Sony kdl-w807 eller philips6678s för ps4

Permalänk
Avstängd

Sony kdl-w807 eller philips6678s för ps4

Var och kolla på tv till mitt ps4 idag, står mellan Sony w807 och philips pfl6678s , men det står inget om input lag för philips teven? Får Sony för 6700 och philips för 7500 vilken bör jag välja som gamer? Sony har ju låg input lag, men philips teven lite bättre bild och sen något med mörkret som utjämnas i bilden och bakre belysning.

Permalänk
Medlem

Inte säkert att det är bättre bild på en tv för att det ser bättre ut i butik. Det har mer att göra med vilka inställningar de kör på i butiken

Läs på olika forum om tv-apparaterna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

Inte säkert att det är bättre bild på en tv för att det ser bättre ut i butik. Det har mer att göra med vilka inställningar de kör på i butiken

Läs på olika forum om tv-apparaterna

Har gjort det, men gräsligt dålig info om de. Sök själv på namnen. De va därför ja fråga här.

Permalänk
Medlem

Sony-TV:n är det självklara valet om du främst ska använda den för spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

Sony-TV:n är det självklara valet om du främst ska använda den för spel.

Ska se mycket på film också, vilken tv är bäst i det perspektivet?

Permalänk

Om de är ungefär lika bra, tar man ju lätt den snyggaste.

Permalänk
Medlem

Jag Skulle ta Philip, dels för deras LED-teknik som gör det mycket behagligare att se på tv, vet inte om de fungerar till spel men till Film så fungerar det jäkligt bra.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bra bild, judderfri med lika låg input lag som en snabb IPS skärm så tar du Sony'n. Vill du ha seg panel, smart funktioner(en gröt av dem) och en riktigt hög input lag som inte lämpar sig för online spel så tar du philips TV. Vill du ha bildkvalité där skillnaden syns med lika hög input lag för att känna sig rejält handikappad online så tar du Panasonics ST60.

Edit Typo samt, du bestämmer givetvis vad du vill, men det bästa vore om du kunde bestämma vad du vill ha, spel eller FilmTv. Skillnaden i bildkvalité mellan dina val är så små att du ser dem enbart i svår betraktningsvinkel. Plasman ST60 levererar med enorm bildkvalité, men som sagt du får ingen spelskärm till en Ps4a.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Om du vill ha bra bild, judderfri med lika låg input lag som en snabb IPS skärm så tar du Sony'n. Vill du ha seg panel, smart funktioner(en gröt av dem) och en riktigt hög input lag som inte lämpar sig för online spel så tar du philips TV. Vill du ha bildkvalité där skillnaden syns med lika hög input lag för att känna sig rejält handikappad online så tar du Panasonics ST60.

Edit Typo samt, du bestämmer givetvis vad du vill, men det bästa vore om du kunde bestämma vad du vill ha, spel eller FilmTv. Skillnaden i bildkvalité mellan dina val är så små att du ser dem enbart i svår betraktningsvinkel. Plasman ST60 levererar med enorm bildkvalité, men som sagt du får ingen spelskärm till en Ps4a.

Det blev Sonyn Tror jag gjorde rätt val

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maul99:

Det blev Sonyn Tror jag gjorde rätt val

Jag garanterar ren spelglädje och helt ok filmupplevelse(har du inte haft bättre tidigare så får du en helt suverän filmupplevelse). En kombination som man lätt kan bli beroende av. lycka till med ditt val

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Jag garanterar ren spelglädje och helt ok filmupplevelse(har du inte haft bättre tidigare så får du en helt suverän filmupplevelse)

Det låter perfekt, Sony kändes som det säkrare alternativet till slut. Försäljaren rekommenderade ganska starkt Philips-teven åt mig, pga olika finesser som finns i TVn men han kunde inte hitta något om svarstiden och påstod att han nästan var säker på att alla nya tv-apparater har ungefär samma input-lag, men jag litar inte på försäljare. Det är tur att Sweclockers finns också så man kan dubbelkolla innan köp. Var nästan påväg att ta Philips-teven i butiken men tänkte att jag går hem och kollar runt lite innan, tur jag gjorde det hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maul99:

Det låter perfekt, Sony kändes som det säkrare alternativet till slut. Försäljaren rekommenderade ganska starkt Philips-teven åt mig, pga olika finesser som finns i TVn men han kunde inte hitta något om svarstiden och påstod att han nästan var säker på att alla nya tv-apparater har ungefär samma input-lag, men jag litar inte på försäljare. Det är tur att Sweclockers finns också så man kan dubbelkolla innan köp. Var nästan påväg att ta Philips-teven i butiken men tänkte att jag går hem och kollar runt lite innan, tur jag gjorde det hehe

De flesta säljare vet inte vad TV-apparaterna har för input lag. Vanligtvist tar de för givet att produkten som de säljer är gjord för att spelas på. En av orsakerna till att jag själv blev helt besatt av att ta fram riktiga mätningar på TV-apparater var just pga av en säljare som påstod att en Philips TV var bäst och hade lägst input lag (som i verkligheten hade riktigt sunkig input lag).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

De flesta säljare vet inte vad TV-apparaterna har för input lag. Vanligtvist tar de för givet att produkten som de säljer är gjord för att spelas på. En av orsakerna till att jag själv blev helt besatt av att ta fram riktiga mätningar på TV-apparater var just pga av en säljare som påstod att en Philips TV var bäst och hade lägst input lag (som i verkligheten hade riktigt sunkig input lag).

Fan va segt, aja tack för att du delar med dig till andra med informationen endå!

Permalänk
Medlem

Inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maul99:

Hahaha SO MUCH NOPE! Det skiljer sig jättemycket. Och jag har aldrig sett en Philips ligga bra till i en undersökning. De kan ha bra bild men deras input lag brukar suga.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line