Bf4 borta från origin library?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

vad kostar BF4 DE+premium via México och är det engelskt språk på den då?
hmm tror ändå ajg köper DE först på origin sen premium något senare

Pengarna har inte dragits än, men digital deluxe edition samt premium landade på 1048 MXN för mig, vilket idag är ca 515 sek.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

Verkar inte vara något problem för mig, det finns på min origin.

Edit: Ej köpt via mex proxy, betalade 599SEK . . .

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite tråkigt att man inte kan köpa Battlefield 4 Premium Edition istället för att köpa både Battlefield 4 och sedan Premium i efterhand. Blir ju dyrare.

Permalänk
Medlem

det är populärt att förolämpa personer här på sweclockers ser jag.
tycker modarna borde bli hårdare med varningar och motarbeta ord som noobs och faggots som används i nedvärderande syfte

Skrivet av Avar:

Fan vad glad jag blir när jag läser sånt här, snåla vid de priset så får man skylla sig själv, karma is a bitch. Hoppas alla som använder sig av sånt skit blir bannade

varför då?
bara för att de kanske inte har lika mycket pengar som dig och väljer att köpa billigare?

Skrivet av kevve1:

Det är nog som när man ska köpa makaroner och ketchup, betalar man runt 10 kr mindre så smakar det fattigt, men i affären låter det som en bra deal.

det kommer smaka lika gott oavsett, eller köper du HDMI-sladdar med guldkontakt för 450kr styck också?

Skrivet av smurfeNn:

Meh herreguud, noobs!
Köp härifrån istället;
Battlefield4
Billigare, SVENSK support, säkert.
Jag kan garantera att det är säkert då jag köpt två BF3 Premiums, Black Ops 2, Skyrim, CS GO mm därifrån.

noobs?
vet du vart de får nycklarna?
vart de får pengarna som de köper nycklarna med?

risken är mycket större om man köper fulnycklar från ryssland eller asien

Permalänk
Medlem

Köpte via mexikansk proxy och mitt är inte borta. Såg även nu att dom har dragit pengarna från mitt konto. Så det verkar ju fungera bra.

Permalänk
Medlem

Köpte också via mexikansk proxy den andra Oktober och mitt är inte borta. De drog pengarna i morse också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pittsa:

Köpte via mexikansk proxy och mitt är inte borta. Såg även nu att dom har dragit pengarna från mitt konto. Så det verkar ju fungera bra.

Skrivet av JackeShan:

Köpte också via mexikansk proxy den andra Oktober och mitt är inte borta. De drog pengarna i morse också.

Hur mycket pengar har de dragit och vad köpte ni?

Ser att de inte dragit pengar från mitt e-kort än och det står att jag har en balans på 536 kr utifrån de 550 kr jag satte som gräns. Köpte Digital deluxe + premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Hur mycket pengar har de dragit och vad köpte ni?

Ser att de inte dragit pengar från mitt e-kort än och det står att jag har en balans på 536 kr utifrån de 550 kr jag satte som gräns. Köpte Digital deluxe + premium

320kr för Digital deluxe..

Permalänk
Medlem

De har dragit mina pengar nu 248.88 spelet 199.00 premium, preloada det 28e 11.00

Permalänk

Nån annan som får betala 1772kr som köpt BF4 + Premium genom proxy?!

Så står det för mig

Permalänk
Medlem

Står liknande för mig också men inget på moms
måste vara nåt fel på deras sida
de har inte dragit några pengar från mitt ekort än heller (gräns 550kr)

hur ser det ut för er som fått era pengar dragna från kontot redan? (kolla beställningshistorik under mitt konto)

Permalänk
Skrivet av dammskog:

Står liknande för mig också men inget på moms
måste vara nåt fel på deras sida
de har inte dragit några pengar från mitt ekort än heller (gräns 550kr)

hur ser det ut för er som fått era pengar dragna från kontot redan? (kolla beställningshistorik under mitt konto)

Står det 3592 MXN för dig också? Dem har inte dragit minga pengar heller. Köpte dock direkt med VISA så därav lite orolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Nån annan som får betala 1772kr som köpt BF4 + Premium genom proxy?!

http://i42.tinypic.com/2edpj4k.jpg

Så står det för mig

dom drog 447 från mig, inga problem för mig! Mastercard hade jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Står det 3592 MXN för dig också? Dem har inte dragit minga pengar heller. Köpte dock direkt med VISA så därav lite orolig

stod 4192mxn för mig men jag köpte digital deluxe

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

dom drog 447 från mig, inga problem för mig! Mastercard hade jag.

hur ser det ut i origin för dig under mitt konto/genomförda betalningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Nån annan som får betala 1772kr som köpt BF4 + Premium genom proxy?!

(Bild)

Så står det för mig

Du är inte ensam.. EA har inte dragit någon betalning och det ser ut så här för mig
Får ta och kontakta dem när jag kommer hem. Tur att man har e-kort så inte 2K blir draget från kontot...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hur ser det ut i origin för dig under mitt konto/genomförda betalningar ?

Slutdförd, står jag kan preloada 28e 11.00, sen spela 31e. 00.00, sen har jag fått access i Battlelog

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

Slutdförd, står jag kan preloada 28e 11.00, sen spela 31e. 00.00, sen har jag fått access i Battlelog

gå in på konto och sekretess och väj beställningshistorik

hur ser det ut för er i origin på websidan om ni loggar in med mexikansk proxy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

gå in på konto och sekretess och väj beställningshistorik

hur ser det ut för er i origin på websidan om ni loggar in med mexikansk proxy?

för mig står det 898 MX slutförd. hade inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hade du av misstag råkat återbetalt ett spel? Hur är det ens möjligt =P

Förra året återbetalade de och tog bort köpet från alla de som de kunde hitta hade köpt via indisk proxy. De kommer förmodligen göra samma igen.

Skrivet av Daavido:

Du är inte ensam.. EA har inte dragit någon betalning och det ser ut så här för mig
Får ta och kontakta dem när jag kommer hem. Tur att man har e-kort så inte 2K blir draget från kontot...

http://i.imgur.com/JLWbl4s.png

Ser ut som att du har fått svensk pris? Moms etc. Med tanke på att allt står på svenska så ser det ut som att du köpt med svenska priser, dvs. att det räknas som import eller dyl.

Rent allmänt så kan jag upprepa mig, för alla er som köpt via proxy. Skulle de se att ni köpt via proxy så kommer de antigen att återbetala er och ta bort köpet, som de gjorde förra året, eller så kan de jävlas och lägga till svensk moms (huruvida de får göra så vet jag inte).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ser ut som att du har fått svensk pris? Moms etc. Med tanke på att allt står på svenska så ser det ut som att du köpt med svenska priser, dvs. att det räknas som import eller dyl.

Skrivet av dammskog:

gå in på konto och sekretess och väj beställningshistorik

hur ser det ut för er i origin på websidan om ni loggar in med mexikansk proxy?

samma sak där, fast istället för MXN så står det $. Det som händer är att de lägger till summan man betalar på nytt. På bilden ovan så visade jag att det nu står 4K. De höjdes nyss till 5240 MXN. 5240 / 5 = 1048 MXN. Som är priset jag egentligen ska betala. Kan vara så att detta händer då EA inte lyckas med betalningen.. Men är inte säker...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

samma sak där, fast istället för MXN så står det $. Det som händer är att de lägger till summan man betalar på nytt. På bilden ovan så visade jag att det nu står 4K. De höjdes nyss till 5240 MXN. 5240 / 5 = 1048 MXN. Som är priset jag egentligen ska betala. Kan vara så att detta händer då EA inte lyckas med betalningen.. Men är inte säker...

http://i.imgur.com/InpN5MP.png

måste väl vara nån bug

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Ser ut som att du har fått svensk pris? Moms etc. Med tanke på att allt står på svenska så ser det ut som att du köpt med svenska priser, dvs. att det räknas som import eller dyl.

Hur får du det till svenskt pris? 4200 MXN är mer än 2000 kronor.

Skrivet av Daavido:

samma sak där, fast istället för MXN så står det $. Det som händer är att de lägger till summan man betalar på nytt. På bilden ovan så visade jag att det nu står 4K. De höjdes nyss till 5240 MXN. 5240 / 5 = 1048 MXN. Som är priset jag egentligen ska betala. Kan vara så att detta händer då EA inte lyckas med betalningen.. Men är inte säker...

http://i.imgur.com/InpN5MP.png

Ja det är en mycket bra fråga varför detta händer. Det där är riktigt mycket pengar så det måste vara någon form av bugg.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

drogs 460kr för mig för BF4+Premium.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Beställde premium nu och då drog dom från bf4 också (beställde bf4 för ett par veckor sedan)

-204kr premium
-256kr bf4

dock är jag inte 100% om jag fick premium i Origin :/ bf4 finns dock allt där, står bara "Det finns nytt innehåll att handla, se I butik" men när jag trycker på se i butik händer inget och det står i min orderhistorik att jag har både beställt bf4 och premium.

Dock står det "nytt" under alla expansioner så jag tar det som att jag nu har premium.

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem

Jag köpte med Visa och totalt har dom dragit 460kr för BF4 och Premium.

Såhär ser det ut för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hur får du det till svenskt pris? 4200 MXN är mer än 2000 kronor.

Tittade inte så noga, såg bara att det fanns med en moms Tankarna gick direkt till moms + tull för import.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Ok, så jag har nu snackat med EA support och de berättade att detta med prisökningen endast är en bug och att de håller på att fixa det. Ordern jag la är fortfarande aktiv, och man kommer få betala för den summan man själv hade vid order tillfället. Så i mitt fall 1048$

Antar att de tar några betalningar i taget, och att det är därför alla inte har fått sina pengar dragna.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Beställde BF4 Digital Deluxe + Premium via Mexico Proxy för 1,5 månad sedan. Idag har det dragits 201kr samt att jag har "access to Premium for Battlefield 4" på battlelog. Antar att det bara är Premium som har betalats än så länge...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz