[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Funkar utmärkt för mig efter uppdateringen, precis som innan. SLI mode suger något kopiöst, men får inga krasher lr nåt. Får däremot den nya suddiga svagt röda grejen som kom några gånger. Dom jobbar på att få bort den.

Surt för er som inte ens kan spela utan krash. Men funkar för mig iaf.

Så du slipper crascher och tycker det är acceptabelt att du istället fick nya buggar? Hur är det med ljudbuggen då, har du den kvar? Samt den direkt vansinniga nätkoden som bla. inte detekterar vissa träffar...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

HUR har du kritiserat EA då?
konstruktiv välskriven kritik eller bara FUCK YOU DICE!!!! YOUR FUCKING PATCH FUCKING SUCKS!

Faktiskt inget sånt, ser du någonstans här att jag brukar utrycka mig så? Jag skrev följande: Ill guess Dice is getting high instead of fixing the game. Thanks Dice for the good work!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Faktiskt inget sånt, ser du någonstans här att jag brukar utrycka mig så? Jag skrev följande: Ill guess Dice is getting high instead of fixing the game. Thanks Dice for the good work!

Fan minst lika illa att antyda att någon knarkar... Helt klart ban på den...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexofd00m:

Fyfan gubbar.. Jag tror inte mina ögon!

http://imageshack.com/a/img703/4483/j1u4.jpg

Skrivet av katanaa:

Priserna på origin är hutlösa. Jag köpte spelet på g2play för nästan halva priset.

Premium är 150 spänn billigare där,
https://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-DLC-EA-Ori...

Kolla lite nogare på bilden så märker man en text som inte borde vara med! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Kolla lite nogare på bilden så märker man en text som inte borde vara med! xD

Ah såg det nu. Mjölkande deluxe

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Fan minst lika illa att antyda att någon knarkar... Helt klart ban på den...

Jo precis lika illa som att skriva Fuck you... Du är ett geni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej, jag har då crashfest på Siege fortfarande. Varje gång jag hoppar från Tower hänger det sig. Jag har dessutom fått ett "färgfludder" jag inte hade innan patchen

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart efter "färgfluddret" som dykt upp efter senaste patch.

Känns även som jag har fått sämre flyt i spelet.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

i princip samma sak bara att man skriver angreppet på ett passivt aggressivt sätt istället för offensivt

de vill väl ha någorlunda bra stämning och uppmuntra lite mer konstruktivt kritik

även om de får skylla sig själva med tanke på hur dålig deras QA har varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Du godkände väl EA's avtal när du installerade det så svaret är tyvärr JA, du har köpt det du fick utan några som helst garantier att det skall fungera. Har inte läst BF4's avtal men det brukar vara en massa som från tar tillverkarens/utgivarens ansvar. Om du inte utnyttjade återlämningserbjudandet så kan du ju inte gnälla på EA/Dice.

Ge det lite tid så skall vi se att historien upprepas när BF5 släpps

Du har inte ens läst deras avtal men säger ändå massa om det? Snälla ta av dig dumstruten tack.
Du jobbar på DICE/EA eller vad är grejen?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Vi har alltså ett spel som dels "beta-testats" samt fått 2 patcher och ett tiotal serverupdates med resultatet som vi ser idag. De verkar duktiga på sitt jobb...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad bra då, första som händer när jag loggade på var att spelet crashade med samma DX bugg som jag brukar få ibland. Där den påstår att den inte har nog med VRAM eller något. Duktigt irriterande.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Det laggar till och sen kraschar allt för mig så att jag laggar ut efter ex antal minuter in-game. Ljudet försvinner utan att komma tillbaka någonsin.
Detta skedde inte innan "patchen".
Kul!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Spelat runt 4 timmar utan krasch nu, enda problemet är som sagt att jag inte kan spawna på squad-mates, då krashar det.
Bara irriterad på mig själv att det tog mig 3 kvällar att göra den kopplingen

Permalänk
Medlem

Jonä vart nog sågottsom värre av patchen....

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Verkade som 32-bit versionen fungerade bättre för mig med. Kraschade bara en gång och det var under loaden av en map.

Trevligt att höra, kanske ligger något problem i 64bitars klienten.

Skrivet av hznn:

WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE.

Och du fick vad du förtjänade

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är alla som mer eller mindre agerat reklampelare åt EA/DICE inför släppet av BF4 (även Sweclockers har ju tjatat rätt friskt om BF4) Ta t.ex. FZ som dagligen haft BF4 med i nyhetsflödet mfl. De tycks ju inte reagera på detta! Inte en enda rubrik om hur de faktiskt lanserar ett av "årets spel".

Jag skulle verkligen vilja att någon som skriver om spel på någon av de stora sidorna, helt enkelt ställer EA/DICE mot väggen och frågar om det verkligen skall vara såhär efter 2 veckors "beta" samt 2 patcher och de otaliga serverupdates, som vi nu är inne på? Antagligen kommer det inte hända då dessa sidor enbart tycks vilja agera välvilligt mot spelbolagen även när de tabbar sig?

Visa signatur

Permalänk

Kan gladeligen meddela att kontrollbuggen där J och K låste alla kontroller om dessa trycktes ned samtidigt nu är fixad, så nu kan jag äntligen prova spelet på riktigt. Återkommer angående resterande problem då jag inte hunnit spela så länge idag!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Kom hem laddade ner patchen. Känns stabilare även om jag upplevde cirka 5 krasher på en fyratimmars spelsession. Känns ok, dock blir det ju lite smolk i bägaren. Har en känsla av att DICE jobbar hårt atm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Så du slipper crascher och tycker det är acceptabelt att du istället fick nya buggar? Hur är det med ljudbuggen då, har du den kvar? Samt den direkt vansinniga nätkoden som bla. inte detekterar vissa träffar...

Inte acceptabelt att det blir suddigt. Men dom ville väl stressa ut patchen för o lösa alla krasher så kom det en ny..
Ljudbuggen är riktigt dryg. Fattar inte att det kan bli såna problem att ljudet försvinner... Borde fixas inom kort.
Nätkoden har jag inga större problem med. Tycker jag rör mig fint som en legosoldat, obemärkt, och med precision tar ut mina mål med min älskade scar-h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Du har inte ens läst deras avtal men säger ändå massa om det? Snälla ta av dig dumstruten tack.
Du jobbar på DICE/EA eller vad är grejen?

Nej jag behåller den på, tack för att du såg den.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Helt ospelbart efter "färgfluddret" som dykt upp efter senaste patch.

Känns även som jag har fått sämre flyt i spelet.

Jag har fått en betydlig sänkning av min FPS efter patchen. Den sjunker ofta under 60 nu, vilket den inte var i närheten av innan. Trodde först jag ändrat någon inställning av misstag, men så verkar inte vara fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Haha, barnslig du är då...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det som stör mig mest är alla som mer eller mindre agerat reklampelare åt EA/DICE inför släppet av BF4 (även Sweclockers har ju tjatat rätt friskt om BF4) Ta t.ex. FZ som dagligen haft BF4 med i nyhetsflödet mfl. De tycks ju inte reagera på detta! Inte en enda rubrik om hur de faktiskt lanserar ett av "årets spel".

Jag skulle verkligen vilja att någon som skriver om spel på någon av de stora sidorna, helt enkelt ställer EA/DICE mot väggen och frågar om det verkligen skall vara såhär efter 2 veckors "beta" samt 2 patcher och de otaliga serverupdates, som vi nu är inne på? Antagligen kommer det inte hända då dessa sidor enbart tycks vilja agera välvilligt mot spelbolagen även när de tabbar sig?

tyvärr är de flesta spel"journalister" för fega för att våga sig på nåt sånt. De vill ju inte såra sina kompisar som de träffer på releasefester, preview events m.m. där de får mat och dryck, för att inte glömma alla gratis spel och annat de får skickat till sig i marknadsföringssyfte.

Permalänk
Avstängd

Och alla hackar på cod ghosts när man sett minst 10 olika trådar om universums mest buggiga spel battlefield 4:))haha
Det löjliga är ju ändå att dice hade tid på sig,ghosts är en sketen port:))
Ändå rullar det som en gud hos mig:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Det som är intressant är att klient krasherna inte händer för alla.Så någonstans fungerar spelet för vissa komponenter men inte för andra.

Skrivet av milo_:

Han syftar nog på att BF5 redan bekräftats.

Det är bekräftat för länge sen, då det finna ingen anledning att art designers ska jobba på ett spel de är klara med, samt att ett spel tar extremt lång tid att utveckla.

Men det han syfta på är att det står på den helt obvious photoshoppade bilden "helt utan krasher", vilket det inte gör på orginalet.

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

Permalänk

Mitt funkar perfekt efter uppdateringen, även så att sli funkar halvdant ibland.
Så bara lite till att fixa sen är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Hittade denna på 9gag, gillade den

Permalänk
Medlem
Skrivet av bushkalle:

Största skit patch någonsin, Premium verkar ju inte funka. Joinade en server med 17 i kö, kom in efter de andra 17 kommit in tvivlar att alla sitter på Premium. Två matcher och jag har varit tvungen att stänga ner 2 ggr på grund av ress buggen som gör att man inte kan göra något alls...

Fattar inte hur man kan faila så hårt att man förstör spelet mer med en patch.. att de sedan släppt vapnen till China Rising av misstag också säger ju en hel del om hur bra koll de verkar ha.

Sedan blir det suppression blur av att man springer runt eller tar i en kant på ett hörn, inte lika mycket som andra som har det konstant på skärmen efter patchen men irriterande ändå.

säker på att dom med premium ska komma före i kön då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar inte problem på andra, men det är en lättnad att se att jag inte är själv om att få distortion i färgerna lite då och då. Direkt efter att jag patchat så fick jag riktigt mycket grafikfel, ändrade en del inställningar och sedan flöt det på riktigt bra (utöver färg-grejen då).

Har dock bara testat säg en halvtimme, så det är naturligtvis svårt att avgöra fullt ut.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3