite väl snäft ibland. :/

DSC_4533.jpg by SWECRool

Mycket vackert!

Permalänk
Medlem

Knäppt ikväll

Autumn by Aeonflicks, on Flickr

Autumn by Aeonflicks, on Flickr

State of decay by Aeonflicks, on Flickr

Permalänk

Det var ett tag sedan jag bidrog med lite bilder... här kommer lite bilder från cykelhopptävling utanför slottet.
Ms invitational 2013
Många som både fotade och filmade även från luften.

Permalänk
Medlem

Lekte runt lite med min Lumia 920 (med Nokia pro cam) i vardagsrummet. Tyckte den blev extremt bra för att vara från en mobilkamera, mysig höst/vinterkänsla. Synd att dem var så skitiga :/

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Har fotat rally i mörker för första gången, det var mycket lärorikt och kräver liten annan teknik än vad jag vant mig vid dagtid för fåglar samt inomhus. Krävs lite träning för att hitta optimala inställningar

iso6400 1/40s f/2.8 samt sb700 med cto filter för att simulera natriumgula gatulampor för att unvdika "blixtlook" blev mycket skräp men här kommer en som blev hyfsad.

Permalänk
Medlem

Nytagna för dagen

Permalänk
Medlem

Några av mina sista sommar bilder av Stockholm fler finns i strömmen

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

Två stycken på jycken igen, från förra helgen.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Det var inte lätt att hålla sig till enbart 5 fotografier den här gången

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det var inte lätt att hålla sig till enbart 5 fotografier den här gången

Håller med! Så fint nu.

Birches 1 by attila96, on Flickr

Björnö by attila96, on Flickr

Oak leafs by attila96, on Flickr

Yellow forest by attila96, on Flickr

Rudbeckia by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några bilder jg tog när jag joggade till jobbet för ett par veckor sedan. Tar ibland omvägen runt en liten sjö (Pickesjön i Borås) för att öka på distansen lite (då blir det 11 km till jobbet istället för 5,5 km). Tog med kameran för det är så vackra morgnar. Bilderna är inte redigerade mer än att jag krympt storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Några bilder jg tog när jag joggade till jobbet för ett par veckor sedan.

Fina. Särskilt den sista. Jag hade nog försökt att exponera lite sparsammare för att inte få himmeln överexponerad. Då blir färgerna på resten lite mustigare åxå. Det går ju att dra fram rätt mycket ur skuggorna om det är så...

Överväg gärna att dra lite lätt i spakarna. De har, IMO, en hel del att vinna på det. Fast det är ju en smaksak vad man gillar åxå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Fina. Särskilt den sista. Jag hade nog försökt att exponera lite sparsammare för att inte få himmeln överexponerad. Då blir färgerna på resten lite mustigare åxå. Det går ju att dra fram rätt mycket ur skuggorna om det är så...

Överväg gärna att dra lite lätt i spakarna. De har, IMO, en hel del att vinna på det. Fast det är ju en smaksak vad man gillar åxå...

http://motljus.no-ip.org/bilder/pickesjon.jpg

Tack!

Håller med dig om exponeringen. Svettig av löpningen och minusgrader, ville inte stanna för länge för att bli kall och körde ganska kvicka bilder med landskapsläget på Canon S90. Labbade lite med punkten som kameran skulle justera sig efter och tyckte det blev fel hur jag än gjorde och det var svårt att se i displayen. Med mindre exponerad himmel blev träden underexponerade kändes det som. Ville få fram dimmorna över sjön vilket kanske kommit fram bättre med mindre exponering.

Men jag är också mest nöjd över den sista bilden. Hade fler bilder men valde de tre jag tyckte var finast. Men provar man inte så lär man sig aldrig.

Permalänk
Medlem

Från resan till Turkiet
Får mig att vilja göra en kokbok ^^

Permalänk
Medlem

Vackert! Underbara färger nu på höstkanten

Permalänk

Grymma dimbilder Ronny!

Permalänk
Medlem

Nyinköpt Ducati Monster 620.

Inte helnöjd med bilderna, blev lite smått irriterad då jag pajade min mobilskärm ;D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det var lite showande på skolan idag:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Vackert! Underbara färger nu på höstkanten

Tack!
Ja fina färger. Bara därför kommer nu bryggan i sv-v.

Björnö B&W by attila96, on Flickr

(Det var väl fasen vad de krånglat till delningsfunktionen på Flickr då!)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

All Natural Leaf Blower by n_micke, on Flickr

This is The Way by n_micke, on Flickr

October In All It's Glory by n_micke, on Flickr

Survival of the Fittest by n_micke, on Flickr

Taking a Bath by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö