Någon som kan lösa varför BF4 slutar fungera eller hänger sig?

Permalänk
Medlem

Någon som kan lösa varför BF4 slutar fungera eller hänger sig?

Kör med senaste drivers från Nvidia, har uppdaterat PB och mitt spel slutar att fungera eller så hänger sig allt!
Har även testat äldre drivers, men samma sak där.. Kanske kan spela max 30 min om jag har tur. Nån som vet nåt om detta?
Jag kör SLI.. Ska testa och avaktivera SLI! Men måste ju kunna lira BF4 med SLI!!!

//hznn

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk

Vad har du för nätagg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vad har du för nätagg ?

Corsair HX850W ...

Kör jag SLI avaktiverat verkar de funka.... wtf ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Vad Har du för komponenter ? , har du klockat korten??

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

Kollat dina temperaturer?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vad har du för nätagg ?

Skrivet av kriffe93:

Vad Har du för komponenter ? , har du klockat korten??

Skrivet av Rydisen:

Kollat dina temperaturer?

Intel I5 3570K 4,500Ghz
SLI Gigabyte 670 GTX OC Windforce III
Noctua NH-D14
ASUS Sabertooth P67 B3
G.Skill Ripjaws 1600mhz
Samsung 840 SDD
Seagate 1TB
WD Black 500GB
Seagate 300GB
Fractal Define R4
Corsair 750W
BenQ 24" G2420HD
Win7 x64

TEmps är helt OK!

korten inte klockade!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: Avaktiverar jag SLI så verkar de funka bättre, men inte 100% bra.. får random kraschar fortf :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Upplever samma sak, spelet hänger sig titt som tätt. Kör inte SLI dock. Betan fungerade fint! Har inte ändrat något sedan dess. Hoppas någon klok människa sitter på en lösning.

Visa signatur

| Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Senaste bios?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Upplever samma sak, spelet hänger sig titt som tätt. Kör inte SLI dock. Betan fungerade fint! Har inte ändrat något sedan dess. Hoppas någon klok människa sitter på en lösning.

Verkligen!!!!

Skrivet av Haptic:

Senaste bios?

Japp.. Dock ska ju inte alla behöva ha senaste bios för att spela ett spel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svaret ligger nog lite i vad SweC skrev i prestanda analysen idag:

"Mest irriterande är dock att antingen server- eller klientmjukvara än så länge är förhållandevis instabil. Framför allt är den stora "Levolution-händelsen" med höghuset som rasar på Siege of Shanghai riktigt jobbig, och klienterna för i runda slängar 50 procent av spelarna kraschar varje gång."

Spelet/mjukvaran/drivrutiner verkar inte vara optimalt ännu.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom rubriken inte säger mer än att något ska lösas. Kravet enligt forumreglerna:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

För att jag ska kunna låsa upp tråden behöver jag att du via PM skickar ett bättre förslag på rubrik.

*** tråd upplåst ***

/KimTjik

Permalänk
Medlem

EDIT 2:

Har nu reparetat spelet
Testat nya/äldre drivers
Tagit bort och installerat PB på nytt
Avaktiverat SLI
Aktiverat SLI
Testat starta BF4 i x86 mode
Testat starta BF4 i x64 mode
Startat som Administratör på BF4.exe
Stäng av uPnP i router/windows services
Kör på 1080p @ High Utan AA/HBAO ingame

Seriöst... Spelet kraschar/hänger sig på alla dessa sätt som ja testat

Någon som vet något mer?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wibart:

samma för mig :/

Permalänk
Medlem

Samma här, Spela ingen roll om man kör klockat eller inte för min del......

Innan buggade ljudet men de har inte hänt på länge nu

Permalänk

Jag har inte haft så många krasher än så länge, bara en laggig server har jag lyckats komma in på.
Men problemet med lagg och fps drops blev bättre efter att jag stängt av Hyper threading på min i7. Har för mig det buggade i början på BF3 oxå.

Kör allt oklockat oxå.. Haft en krash som verkade bero på mitt nätagg och inte spelet under mina 4 timmar spelade.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem

Ville säga att det är servrarnas fel men om det kraschar så ofta måste det vara något annat.

Har tex kört med polare och när han kraschar så brukar jag också göra det. Sen kan det krascha när jag kör Windowed men även randomkrascher där allt blir vitt. SLI verkar funka för mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Kör dubbla 770 i SLI och spelet crashar titt som tätt (ljudet hakar upp sig och bilden fryser, enda lösningen är att avsluta processen). Det verkar hända oavsett bana eller spelläge.

Efter att ha uppdaterat alla möjliga drivrutiner m.m. utan förbättring, antar jag att enda lösningen är att vänta in en patch

Visa signatur

Intel Core i5 7600k | ASUS ROG STRIX Z270I | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 1080 | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Mitt spel började krascha igår. Tidigare två dagar jag spelat har det inte krashat en enda gång. Nu krashar det allt som ofta när jag väntar på deployment eller precis har dött, aldrig någon annan gång.

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar med lite titt som tätt. Kan vara innan spelet ska börja eller bara mitt i spelet. Hade aldrig detta problemet under betan. Får hoppas någon hittar en lösning på detta.

Permalänk
Medlem

http://bf4central.com/2013/10/battlefield-4-unplayable-pc/

Det är ett större problem och påverkar inte endast enskilda spelare.

Permalänk
Lego Master

Men för helv...jahapp. Nå, då vet jag att det inte är min hårdvara som håller på att dö en ond bråd död iaf.

Mög är vad det är, mina tre senaste matcher har kraschat. Inga poäng. =(

EDIT:
Eller vänta, va? Nu fick jag en battlereport från senaste matchen dom klienten kraschade i. Fick iaf poäng för mina kills. Alltid nåt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Hade också problem med att spelet kraschade. Höjde core voltage på gpu'n en smula och de fösvann. Hade samma problem med bf3.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Men för helv...jahapp. Nå, då vet jag att det inte är min hårdvara som håller på att dö en ond bråd död iaf.

Mög är vad det är, mina tre senaste matcher har kraschat. Inga poäng. =(

EDIT:
Eller vänta, va? Nu fick jag en battlereport från senaste matchen dom klienten kraschade i. Fick iaf poäng för mina kills. Alltid nåt.

ja molnet sparar allt som sker medans du spelar..o läggs in efteråt lite senare. var likadant i betan. kanske missar några poäng men men. lite får man ju allt..är ju bättre än inget

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Lösningen är att sänka grafiken till "Medium" alt. "Auto", det har funkat för mig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Andyah:

ja molnet sparar allt som sker medans du spelar..o läggs in efteråt lite senare. var likadant i betan. kanske missar några poäng men men. lite får man ju allt..är ju bättre än inget

Hmm... vet vi om molnet känner skillnad på ragequit och klientfail? Den förstnämnda bör man ju inte få något för, tycker jag..

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Blir så satans förbannad på skiten! Hade 1 plant kvar på rush och sen la skiten ner och servern blev full. Hoppas det fixar sig snart, detta är ju värre än beta!

Permalänk
Medlem

Jag kör SLI med bra siffror i både temperatur och användning, men mitt BF4 kraschar helt random iaf. Det verkar vara många som har problem med detta och även med ljudet, så vi får väl vänta någon vecka så tror jag det kommer patchas och bli finfint

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Samma här krascher, bf4 slutat fungera, ljud som buggar ut och in och game disconnected sådär lyckad launch...
Edit: Standard BF

Permalänk
Medlem

Går nog inte att "göra" något åt det än. Blir väl som vanligt att det kommer en patch snarast som löser problemet.