Apple direktsänder från kvällens presskonferens i San Francisco

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Votarg:

För alla oss som inte har en ipad att se på länkar jag en stream från en nederländsk hemsida här: http://www.onemorething.nl/live/

Om man vill köra från vlc så tryck på nätverksström från mediamenyn och skriv in direktlänken:

Tack! Hittade dock din post för sent dessvärre så jag fick bara se sista halvtimmen. Stod "available shortly" på Apple's hemsida så jag antog att evenemanget var försenat. :S

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

De har nått en gräns där X helt enkelt inte är nödvändigt längre. Den introducerades i samband med iPad 3 då upplösningen var tillräckligt påfrestande för både hårdvara och batteritiden. Nu har man i och med den tredje generationen nått en punkt där det helt enkelt inte är nödvändigt, samt att enheterna återigen återgår till deras tunnare form.

Fast A7 är ju inte ens den snabbaste SoCen för mobiltelefoner, så det känns lite billigt att inte sätta i något starkare i en så mycket större enhet.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Fast A7 är ju inte ens den snabbaste SoCen för mobiltelefoner, så det känns lite billigt att inte sätta i något starkare i en så mycket större enhet.

Det är Apples snabbaste SoC. Sen är nog den kraft du får ut av en A7 fullt tillräckligt för vad du gör på en surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som Krasharen nämner så är det Apples snabbaste och just nu ett av de snabbaste SoC som finns på marknaden. Det kommer duga gott och väl till nästa års uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Det är Apples snabbaste SoC.

Ja, men de kunde ju haft en A7X med en annan GPU del.

Skrivet av Banka:

Som Krascharen nämner så är det Apples snabbaste och just nu ett av de snabbaste SoC som finns på marknaden. Det kommer duga gott och väl till nästa år.

Ja, och om de aldrig släpper en ny kommer den förbli den snabbaste för alltid. Att det är Apples snabbaste kan ju inte vara ett argument mot att ta fram en ny. Det är en av de snabbaste SoCarna för mobiltelefoner. GPU delen är knappt snabbare än iPad 4 av de ester jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

err...Är Ipad Air den nya Ipad 5 och priset? Var är A7X?

Om jag inte såg fel så var det rätt stor ökning vad gäller GPU prestandan jämfört med 4:e generationens iPad så sannolikt är det väl en högre klockad A7 än den i iPhone 5S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja, men de kunde ju haft en A7X med en annan GPU del.

"X" infördes för att komplettera den höga upplösningen, vilket inte krävs längre nu när vi är inne på den tredje generationen av iPads som använder sig av "Retina". SoC är tillräckligt starkt helt enkelt utefter den vision och krav som Apple tror marknaden kan tänkas ha.

Permalänk

Har dom sagt när Mavericks släpps?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

"Today" är det bara sagt. Kollar App Store titt som tätt men inget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Släpps idag, gratis på Mac App Store. Kommer troligen ta någon/några timmar innan den är tillgänglig, och troligen "skickas ut" undan för undan så att inte deras system blir överbelastat.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Idag.

Räkna med att ladda ned det imorgon utan problem då det är dagstid nu i Nordamerika.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Idag. Det är fulla muggar att refresha i App Store.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Fasiken! iPad Air och iPhone 5S, halva lönen försvann direkt innan den ens hunnit landa.

Gött! Hej då iPad 1st Gen och Galaxy S3!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Meh, var det nödvändigt att ta bort ethernetporten på Mbp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecka1:

Det genomförde man förra året i och med Macbook Pro Retina.

Permalänk
Skrivet av Pecka1:

Hm, det tänkte jag inte ens på! Tråkigt, den används faktiskt ibland (speciellt vid felsökning).

Visa signatur

Citera, tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blomqvist:

Idag. Det är fulla muggar att refresha i App Store.

Länken till OSX Mavericks för dem som vill:
https://itunes.apple.com/app/os-x-mavericks/id675248567?mt=12

(Funkar dock inte än, ger bara "Objektet är inte tillgängligt. Objektet som du har begärt är inte tillgängligt just nu i den svenska affären"

Uppdatering: 20:55 Finns nu tillgängligt i Mac App Store (funkar för mig nu).

" OS X Mavericks
By Apple
Open the Mac App Store to buy and download apps.
Free
Category: Productivity
Released: Oct 22, 2013
Version: 10.9
Size: 5.29 GB
Languages: English, Arabic, Catalan, Chinese, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Slovak, Spanish, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnamese
Seller: Apple Inc.
© 2013 Apple, Inc.

Rated 4+

Compatibility: OS X 10.6.8 or later"

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Det genomförde man förra året i och med Macbook Pro Retina.

Skrivet av blomqvist:

Hm, det tänkte jag inte ens på! Tråkigt, den används faktiskt ibland (speciellt vid felsökning).

Onödigt, visst man kan använda en adapter men varför? Sen förstår jag inte vad det är för fel på vanliga Displayport?

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Länken till OSX Mavericks för dem som vill:
https://itunes.apple.com/app/os-x-mavericks/id675248567?mt=12

(Funkar dock inte än, ger bara "Objektet är inte tillgängligt. Objektet som du har begärt är inte tillgängligt just nu i den svenska affären"

Uppdatering: 20:55 Finns nu tillgängligt i Mac App Store (funkar för mig nu).

Funkar för mig! 100mb av 5,29GB Spännande!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candycarter:

Ja, medans inlägget jag skrev om att det inte fanns så hann det inte gå mer än några min så funkade det
På väg ner här med (ca 170 MB nu)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pecka1:

Onödigt, visst man kan använda en adapter men varför? Sen förstår jag inte vad det är för fel på vanliga Displayport?

Thunderbolt är kompatibelt med Displayport, så att porten klarar mer är väl ingen nackdel?

Visa signatur

Citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, medans inlägget jag skrev om att det inte fanns så hann det inte gå mer än några min så funkade det
På väg ner här med (ca 170 MB nu)

Skrivet av candycarter:

Funkar inte för mig, kommer upp att programmet inte kunde hämtas

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ashashiva:

Funkar inte för mig, kommer upp att programmet inte kunde hämtas

Får du fram sidan i Mac App Store?
Om du klickar på: https://itunes.apple.com/us/app/os-x-mavericks/id675248567?mt... sen "View in Mac App Store"
Om det inte funkar så är det bara att testa igen, bara att klicka på länken igen och sen om det blir ett felmeddelande så testa bara igen efter några minuter.
Det är sannolikt mycket hög belastning på systemet just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Får du fram sidan i Mac App Store?
Om du klickar på: https://itunes.apple.com/us/app/os-x-mavericks/id675248567?mt... sen "View in Mac App Store"
Om det inte funkar så är det bara att testa igen, bara att klicka på länken igen och sen om det blir ett felmeddelande så testa bara igen efter några minuter.
Det är sannolikt mycket hög belastning på systemet just nu.

Det jag gjorde. Är nog sjuk belastning på servern så skall försöka om en stund igen.

Update: Nu funkar det. Men hur ser ni hur mycket som laddats ner?

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Det blir nästan lite komiskt med deras keynotes med uppskruvade förväntningar och produktvideos med vit bakgrund +ordbajs när dom egentligen bara har gjort samma sak i flera år nu;

• Lite tunnare

• Lite högre upplösning

• Ny processor.

Dom har inte haft någon "one last thing" värd att nämna på ganska länge.

Visst har dom en kompetent produktfamilj men det känns inte längre som det där innovativa företaget. . .samtidigt släpper flera konkurrenter intressanta nya produkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ashashiva:

Det jag gjorde. Är nog sjuk belastning på servern så skall försöka om en stund igen.

Update: Nu funkar det. Men hur ser ni hur mycket som laddats ner?

För att kolla hur mycket som hämtats gå in under "köp" fliken, så finns OS X Mavericks där (Ligger troligen högst upp i toppen)
Just nu uppe i ca 2.7 GB av 5.29 GB

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har laddat ner snart 8gb enligt nätverksövervakaren och jag får konstant upp att programmet inte kunde hämtas och det enda jag kan göra är att trycka på "försök igen"...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Visst har dom en kompetent produktfamilj men det känns inte längre som det där innovativa företaget. . .samtidigt släpper flera konkurrenter intressanta nya produkter.

Som vaddå? Det är ju knappast så att Samsung, HTC eller MS har släppt något de sista åren som har varit något speciellt att hänga i julgranen

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Som vaddå? Det är ju knappast så att Samsung, HTC eller MS har släppt något de sista åren som har varit något speciellt att hänga i julgranen

Betydligt mycket mer innovation än Apple skulle jag säga. iPhone har fått en extra rad ikoner och fingeravtrycksläsare, konkurrenterna har t.ex. fått
Trådlös laddning
Vattentålighet
NFC
Kopplas mot smartklockor
Stereo ljud
Mindre variant
Större Variant

Vilken som helst av de sakerna hade vart en enorm deal på ett apple event

Permalänk

Installerat och klart! Min 2009'a går mycket svalare.

Visa signatur

Citera, tack!