Nvidia släpper Geforce Drivers 331.58 WHQL för Battlefield 4 och Batman: Arkham Origins

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Och fortfarande ingenting till Rome II... SLI tack..

Du vet väl att Rome 2 är sjukt CPU tungt och att typ alla CPU:er flaskar spelet?
Jag får ut cirka 60% av mitt GTX 670 med en i7 920@4.0Ghz. Om SLI hade fungerat så hade jag inte ens varit i närheten av att utnyttja grafikkorten.
Om du har GTX 460 SLI så KANSKE du kan få ut lite mer prestanda med en fungerande SLI-profil.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Om det vore så lätt, Även Nvidia har uttalat sig en del om problemen, du kan läsa om dom här https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drive... men de är långt ifrån fixade.

Värt dock att notera att det tog Nvidia 9 månader att FATTA att problemet finns.

Försök istället förklara varför inte jag har problem...

Kan du inte så har jag rätt

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MugiMugi:

Dock problemen med video drivare och drivare nyare än 314.22 är allmänt känt där ute, han är långt ifrån de enda, jag är också en av de drabbade, jag har även TVÅ kort som har exakt samma problem, Även testat korten på andra system hjälper inte de blå skärmar vilken burk som helst med nya drivare.

Nvidia har fixat några av problemen, de första drivarna som hade problem krashade så got som bara att ha firefox igång, dock vissa av buggarna finns kvar, och en hel del av dom berör inte enns den webbläsaren.

Problem biten är nvlddmkm mer eller mindre, också orsaken till blåskärm.

Fler och fler börjar raportera samma problem med denna drivar versionen också https://forums.geforce.com/default/topic/624802/geforce-drive...

Åter igen, detta är ett grymt vanligt problem med 4xx samt 5xx kort, vanligaste förekommande är 560 TI.

Jag läste alla svar och, det verkar som folk tror att allt ligger i drivaren, många av dom kör surround och försöker tvinga i PCI 3.0 och sedan försöker dom köra 8.1 Windows och Surround, felet där ligger i w8.1 atm.

Därför kör jag w7 atm tills dom stödjer 3 skärmar bra i 8.1

Och du har INGEN aning hur dom här personerna hanterar sina datorer vilka BIOS dom har vilka drivers dom använder vad dom installerar på datorn eller om dom har pirat OS eller om dom kör annat skit,
Varenda gång jag får hjälpa någon IRL med sånt här problem så är det till 99 % fel bakom spakarna och inte hårdvaran.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag läste alla svar och, det verkar som folk tror att allt ligger i drivaren, många av dom kör surround och försöker tvinga i PCI 3.0 och sedan försöker dom köra 8.1 Windows och Surround, felet där ligger i w8.1 atm.

Därför kör jag w7 atm tills dom stödjer 3 skärmar bra i 8.1

Och du har INGEN aning hur dom här personerna hanterar sina datorer vilka BIOS dom har vilka drivers dom använder vad dom installerar på datorn eller om dom har pirat OS eller om dom kör annat skit,
Varenda gång jag får hjälpa någon IRL med sånt här problem så är det till 99 % fel bakom spakarna och inte hårdvaran.

Detta är extremt sant, nu har jag i och för sig bara ett kort, men det var väldigt längesedan min dator "BSOD" utan att det var jag som gjorde något. Om man bara hanterar sin dator korrekt så fungerar den i många fall. Jag säger inte att drivrutiner alltid fungerar som de ska, men det är betydligt oftare än vad man tror att man har gjort något själv för att skapa problemen/problemet.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Funkar alldeles utmärkt med OC och utan OC på mitt kort

Permalänk
Medlem

blir till o fortfarande stanna kvar vid 314.22 då crasher och spel som slutade fungera efter test me denna drivarn trist!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Live stream nu på twitch med PC perspective där de har Nvidia i studion för att demonstrera G-Sync

http://www.twitch.tv/pcper/b/472242159

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd

Har själv ett 560ti och har inte kunnat uppdatera sen 314.22 utan att få problem. Och det är inte "fel bakom spakarna" det ÄR nått fel på Drivrutinerna för dessa kort. Drygt att Nvidia inte fixar skiten. Men då jag knappt spelar spel längre så rör det inte mig så mycket. Tråkigt för alla som drabbas bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Alltså, varför kan inte nVidia släppa en, EN JÄVLA patch för AMD grafikkort så skulle jag fira med allt jag har. So far så fungerar inte mitt andra grafikkort längre i CF efter senaste drivrutiners-patch och nu har jag ett fungerade grafikkort eller ja, fungerande.

Mitt nu, single kort har börjat bete sig konstigt efter ominstallation utav drivrutiner och får att drivrutinerna har kraschat och återställts för att sedan dö ytterligare en gång. Sedan fungerar drivrutinerna tills att jag startar League of Legends där den ytterligare kraschar.

Kontentan är alltså att under nu 4 års tid har jag haft KONSTANT problem med mina drivrutiner med dessa AMD kort;

CrossFire 5870
AMD 6990
CrossFire 7970

Nu ger jag tamejfan upp och köper nVidia när nya Titan kommer eller liknande.

Vet precis vad du menar! Hade tidigare 5870 CF, körde BFBC2 med 10.1 tror jag det var och allt efter det var det ingen ide att ens titta på! Känns som det är lite typiskt AMD faktiskt..

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk

Samma problem här med ett 560 Ti kort...har inte testat alla drivisar efter 314.22, men 3-4 stycken, och har problem med alla. Har testat i båda burkar i signaturen, och båda får samma problem med "clean & legit" windows installation (win 7 ultimate). Sedan kanske @tvelander har rätt i mångt och mycket att många kan ha bidragit till diverse fel själva, men tror ej det gäller såpass många. Vidare så sitter det väl inte så många "Svenssons" med mid till high end grafikkort? Vanliga "Svenssons" köper väl färdiga burkar, och de brukar väl inte drivas med den typen av grafikkort, såvida man inte letar upp specifika datorer, vilket innebär betydligt dyrare burkar. Så de flesta vet nog/känner på sig om de skulle ha orsakat felet själva. Finns säkert en och en annan Nisse med sådana grafikkort, men inte merparten.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett nvidia 500-seriekort nu och hade ett amdkort innan... Jag måste ställa mig bakom sbs-klubben. Visst kan drivisar ställa till det men oftast är det annat som spökar.. Konstigt att det ska bli sådan bajskastning varje gång. Kan folk här inte fatta att alla aktörer har för och nackdelar, samt att detta inte är konstant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Aja testade dessa och värt att notera, Blåskärmar och krasher sedan 214.22 är inte fixade med 560 TI korten jag har, båda har exakt samma problem.

Blir hejdå Nvidia för stunden på fredag, bara för trött på det här.

Låter snarare som att du behöver uppdatera drivrutinerna för moderkortet, alternativt uppdatera BIOS. Att ha problem med drivrutiner är ganska vanligt, men i över två år? Inte direkt vanligt. Känner flera som har 560 Ti och andra modeller i 500-serien, och för dom så har 3xx.xx fungerat toppen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Låter snarare som att du behöver uppdatera drivrutinerna för moderkortet, alternativt uppdatera BIOS. Att ha problem med drivrutiner är ganska vanligt, men i över två år? Inte direkt vanligt. Känner flera som har 560 Ti och andra modeller i 500-serien, och för dom så har 3xx.xx fungerat toppen.

Två år? Nej, sedan 320 beta drivarna var ute från Nvidia, dvs ca 6 månader sedan.

Men åter igen Nvidia har bestämt sig på att äntligen försöka lösa problemen, även om det tog dom ett enormt långt tag

https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drive...

Samt åter igen bara nergradera till 314.22 och alla problem bortblåsta, Men problemet är att vi inte kan stanna kvar vid en 9 månader gammal video drivare för evigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har problemen för 560ti kort blivit fixade ännu eller bör man stanna kvar på 314.22 ännu längre? I princip alla drivrutiner efter den punkten har jag haft problem med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Två år? Nej, sedan 320 beta drivarna var ute från Nvidia, dvs ca 6 månader sedan.

Men åter igen Nvidia har bestämt sig på att äntligen försöka lösa problemen, även om det tog dom ett enormt långt tag

https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drive...

Samt åter igen bara nergradera till 314.22 och alla problem bortblåsta, Men problemet är att vi inte kan stanna kvar vid en 9 månader gammal video drivare för evigt.

Du skrev 214.22 vilket är en väldigt gammal drivrutin. Men hur som helst så låter det ändå som en förvånansvärt lång tid. När jag har haft problem med drivrutiner så har det oftast lösts sig efter några uppdateringar. Vet inte om vissa kort är mer drabbade än andra. Inga i mina vänskapskretsar är drabbade av det du beskriver, och då sitter några på ett eller flera 560 Ti. Tråkigt att det ska behöva vara så vilket som.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Alltså, varför kan inte nVidia släppa en, EN JÄVLA patch för AMD grafikkort så skulle jag fira med allt jag har. So far så fungerar inte mitt andra grafikkort längre i CF efter senaste drivrutiners-patch och nu har jag ett fungerade grafikkort eller ja, fungerande.

Mitt nu, single kort har börjat bete sig konstigt efter ominstallation utav drivrutiner och får att drivrutinerna har kraschat och återställts för att sedan dö ytterligare en gång. Sedan fungerar drivrutinerna tills att jag startar League of Legends där den ytterligare kraschar.

Kontentan är alltså att under nu 4 års tid har jag haft KONSTANT problem med mina drivrutiner med dessa AMD kort;

CrossFire 5870
AMD 6990
CrossFire 7970

Nu ger jag tamejfan upp och köper nVidia när nya Titan kommer eller liknande.

WELCOME TO THE RED TEAM! I´m Not surpriced

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent med mitt GTX690 i riggen i sign...

BF3 ca 5-8 extra fps, hoppas effekten håller i sig till 4:an också...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

WELCOME TO THE RED TEAM! I´m Not surpriced

Kände du att det var lite många som inte gillar nvidias drivrutiner i tråden? Svårt att höra kritik mot ditt favoritföretag? Varför skriver du, med nvidia sli, ett sånt inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Kände du att det var lite många som inte gillar nvidias drivrutiner i tråden? Svårt att höra kritik mot ditt favoritföretag? Varför skriver du, med nvidia sli, ett sånt inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har iaf haft nvidia SLI i snart 1 år nu, haft säkert 5-10 olika drivrutiner, både beta och inte.
Har aldrig någonsin haft minsta lilla SLI-relaterade problem.

Har hänt att jag bytt tillbaka någon release för att den nya inte klarar min överklock, men det är knappast något jag blaimar Nvidia så mkt för..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag har iaf haft nvidia SLI i snart 1 år nu, haft säkert 5-10 olika drivrutiner, både beta och inte.
Har aldrig någonsin haft minsta lilla SLI-relaterade problem.

Har hänt att jag bytt tillbaka någon release för att den nya inte klarar min överklock, men det är knappast något jag blaimar Nvidia så mkt för..

Vad skönt:) jag har inte haft några drivrutinproblem med mitt nvidiakort heller.. Men läste du vad jag skrev?

Jag undrade varför han skrev "welcome to the red team" när han uppenbarligen inte har ett amdkort? Det är ju sånt som gör varje tråd så dryg att läsa.. Man kan gärna komma med kritik, men det där är ju bara skräp..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

WELCOME TO THE RED TEAM! I´m Not surpriced

Så det faktum att flera har klankat ner på Nvidias drivrutiner i denna tråd har totalt undgått dig då eller?

Skrivet av Heinel:

Vad skönt:) jag har inte haft några drivrutinproblem med mitt nvidiakort heller.. Men läste du vad jag skrev?

Jag undrade varför han skrev "welcome to the red team" när han uppenbarligen inte har ett amdkort? Det är ju sånt som gör varje tråd så dryg att läsa.. Man kan gärna komma med kritik, men det där är ju bara skräp..

Skickades från m.sweclockers.com

För att han läst att AMD någon gång haft problem med drivrutiner och får för sig att det gäller alla?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Och fortfarande ingenting till Rome II... SLI tack..

Då får CA först se till att lägga till stöd för SLI i spelet.
nVidia säger samma sak som de sa till Company of Heroes 2. Lägg stödet så ska vi nog se till att fixa profilerna.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Då får CA först se till att lägga till stöd för SLI i spelet.
nVidia säger samma sak som de sa till Company of Heroes 2. Lägg stödet så ska vi nog se till att fixa profilerna.

Har hört att Nvidia ska arbeta på en SLI profil när CA "get their shit together" och patchar klart spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag läste alla svar och, det verkar som folk tror att allt ligger i drivaren, många av dom kör surround och försöker tvinga i PCI 3.0 och sedan försöker dom köra 8.1 Windows och Surround, felet där ligger i w8.1 atm.

Därför kör jag w7 atm tills dom stödjer 3 skärmar bra i 8.1

Och du har INGEN aning hur dom här personerna hanterar sina datorer vilka BIOS dom har vilka drivers dom använder vad dom installerar på datorn eller om dom har pirat OS eller om dom kör annat skit,
Varenda gång jag får hjälpa någon IRL med sånt här problem så är det till 99 % fel bakom spakarna och inte hårdvaran.

Om tillräckligt många upplever det som ett problem, så ligger det med största sannolikhet något i det. Alla som upplever problemet kan ju inte gärna ha tummen mitt i handen. Dessutom skall man inte behöva vara speciellt kunnig för att få riggen att fungera på ett normalt sätt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Om tillräckligt många upplever det som ett problem, så ligger det med största sannolikhet något i det. Alla som upplever problemet kan ju inte gärna ha tummen mitt i handen. Dessutom skall man inte behöva vara speciellt kunnig för att få riggen att fungera på ett normalt sätt.

Men dom sitter ju och försöker TVINGA in saker som bara stödjs av 3e part KANSKE ingen vet.

Typ 5 pers gnäller på att PCI 3.0 inte stöds på X79.

Så många, det där är så lite folk att det knappt existerar och mer en hälften kan man redan fixa, och så kan dom sluta försöka tvinga fram saker som inte stöds native.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntus:

Kommer dessa göra någon skillnad gentemot beta-drivrutinerna i battlefield 4 för ett GTS 250 1GB? Testade nämligen betan av spelet och låg på sisådär 20-25 FPS (och ännu lägre i närstrider...), dvs ospelbart. BF3 flyter på finfint med cirka 40 FPS. Spelen har ju samma minimikrav vad jag har sett så tänkte ifall det handlar om optimeringar eller ifall jag blir tvungen att köpa ett nytt grafikkort.

Battlefield 4 har som rekommenderat att man ska ha ett grafikkort runt 2-3GB, kanske dags att uppgradera och sluta gnälla på dåliga optimering, det kan också ha att göra med ifall du använder Windows 7 då spelet fungerade betydligt bättre på Windows 8. http://bf4central.com/battlefield-4-system-requirements/ - - - - http://oi40.tinypic.com/2hziyya.jpg

Testade själv BF4 betan på min dator då jag hade Windows 7 hade runt 15-30 FPS och min dator ska ju klara detta spel utan några som helst problem så tänkte måste ju ligga i något annat, så installerade Windows 8 istället och vipps så låg man på 55-70 FPS + så mycket ligger nog i Directx och hur det är "optimerat" i spelet. Då Directx 11.1 verkar väldigt viktigt, eller så var det bara något med BF4 betan som gjorde att det fungerade dåligt på min dator och Windows 7.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Då får CA först se till att lägga till stöd för SLI i spelet.
nVidia säger samma sak som de sa till Company of Heroes 2. Lägg stödet så ska vi nog se till att fixa profilerna.

Precis allt ansvar ligger inte på Nvidia utan även på spelskaparna, folk verkar glömma bort detta.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Hjälpsam

Halvt Off Topic.

Problem i vissa spel för kort från AMD eller Nvidia kan som sagt ofta orsakas av speltillverkarna, Shogun är ett bra exempel, det fungerade bra på AMD-kort ända till dessa att speltilverkarna patchade spelet, sen blev det problem för AMD-kort (tror att det är fixat nu).
Ett annat exempel (även det AMD), är Metro Last Light där "advanced PhysX" är påslaget default, även för de som har AMD-kort, hur resonerar de då?

Ofta ser man användare klaga på att deras kort går dåligt i ett speciellt spel och skylla detta på grafikortet, jag tycker att ansvaret ligger mer hos de som gör spelen, Rome II är väl ett bra exempel gällande både Nvidia och AMD.

Angående problem i SLI eller CF är det större problem än för singelkort, men ett sätt att minimera dessa, är att använda sig av identiska kort, med identisk version av BIOS.
Läste nyss en tråd där TS löste sina problem, med att flasha det äldre kortet med det nyare kortets BIOS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Namn: Mayor Troll, säger en hel del

Permalänk
Medlem

Tjeck dis aut!

Bergslagen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9