Permalänk
Medlem

Behöver tips på bordsmic

Tja som rubriken lyder så är jag ute efter en väldigt simpel bordsmic för max 300 kr men helst 200-250 som enbart ska användas för att prata i skype med kompisarna och inget mer! Alltså inget seriöst utan bara något simpelt som inte brusar som min nuvarande mic ^^ Något som denna här men verkar tydligen inte finnas längre! Någon som har något tips?

Förtydligade rubriken
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har redigerat rubriken till något som bättre visar vad tråden handlar om. Det hjälper både den som är ute efter hjälp och de som läser.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Något som jag upptäckt är att det spelar ingen roll vilken jäkla mic man använder i skype, det kommer brusa ändå på grund av deras hemska autogain :(. Mina samtal brusar något extrem även om båda har muteat sina mikrofoner. Börjar lågt och stiger sedan, knackar man till på micken så slutar det en stund.

Kan tillägga att jag kör med den micken du länkade, (den med silvrig fot på andra och tredje bilden).
Inget brus på teamspeak men en hel del på skype tror jag.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingee:

Tja som rubriken lyder så är jag ute efter en väldigt simpel bordsmic för max 300 kr men helst 200-250 som enbart ska användas för att prata i skype med kompisarna och inget mer! Alltså inget seriöst utan bara något simpelt som inte brusar som min nuvarande mic ^^ Något som denna här men verkar tydligen inte finnas längre! Någon som har något tips?

http://www.djservice.se/cgi-bin/db.pl?id=IDS0015990&kat=&k1=&... Kanske lite väl maxat prismässigt, men för vad man får är det ett bra pris