[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Nu startar det iaf i fullskärm för mig!

Hade också problem med det i betan, visade sig att det var teamviewer som störde. Du har inte det igång i bakgrunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Önskar inte problem på andra, men det är en lättnad att se att jag inte är själv om att få distortion i färgerna lite då och då. Direkt efter att jag patchat så fick jag riktigt mycket grafikfel, ändrade en del inställningar och sedan flöt det på riktigt bra (utöver färg-grejen då).

Har dock bara testat säg en halvtimme, så det är naturligtvis svårt att avgöra fullt ut.

Har inte haft någora problem med FPS eller liknande, men färg distorten är där. Ungefär som någon skjutit mot dig och du blir lite supressed. Disko på skärmen och otroligt störande. En kille jag lirar med hade samma problem han också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

Har inte haft någora problem med FPS eller liknande, men färg distorten är där. Ungefär som någon skjutit mot dig och du blir lite supressed. Disko på skärmen och otroligt störande. En kille jag lirar med hade samma problem han också.

Ja, för mig ser det ut lite som att färgerna "går isär", ungefär som att man har 3D-glasögon på sig som inte funkar ordentligt. Trodde först att det var SLI som bråkade eller nåt, men det verkar ju drabba alla.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk

Oj, många bra svar! Efter att ha testat själv i 4-5 timmar så upplever jag inga buggar och spelet flyter på jätte bra

Good work Dice!

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Oj, många bra svar! Efter att ha testat själv i 4-5 timmar så upplever jag inga buggar och spelet flyter på jätte bra

Good work Dice!

Du upplever alltså inte att spelet konstrar sig i färgerna emellanåt å blir suddigt? Inget strul med ljudet som försvinner då och då på bla. Lancang Dam och Golmud Railway?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Du upplever alltså inte att spelet konstrar sig i färgerna emellanåt å blir suddigt? Inget strul med ljudet som försvinner då och då på bla. Lancang Dam och Golmud Railway?

Nej Hade problem med ljudbuggen innan patchen men nu har den inte återkommit.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Mitt har kraschat ganska frekvent i tid och otid innan, men efter denna patchen kraschar det enbart vi kartbyte (nåja aldrig ska man väl inte säga, men kraschade inte under en runda igår på 4 timmars spelande, bara mellan matcher)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Kqn nån tipsa om vilka inställningar som är bäst om man har en klen cpu? (i3@4.2ghz) vilket drar mest cpu helt enkelt? Mesh är väl en av dom antar jag?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag var inne och spectateade några matcher före patchen och redan då fick jag den där 3-d liknande bilden där konturer gled isär i olika färger då och då. Det verkade som det var lagg som visualiserades på något sätt. Har inte spelat än efter patchen, får se ikväll

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Men alltså, kan man verkligen beskylla DICE för problemen? Visst är det DICE som kodar och gör spelet. Men det är väl för fan girigbukarna EA som stressat ut en ofärdig produkt och satt en orimlig deadline för DICE.

Tror knappast DICE hade valt att skeppa ut en produkt som såg ut på det här viset. EA är dom onda här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Men alltså, kan man verkligen beskylla DICE för problemen? Visst är det DICE som kodar och gör spelet. Men det är väl för fan girigbukarna EA som stressat ut en ofärdig produkt och satt en orimlig deadline för DICE.

Tror knappast DICE hade valt att skeppa ut en produkt som såg ut på det här viset. EA är dom onda här.

Tycker DICE inte om det så får väl de lämna EA. Eller vänta, de lät ju sig bli uppköpta till underpris så det går ju inte.....

DICE är helt klart ansvariga för att deras produkt är undermålig, liksom EA är ansvariga för att produkten släpptes på marknaden innan problemen var lösta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Trevligt att höra, kanske ligger något problem i 64bitars klienten.

Och du fick vad du förtjänade

Fick vad han förtjäna?

Folk va ju mer på han vad han va på dom... Ja tycker det va töntigt!

Permalänk
Medlem

Funkade fint att patcha och spela på bägge burkarna hemma igårkväll. Begriper inte vad alla gnäller över.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

säker på att dom med premium ska komma före i kön då?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, står "Place in queue: 1 PREMIUM PRIORITIZED"

Skrivet av CebitZeros:

Good work Dice!

Kul för dig Läst om andra på Battlelog som också haft positiva erfarenheter av patchen. Själv har det varit sisådär, Freeze, Serverkrash, Ljudbuggen och Skärmblurbuggen

Freeze är mest störande och jag vet inte vad det beror på, dock hände det bara en gång igår.
Serverkrash är ju DICE fel och de skulle släppa Serverpatch R10 så det borde ha löst sig.
Ljudbuggen är bara störande men påverkar inte gameplay så mycket.
Skärmblurbuggen är också störande men påverkar heller inte gameplay.

Skrivet av JohnnyGreed:

I second that.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tyckte patchen fixade mycket för mig iaf.
Spelade 3-4 timmar och fick inga hangs eller crasher, däremot fick jag det nya Blur effekten istället och ljud problemet kvarstår.
Innan patchen brukade jag få minst 2 hangs/crasher under samma tidsintervall.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Good work Dice!

Du har typ samma dator som jag, förutom mängden RAM och grafikkort och spelet krashar mellan allt från 1-40m, 1-2h. Min frustration finner inga gränser. FZ eller någon annan borde ställa Dice mot vägen och fråga om en spelrelease verkligen ska behöva vara så här fruktansvärt dålig?

Eller kanske fråga någon på EA?
Varför tvingar ni ut spel som inte är färdiga? Va? Va? Va?!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Crasherna har blivit färre för min del men inte kan jag säga att det är stabilt. 4 av 10 matcher ungefär, slutar med crasch numera. Förut kanske jag låg på 8 av 10... Visst jag kan spela en del men det är grymt irriterande med blur-fenomenet och ljudet.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Battlefield:

Du har typ samma dator som jag, förutom mängden RAM och grafikkort och spelet krashar mellan allt från 1-40m, 1-2h. Min frustration finner inga gränser. FZ eller någon annan borde ställa Dice mot vägen och fråga om en spelrelease verkligen ska behöva vara så här fruktansvärt dålig?

Eller kanske fråga någon på EA?
Varför tvingar ni ut spel som inte är färdiga? Va? Va? Va?!

Använder du dig av ett grafikkort med mycket vram? Windows 8,1? Vilken grafik inställning?(testat low med?) uppkoppling? Webbläsare? Testat att ominstallera drivrutinerna? Reparerat spelet?

jag tror att det är så att flera variabler spelar roll för att det inte ska uppstå kraschar vilket även innefattar en stor portion otur

Samt är det så att kraschar upplevs på vissa banor, undvik dem. Samt testa att spela med mindre spelare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Använder du dig av ett grafikkort med mycket vram? Windows 8,1? Vilken grafik inställning?(testat low med?) uppkoppling? Webbläsare? Testat att ominstallera drivrutinerna? Reparerat spelet?

jag tror att det är så att flera variabler spelar roll för att det inte ska uppstå kraschar vilket även innefattar en stor portion otur

Samt är det så att kraschar upplevs på vissa banor, undvik dem. Samt testa att spela med mindre spelare.

Win 8.1
GTX 570, tror det har 1.2gb VRAM.

Ibland kan det krasha efter 10s. Jag har svårt att tro att VRAM har hunnit bli fullt på den tiden. Har stadig FPS på ca 60, ofta högre.

Finns det nått vettigt program som kollar hur mycket VRAM som nyttjas?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Battlefield:

Win 8.1
GTX 570, tror det har 1.2gb VRAM.

Ibland kan det krasha efter 10s. Jag har svårt att tro att VRAM har hunnit bli fullt på den tiden. Har stadig FPS på ca 60, ofta högre.

Finns det nått vettigt program som kollar hur mycket VRAM som nyttjas?

Vad kör du för upplösning samt grafikinställning?

När jag körde Gtx 580 kraschade det hela tiden... Så drog ner alla inställningar till så lågt som möjligt då blev det bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Priserna på origin är hutlösa. Jag köpte spelet på g2play för nästan halva priset.

Premium är 150 spänn billigare där,
https://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-DLC-EA-Ori...

Liten rättning. De är hutlösa i Sverige. Jag köpte bf4+premium genom Origin för 450kr.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Vad kör du för upplösning samt grafikinställning?

När jag körde Gtx 580 kraschade det hela tiden... Så drog ner alla inställningar till så lågt som möjligt då blev det bättre.

1650x 1080p

Tror jag kör allt på High. Och de tre nedersta inställningarna på OFF. FOV 90 och ingen motion Blur.
Kör även med ett Soundblaster Z.

Får väl testa skruva ner ännu mer...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Battlefield:

1650x 1080p

Tror jag kör allt på High. Och de tre nedersta inställningarna på OFF. FOV 90 och ingen motion Blur.
Kör även med ett Soundblaster Z.

Får väl testa skruva ner ännu mer...

Enliget detta test: http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

krävs det 1.6 i 1920x1080. Vet dock ej vad det krävs i 1650x1080. Testa skruv ner allt på low och se om det slutar krascha för dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skärmblur - check
Crasher borta - check
Ljudproblem borta - check

Jag är nöjd tillsvidare.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Skärmblur - check
Crasher borta - check
Ljudproblem borta - check

Jag är nöjd tillsvidare.

hur fick du bort det nya felet som kom med patchen? "3d fail blur at random moments when u recon so u dont see shit and fail the shot"?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Lyckades köra en runda på Dawnbreaker, zawod och banan med dammen utan krångel igår. Får se om banan med huset funkar senare.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Liten rättning. De är hutlösa i Sverige. Jag köpte bf4+premium genom Origin för 450kr.

Går det att lösa premium billigare ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du provat köra origin i 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Ok, i event viewer står det efter varje crash som är efter varje karta:
Faulting application name: bf4.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x526b9042
Faulting module name: bf4.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x526b9042
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000007abae6
Faulting process id: 0xb60
Faulting application start time: 0x01cee0ac77a3af2e
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Report Id: c6174ccd-4ca4-11e3-9cca-74d02b92cf06

Prova kör origin i 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

hur fick du bort det nya felet som kom med patchen? "3d fail blur at random moments when u recon so u dont see shit and fail the shot"?

Skrev ju 'check' på skärmblur. Jag har alltså det. Men de andra sakerna som fixats gör att jag känner mig nöjd för stunden, nu kan jag åtminstone spelat. Och ärligt talat så händer det inte så ofta för mig så jag bryr mig inte så fasligt om det.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8