Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Värdeförlust i sig självt var inte min poäng för all hårdvara minskar i värde utan snarare vilket överpris Titan var vid lansering och vilken skillnad det är mot 290X vid lansering. Baserat på min jämförelse så kommer inte 290X att minska med 500 kr i värde per månad och om det skulle göra det så hade man fått det gratis om 9 månader. See what I mean?

Ja men Nvidia har alltid varit dyrare.Men förstår vad du menar.Själv skulle jag aldrig lägga ut 9 eller 5 papp för ett grafikkort oavsett hur bra det är

Gjode det en gång med GTX 480 och aldrig igen hehe

Fast löning imorgon och kliar i köp fingret gör det

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Titan är för dyrt att tillverka så det skulle kanske inte bära sig...bara en tanke.

Ja, så kan man väl säga. De är dyrt att tillverka eftersom de har så dåliga yields, plus att kretsen är stå stor så de får ut mindre antal kretsar totalt sett, jämfört med ex. Hawaii. Det är förmodligen även därför vi inte sett något Titan Ultra ännu. Det är så få fullt fungerande kretsar per wafer att Nvidia väljer att spara dem till sina Teslakort där de får riktigt bra betalt per GPU.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ja men Nvidia har alltid varit dyrare.Men förstår vad du menar.Själv skulle jag aldrig lägga ut 9 eller 5 papp för ett grafikkort oavsett hur bra det är

Gjode det en gång med GTX 480 och aldrig igen hehe

Har gjort samma sak en gång med

Jag tror att det är en sak som många missar med lanseringen av 290X. Är det Guds svar på grafikkort? NEJ. Är det AMDs uberkillerkort för att totalspanka Titan? NEJ. Är det AMDs svar på GTX 280 genom att lansera ett kort med 1 Db i bakgrundsljud eller 1 W i energianvändande? NEJ.

Är det AMDs svar på Nvidias ledning i prestanda genom att lansera ett kort med samma eller lite bättre prestanda än Titan till halva priset för att ta en stor marknadsandel? JA!.

Som sagt löning imorgon och halva jag vill köpa direkt men den andra, förnuftiga halvan vill vänta tills ett partnerkort som Asus, Sapphire mm kommer ut med bättre kylning.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Omitron:

Jag tror att det är en sak som många missar med lanseringen av 290X. Är det Guds svar på grafikkort? NEJ. Är det AMDs uberkillerkort för att totalspanka Titan? NEJ. Är det AMDs svar på GTX 280 genom att lansera ett kort med 1 Db i bakgrundsljud eller 1 W i energianvändande? NEJ.

Är det AMDs svar på Nvidias ledning i prestanda genom att lansera ett kort med samma eller lite bättre prestanda än Titan till halva priset för att ta en stor marknadsandel? JA!.

Fast 480 va ju awsome dock på vatten XD

Va tvungen att använda 2300w totallt nätagg.

1500 + 1000w nätagg XD
Byte väldigt fort till 4x 580 dock typ 6 veckor.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

4490:- aldrig tidigare har du fått så bra grafikkort för så lite pengar. Tyvärr så är allt kort slut

(AMD har rekordet i 3d mark nu)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mars SSX:

Undrar varför Sweclockers inte använder sig av FCAT. Vore en bra fråga för dom.

Jag har faktiskt diskuterat det med Emil en gång för ett tag sedan när FCAT var nytt. Problemet är att det inte är helt idealt heller eftersom det bara analyserar hela bildrutor. Så får man med halvrenderade rutor så är risken stor att man missar dem. Sedan är metoden rätt tung att använda eftersom den kräver capture card och att videon analyseras igen efteråt. Så det är inte säkert att den ger hela sanningen heller. Resultatet är ju också en lång rad siffror som kan vara svåra att analysera och relatera till. Vad är en tillräckligt bra renderingstid? Hur stora hopp kan man acceptera? Tittar man på figurerna och den subjektiva bedömningen så är det ju svårt att hitta en tydlig korrelation mellan renderingstider och upplevd prestanda i alla lägen. Därför valde Sweclockers den enklare metoden att använda FRAPS som mäter tidigt i pipelinen och sedan komplettera med en subjektiv bedömning. För i slutändan är det ändå den upplevda prestandan som är mest relevant. Ojämna renderingstider spelar egentligen ingen roll om det inte går att se någon skillnad. De var dock öppna för att justera metodiken i framtiden om det dyker upp nya verktyg.

Nu får Emil komma och skälla på mig om mitt minne sviker. Jag minns nämligen inte var och när detta diskuterades.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fast 480 va ju awsome dock på vatten XD

Va tvungen att använda 2300w totallt nätagg.

1500 + 1000w nätagg XD
Byte väldigt fort till 4x 580 dock typ 6 veckor.

Seriöst? Haha. Hoppas du bor i hus då så överflödsvärmen gick till nytta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Som sagt löning imorgon och halva jag vill köpa direkt men den andra, förnuftiga halvan vill vänta tills ett partnerkort som Asus, Sapphire mm kommer ut med bättre kylning.

Till att börja med kan du ju försöka få tag på ett kort

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Pris/Prestanda är helt klart oslagbart. Dock aldrig att jag köper ett kort som går i 94c och 50db. Ska bli intressant att se hur eftermarknadskylarna blir och hur dessa klockar.

Heller inte super imponerande att dom klår titan 6månader efter releasen av det..

Men det gynnar helt klart oss konsumenter då nvida kommer droppa sina priser rejält förhoppningsvis..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Till att börja med kan du ju försöka få tag på ett kort

Exakt så den andra halvan, den förnuftiga lär vinna. Alltid bra när barnet inom en förlorar mot förnuftet för hur skall man annars veta när man är vuxen? Åldern verkar ju inte ha mycket med det att göra

Permalänk

"Närmnvärt för den aktuella artikeln är att Radeon R9 290X testas med kortet inställt i prestandafrämjande "Über mode"."

Lyckades missa detta första gången jag läste artikeln, så man får tänka på att det fina pristandaindex 290x får kräver att det körs på 57,5 dB vilket juh ingen människa vill höra när man spelar, fatta bara hur det blir i Crossfire. Skulle vara mer intressant att se vad prestandaindex blev med quiet mode.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag har faktiskt diskuterat det med Emil en gång för ett tag sedan när FCAT var nytt. Problemet är att det inte är helt idealt heller eftersom det bara analyserar hela bildrutor. Så får man med halvrenderade rutor så är risken stor att man missar dem. Sedan är metoden rätt tung att använda eftersom den kräver capture card och att videon analyseras igen efteråt. Så det är inte säkert att den ger hela sanningen heller. Resultatet är ju också en lång rad siffror som kan vara svåra att analysera och relatera till. Vad är en tillräckligt bra renderingstid? Hur stora hopp kan man acceptera? Tittar man på figurerna och den subjektiva bedömningen så är det ju svårt att hitta en tydlig korrelation mellan renderingstider och upplevd prestanda i alla lägen. Därför valde Sweclockers den enklare metoden att använda FRAPS som mäter tidigt i pipelinen och sedan komplettera med en subjektiv bedömning. För i slutändan är det ändå den upplevda prestandan som är mest relevant. Ojämna renderingstider spelar egentligen ingen roll om det inte går att se någon skillnad. De var dock öppna för att justera metodiken i framtiden om det dyker upp nya verktyg.

Nu får Emil komma och skälla på mig om mitt minne sviker. Jag minns nämligen inte var och när detta diskuterades.

Visste inte att FCAT var så opålitlig. Konstigt då att varken Tech Report eller Pc Perspective har pratat om det. Men så klart jag kan ha missat att dom har sagt det.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mars SSX:

Undrar varför Sweclockers inte använder sig av FCAT. Vore en bra fråga för dom.

Skrivet av Zotamedu:

Du minns helt rätt! Vi diskuterade när FCAT var helt nytt, och då fanns det en hel del problem med både tekniken i sig samt metodiken runt om. Sedan dess har dock saker förbättrats samtidigt som recensenter lärt sig verktygen och att tolka resultaten korrekt, vilket gör situationen lite annorlunda. FCAT är i dagsläget ett mer precist verktyg för att "se vad användaren ser", om det finns ingen tvekan. Vad som eventuellt inte fångas är saker som artificiella fördröjningar när drivrutinen på konstgjord väg jämnar ut ett hackigt bildflöde från spelmotorn, men de flesta verkar anse att den biten oftast är försumbar.

Problemet är snarast praktiskt. För att komma igång med FCAT i större skala med såpass många grafikkort som vi faktiskt testar krävs en rejäl investering, både ekonomiskt och tidsmässigt. Ska man kunna köra lite högre upplösningar blir det dessutom enorma krav på saker som lagringslösning och inspelningsmaskin, vilket vi i dagsläget inte har möjlighet att utforska närmare. Därför har vi valt att tills vidare köra Fraps kombinerat med subjektiva iaktagelser, en metod som ändå fångar upp större problem på ett bra sätt. Det ger oss istället möjlighet att ha med fler kort i fler testmjukvaror - en avvägning, helt enkelt.

Med det sagt kan vi mycket väl omvärdera i framtiden, men i takt med att både AMD och Nvidia löser problemen "försvinner" också det akuta behovet till viss del. Rent krasst handlar det också om extremt få användare som är intresserade av detaljstudier, och dessa har inga problem att hitta ytterligare info på andra webbplatser. Den feedback vi fått är att de allra flesta fortfarande helst ser "vanliga" FPS-tester, vilket gör att vi tills vidare har kvar fokus där.

Hoppas det svarade på eventuella funderingar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen CF siffror. Varken på 280 eller 290. Vad är anledningen denna gången?

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Du minns helt rätt! Vi diskuterade när FCAT var helt nytt, och då fanns det en hel del problem med både tekniken i sig samt metodiken runt om. Sedan dess har dock saker förbättrats samtidigt som recensenter lärt sig verktygen och att tolka resultaten korrekt, vilket gör situationen lite annorlunda. FCAT är i dagsläget ett mer precist verktyg för att "se vad användaren ser", om det finns ingen tvekan. Vad som eventuellt inte fångas är saker som artificiella fördröjningar när drivrutinen på konstgjord väg jämnar ut ett hackigt bildflöde från spelmotorn, men de flesta verkar anse att den biten oftast är försumbar.

Problemet är snarast praktiskt. För att komma igång med FCAT i större skala med såpass många grafikkort som vi faktiskt testar krävs en rejäl investering, både ekonomiskt och tidsmässigt. Ska man kunna köra lite högre upplösningar blir det dessutom enorma krav på saker som lagringslösning och inspelningsmaskin, vilket vi i dagsläget inte har möjlighet att utforska närmare. Därför har vi valt att tills vidare köra Fraps kombinerat med subjektiva iaktagelser, en metod som ändå fångar upp större problem på ett bra sätt. Det ger oss istället möjlighet att ha med fler kort i fler testmjukvaror - en avvägning, helt enkelt.

Med det sagt kan vi mycket väl oomvärdera i framtiden, men i takt med att både AMD och Nvidia löser problemen "försvinner" också det akuta behovet till viss del. Rent krasst handlar det också om extremt få användare som är intresserade av detaljstudier, och dessa har inga problem att hitta ytterligare info på andra webbplatser. Den feedback vi fått är att de allra flesta fortfarande helt ser "vanliga" FPS-tester, vilket gör att vi tills vidare har kvar fokus där.

Man tackar och bugar.

Skrivet av birdman:

Fortfarande ingen CF siffror. Varken på 280 eller 290. Vad är anledningen denna gången?

Finns på Pc Perspective och Tech Powerup blandt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Svåråtkomliga kort skrevs det.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av birdman:

Skrivet av Mars SSX:

Skrivet av JDM:

Som det står i fotnoten på sista sidan, vi lyckades av olika anledningar (konstig prio från AMD bland annat) inte få fram ett andra kort i tid och valde därför att utelämna den delen. Hellre göra jobbet bra tills nästa artikel än att presentera något halvdant framstressat under kafferus på småtimmarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Man tackar och bugar.

Skrivet av JDM:

Mest intresserad av 280 CF. Kan ju inte vara svårt när SweClockers har minst 4st hemma.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

En snubbes 290 Slår OCad 290x, Titan och 780. Sug på den era gröngölingar

Citat:

Originally Posted by Gibbo
I've now got 290 Pro beating X, Titan and 780 HOF (1310MHz) in all the benchmarks I ran with Asus BIOS. EPIC Card!

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18551579&page=2

Tips! Jag hade väntat med att köpa 290x Då 290 kommer nog hamna runt 3500:- samt att om du har lite vett i skallan kring GPU så kan du skapa ett monster av 290

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Omitron:

Seriöst? Haha. Hoppas du bor i hus då så överflödsvärmen gick till nytta

Spelar just nu DET ÄR SNORVARMT i rummet haha

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Exakt så den andra halvan, den förnuftiga lär vinna. Alltid bra när barnet inom en förlorar mot förnuftet för hur skall man annars veta när man är vuxen? Åldern verkar ju inte ha mycket med det att göra

Ja tyvärr så är jag likadan. Men efter att ha läst några recensioner, så inser jag att det har en ljudnivå som jag bara inte fixar, och dessutom i princip är omöjlig att klocka med den kylaren. Hoppas verkligen att eftermarknadskylarna kan ändra på detta. Det som lockar mig mest med AMD är klart Mantle. Tror det kan bli riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Med det sagt kan vi mycket väl oomvärdera i framtiden, men i takt med att både AMD och Nvidia löser problemen "försvinner" också det akuta behovet till viss del. Rent krasst handlar det också om extremt få användare som är intresserade av detaljstudier, och dessa har inga problem att hitta ytterligare info på andra webbplatser. Den feedback vi fått är att de allra flesta fortfarande helt ser "vanliga" FPS-tester, vilket gör att vi tills vidare har kvar fokus där.

Kanske kan man, förutom era eminenta tester av grafikkort efter ett tag när kort finns, låta några av redaktionen spela några timmar med respektive kort och sedan skriva sina personliga intryck av hur FPS, bildkvalitet och spelupplevelse var för varje kort i testet? Förutom de kalla siffror vi alla vill ha så kanske det hade givit en mer mänsklig bild av hur upplevelsen är så kan folk sedan avgöra vilka parametrar som är viktigast för just dem? FPS kontra renderingstid osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Avar:

En snubbes 290 Slår OCad 290x, Titan och 780. Sug på den era gröngölingar

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18551579&page=2

Tips! Jag hade väntat med att köpa 290x Då 290 kommer nog hamna runt 3500:-

En R9 290 flashad med R9 290X BIOS. Samma visa som med 6950 och 6970.

Permalänk
Skrivet av birdman:

Missar alla att läsa recensionerna hela tiden? Så många frågor i denna tråd och påståenden från användare som är helt fel om man bara tar och läser.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Tyvärr visar tester på nätet att det knappt går att klocka kortet alls..Medans 780 är tvärtom

Och herrn har som vanligt ignorerat det faktum att det finns en bild ovanför där EK har lagt kortet under ett vattenblock och lyckats klocka korter rejält. Men det kanske inte passar in i herrns världssyn?

Skrivet av tvelander:

Pratade med Fedex förut och det är påväg till mig.

Lär komma idag eller imon, får jag det idag spelar ingenroll då jag har Raid i WoW och blir perfekt imon att göra klart allt.

Har länge suttit och undrat varför du i hela nördars gudars skymnings barn sitter och kör 3x GTX Titan i Wow. Nästan som att slå ihjäl kycklingar med en bautasten. Sedan vilken server kör du på?

Skrivet av Aleshi:

Släpps om en vecka.

Njae.. NDAn lyfts om en vecka och då kan ett lanseringsdatum släppas. Finns inga garantier (speciellt inte med AMDs PR under denna serie av lanseringar) att kortet släpps då.

*** raderat ***

Skrivet av fermia:

Varför då?? Kan till och med komma ett Titan 2 till julen.Titan har aldrig varit ett full fjädrat kepler.Finns mer att hämta där

Finns en orsak till det också.

Skrivet av Avar:

AMD får skylla sig själv helt seriöst. btw in the incoming months... Pratar vi om månader ?

Pratar om Asus kylare. De brukar alltid vara sega till toppkorten. Sedan AMDfail? De har lanserat ett kort som presterar bättre än Titan till nästan 50% av priset. Det går inte att kalla fail.

Onödigt
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja tyvärr så är jag likadan. Men efter att ha läst några recensioner, så inser jag att det har en ljudnivå som jag bara inte fixar, och dessutom i princip är omöjlig att klocka med den kylaren. Hoppas verkligen att eftermarknadskylarna kan ändra på detta. Det som lockar mig mest med AMD är klart Mantle. Tror det kan bli riktigt bra.

Min egen motivering för köp är att jag alltid söker mest pris/prestanda för de spel jag spelar eller tänker spela och just nu så höjer BF4 kraven en hel del. Dock så låter jag så klart inte ett enda spel avgöra inköp av grafikkort men jag står inför ett generationsskifte inom grafikkort ändå och som alltid vill jag ha mest valuta för pengarna och då blir ju 290X väldigt svårslaget. Men det blir nog till att vänta ett par veckor till, dels för att BF4 launch med all hysteri, buggar osv ordnar till sig men mest för att se vilka partnerkort som kommer ut,

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Heller inte super imponerande att dom klår titan 6månader efter releasen av det..

Det som är imponerande är ju att dom gör det med färre transistorer och mindre kiesel.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Det som är imponerande är ju att dom gör det med färre transistorer och mindre kiesel.

Och till halva priset.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Och herrn har som vanligt ignorerat det faktum att det finns en bild ovanför där EK har lagt kortet under ett vattenblock och lyckats klocka korter rejält. Men det kanske inte passar in i herrns världssyn?

Har länge suttit och undrat varför du i hela nördars gudars skymnings barn sitter och kör 3x GTX Titan i Wow. Nästan som att slå ihjäl kycklingar med en bautasten. Sedan vilken server kör du på?

Njae.. NDAn lyfts om en vecka och då kan ett lanseringsdatum släppas. Finns inga garantier (speciellt inte med AMDs PR under denna serie av lanseringar) att kortet släpps då.

Spoken like a true fanboy. Det är inte bara att "skita" ut en ny GPU.

Finns en orsak till det också.

Spelar på The Maelstrom i O v e r r a t e d, char namn Snowdeck

Jag lirar WoW med 3x Titan ja

Men datorn är hobby inte 100 % bara för sitta lira BF3 / Crysis 3 XD

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Med det sagt kan vi mycket väl omvärdera i framtiden, men i takt med att både AMD och Nvidia löser problemen "försvinner" också det akuta behovet till viss del. Rent krasst handlar det också om extremt få användare som är intresserade av detaljstudier, och dessa har inga problem att hitta ytterligare info på andra webbplatser. Den feedback vi fått är att de allra flesta fortfarande helt ser "vanliga" FPS-tester, vilket gör att vi tills vidare har kvar fokus där.

Emil är som en magisk ande, säger man hans namn två gånger dyker han upp från ingenstans och delar med sig av sin visdom. Den som är snabb nog kan få ta del av hans outtömliga kunskap innan han försvinner igen, lika plötsligt som han dök upp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24