Gick uppgraderingen till Windows 8.1 bra för dig?

Permalänk

Vill gärna uppdatera men tyvärr finner jag inte hur man kan aktivera med telefon, får inte upp det alternativet. Ja det är en äkta version men har bytt hårdvara och vet att man ska kunna ringa in för ny nyckel.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hej!

Det vore kul att få lite statistik kring uppgraderingen från 8.0 till 8.1, så till er som har uppgraderat... Hur gick det?

Förtydligande: Alternativ 3 betyder alltså att det inte gick något vidare.

Installationen gick bra. Mindre bra är windows old mappen som har skapas :/ Har det på en liten ssd och vill inte ha det möget kvar.

Går inte att radera allt. Måste helt enkelt fixa en linux usb igen och radera det, om det inte blir stabilitetsproblem bara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Min Vaio Pro 13 blev svart när den skulle börja konfigurera så fick hålla in start knappen och börja om men sen funka allt fint

Permalänk
Jubileumsmästare

Hade problem till en början fick något liknande blåskärm, försökte 4 gånger typ men samma problem, något med minnet eller drivrutiner. Kom sedan fram till att det var de trådlösa nätverkskortet som krånglade. Fick plocka ut de och stoppa i mitt gamla, som inte stödjer 5ghz, men de är alltid något.
Så nu är iaf mitt 8.1 up and running!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Jag laddade ner en ISO med 8.1 inbyggt och blåste helt rent, aktiverade bara med min köpta nyckel sen! Kör med start8 och SSSD så är toknöjd !

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Avstängd

Segt att ladda ner. Jag har 2 stycken ISP och lika långsamt från bägge.
3.8 GB kommer ta hela natten.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Av okänd anledning slogs Stereoskopisk 3d på. Vilket fick Xcom: Eneny unknown att se riktigt lattjo ut utan brillor.

Frugan plockade dock fram ett par pappbrillor som rättade till problemet, men av typen röd/grönt filter, SHIT va störande. Lättåtgärdat i nVidia panelen dock.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Överlag så gick uppgraderingen rätt så bra och smidigt, fick 2 problem som jag har märkt av hittills. Ena var som flera skriva att stereoskopisk 3d slogs på automatiskt, bilden blev riktigt spännande utan 3d glasögon när man skulle lira ngt sen så försvann ljudet helt på min dator, avinstallerade 2 av drivrutinerna som gick på samma kväll så funkade ljudet efter det, har ett ljudkort från creative

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Installationen gick bra. Mindre bra är windows old mappen som har skapas :/ Har det på en liten ssd och vill inte ha det möget kvar.

Går inte att radera allt. Måste helt enkelt fixa en linux usb igen och radera det, om det inte blir stabilitetsproblem bara.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/how-remove-windo...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Min 3D går också igång på spel. Har dock inte kunnat lösa hur man stänger av det :s

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Min 3D går också igång på spel. Har dock inte kunnat lösa hur man stänger av det :s

Om du pratar om Stereoscopic 3d så är det väl bara att kryssa ur kryssrutan i Nvidia Control Panel?

(Dock kan det ju vara intressant att dra in senaste drivrutinerna också för man verkar få versionen som följer med 8.1 som standard snarare än vad man hade före uppgraderingen.)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Blåskärm med trådlösa nätverkskortet. Får se om det kommer drivrutiner nästa vecka. Asus ASUS-N53

Permalänk
Medlem

Black screen of death ^^, gamla drivers installerades automatiskt, tillslut kom jag in i felsäkert läge och kunde installera över. Dock massa buggar kvar, för många för att gå igenom. Dock säkert mer samsungs fel än MS. Samsung np880z5e-x01se. Jävligt irriterande att behöva vänta ett par dagar på nya drivers, just nu är datorn obrukbar. Så går det när man inte gör sina efterforskningar :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mazk0:

Blåskärm med trådlösa nätverkskortet. Får se om det kommer drivrutiner nästa vecka. Asus ASUS-N53

Asus PCE-AC66 fungerar men tappar "handskakningen" med Routern Asus RT-AC66U ibland fast de är ihop-parade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga större problem här, hade installerat W8 för ca två veckor sedan och det enda som hände nu var att vissa appar på fruns konto (mail, kontakter mfl) vägrade fungera. De var bara tomma tiles med ett litet kryss i ena hörnet. Lade ingen energi på att försöka lösa det utan raderade helt enkelt hennes användare, startade om och lade dit den på nytt och sedan funkade allt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Fick problem med Synology Surveillance Station för mina IP-kameror och lite trixande med jävla Java som vill att man installera Blotware som Ask.com (Java borde förbjudas). Uppdaterade Java och VLC, får fortfarande felmeddelande i Firefox om utdaterad Java-version och svart i rutan men det funkar med IE 11.

Visa signatur

Permalänk

Drog ner iso-filen, kopierade till en usb-sticka och installerade med nyckeln man fick på microsoftsidan. Inga problem, installerade utan invändningar...

Använder start8 som vanligt, precis som innan på windows 8. Uppgraderade alltså bara till 8.1.

Start8 fungerar alltså precis som vanligt.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av honajnahoj:

Error 0xC1900101. Verkar installera okej, men när jag efter omstart loggar in påstår den att det inte gick att uppdatera och återställer till 8.0.

Just det felet betyder att du har någon komponent som inte är uppdaterad. Pröva installera alla uppdateringar först.

Permalänk
Medlem

Det är inte kompatibelt med Lucid Virtu MVP, får bara upp en svart skärm när jag startar datorn. Ska mecka mig in i felsäkert läge och avinstallera

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Äsch det där är ju fusk (tok för enkelt);)

Nä men tackar för tipset. Lättade upp ssd med 6 GB extra Jippi.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Installerade det, såg att det var ännu värre än windows 8, tydligen är bloatskräp något ms gillar, mer folders, genvägar och skräp precis överallt, mer och mer tvång att använda värdelös mail för kontot osv.

Installerade Windows 7 igen och är så förbannat nöjd.

Permalänk

Funkade bra för mig. Fick lite strul med Punkbuster i bf3. Men efter uppdatering så funkar det bra igen. Sen uppdaterade jag internet/lan drivaren för den tappade nätverk ibland vid bf3 spelande. O nu funkar det med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt gick inget vidare, men har mig själv att skylla för det. Hade en utvecklarversion installerad och ledde till att jag fick ominstallera OS:et i slutändan

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Som många andra så hade jag först problem med steelseries engine. Avinstallerade, allt gick sedan ok.

Permalänk

Jag körde på en ren formatering som fungerade perfekt, gillar 8.1 men jag använder inget av det nya utan går direkt till skrivbordet när jag loggar in.

Permalänk
Medlem

Gick bra. Hittade först inte uppdateringen men startade om Store igen så fanns den där. Tog lite tid bara och att gfx drivrutinen spökade lite.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

De har dragit in den nu pga alla problemen. Epic fail

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4389_windows_rt_81_dras_ti...

Permalänk
Medlem

- Ena datorn uppgraderade som det skulle, men efter det kunde jag inte connecta till internet, varken via wifi eller kabel. Efter att stängt av/slagit på det trådlösa ett antal gånger (som jag normalt använder), testat med kabel dragit in och ur en massa gånger så kom den upp till slut (på trådlösa).

- Andra datorn (som jag använder vid TV'n) "stallade" nedladdningen på vid ett tilfälle, gick igång igen efter att jag pausat och återstartat den.

Sen var jag också tvungen att dra ur nätverkskabeln på denna i samband med installationen pga att internet FUNGERADE. Med fungerande internet vägrar microsoft nämligen att förså att man faktiskt inte är intresserad av något annat än ett lokalt konto på datorn (som jag hade sedan tidigare), utan onlinedisk och att det krävs internet för att logga in.

Ett mysterium detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De har dragit in den nu pga alla problemen. Epic fail

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4389_windows_rt_81_dras_ti...

Hahahahahaha.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Hahahahahaha.

Lite kul men ganska ointressant eftersom det rör sig om ett system som ingen använder!