Permalänk

CS GO startup krasch

Hej! Nu tar jag sweclockers till hjälp.
Har tänkt prova CS:GO, laddat ner och installerat (många gånger).
Nu till problemet, när jag trycker "play" så kommer en svart ruta upp över hela bilden, som att det är på G att starta. Efter cirka 5-7sek fryser muspekaren och datorn hänger sig. Finns bara en utväg och de är starta om via powerknappen.
Vad kan vara fel? Provat detta:
Uppdaterat drivrutiner
Uppdaterat Net Framework
Uppdaterat Active X
Avinstallerat och installerat på annan hd.
Testat "verify integrity of game cache"
Testat -nvid
Testat "felsök kompatibilitet"
Uppdaterat Windows.
Uppdaterat Bios

Min rigg:
i7 960
Radeon 6950
Asus sabertooth X58
Win7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OS?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Skrivet av adillboy:

Win7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min polare hade samma problem fast med Shogun 2, löste sig genom att vi uppdaterade till nyaste BIOS.

Permalänk
Skrivet av Nyxz:

Min polare hade samma problem fast med Shogun 2, löste sig genom att vi uppdaterade till nyaste BIOS.

Ska genast prova uppdatera bios, återkommer med rapport

Permalänk

Bios uppdaterat och ingen lycka, fler förslag?

Permalänk

Hade lite problem med mitt Csgo här om dagen också, visserligen inte på samma nivå som du utan mitt kraschade bara- lösningen som jag hittade i slutändan var att ta bort Cfg mappen i CSGO mappen, sen få Steam att ladda ner nya Configs (default)

Permalänk
Skrivet av Xubunticious:

Hade lite problem med mitt Csgo här om dagen också, visserligen inte på samma nivå som du utan mitt kraschade bara- lösningen som jag hittade i slutändan var att ta bort Cfg mappen i CSGO mappen, sen få Steam att ladda ner nya Configs (default)

Ska prova detta, dock har jag aldrig någonsin kommit in i spelet..

Permalänk
Skrivet av Magnusdalberg:

Ska prova detta, dock har jag aldrig någonsin kommit in i spelet..

Jo, är förmodligen inte lösning på ditt problem, men vad har man att förlora? Du har ju trots allt testat installera om också såg jag :s

Permalänk
Skrivet av Xubunticious:

Jo, är förmodligen inte lösning på ditt problem, men vad har man att förlora? Du har ju trots allt testat installera om också såg jag :s

Sant Dock funkade det inte, så jäkla irriterande..

Permalänk
Skrivet av Magnusdalberg:

Sant Dock funkade det inte, så jäkla irriterande..

Uppdatering: cs 1.6 funkar helt utan problem..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Problem löst, installerade om win..