Ny gamindator för 16-18k
Tjenare Sweclocker!
Har nu tänkt att uppgradera mig lite pga av att jag har lyckats steka mina 6950s när jag spelade bf3 vid release och får nu artifakter i en mängd spel plus att bf3 vägrar fungera.
Köpte precis en Eizo Foris FG2421 så mitt mål är att spela i 1920*1080 120zhz.
Jag kommer även vattenkyla allt i datorn.
Spel jag kommer spela är WoW, BF4, AC Black Flag och såklart en hel del andra spel men det är dessa för stunden. Jag äger varken bf4 eller ac blackflag för stunden f.ö.
Streamande kommer med stor sannolikhet hända, även inspelande av spel.
Överklocka kommer jag också göra, troligtvis båda gpu och cpu men cpu till att börja med.
På budget frågan vet jag inte riktigt vad jag ska säga, runt en 16-18k.
Har tänkt att börja med ett single kort och kanske uppgradera till sli/crossfire i framtiden.
Saker som jag tänkt att 'sno' ifrån min nuvarande burk är ett Xonar Essence STX, 1 TB hårddisk och en samsung SSD på 120GB.
Detta är vad jag klurat ihop för stunden: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4112448/glaedsweclock.
Det jag är mest osäker på är GPU och moderkort.
Sitter i tankar om jag ska gå för ett 290X, 780 eller ett 780TI. Här undrar jag även om någon av AMDs tillverkare har en lika bra deal som EVGA har för nVidia, att man får byta kylare på kortet som jag kommer göra och om det inte finns det, vad för märke ska man köra på då? Vilka brukar vara schystast när man har bytt kylare på kortet?
Tankarna angående moderkotet går i det att Asus koret 'bara' kör i pci-e 8x när man kör sli/xfire och jag är faktiskt sugen på att uppgradera till det i framtiden.
Moderkortet jag istället har tittat på är: http://www.inet.se/produkt/1902450/gigabyte-g1-sniper-5-e-atx nu när man kan få 30% rabbat på det också så verkar det vara en riktigt kanondeal, tänker att man även kan köra på en riktigt cool sleeving i färger såsom grön och svart istället för rött och svart som känns lite tråkigt eftersom det är vad dem flesta gör känns det som.
Kom även nu på det att drar en pump väldigt mycket ström? Eller måste jag ta ett nätagg med mera kräm i vilket fall som helst om jag vill köra överklockad cpu och dubbla gpuer?
Undrar ni något mer eller annat så tveka inte att fråga, är på praktik under morgondagen så vet inte hur aktivt jag kommer kunna svara men kommer såklart att svara på alla tids nog.
Ber även om ursäkt för halvrörig text och eventuella stavfel, har dock ingen bra bortförklaring..
Så en tl: dr till att avsluta allt.
Ny speldator för 16-18k.
Har redan SSD, HDD och ljudkort.
Kommer vattenkyla allt och överklocka.
Spel som spelas: Wow, bf4, ac blackflag och andra random spel.
Upplösning: 1920*1080@120hz.
Streaming och inspelning kommer med högst sannolikhet att förekomma.