Permalänk
Medlem

Störande "effekt"

Hmm har nyligen märkt en rätt störande grej med Bf4. Vet inte om de lagt till det i nån ny patch men jag har inte tänkt på det förut.
Med ojämna mellanrum blir det som en "microsupressed" effekt. bilden/siktet blir lite suddig/dubbel (som anaglyph 3d typ..)
Det verkar inte som att det spelar någon roll om jag blir skjuten mot (supression) eller om jag bara springer omkring/Campar.
Det är exakt som att "gubben" tappar fokus i ~1 sec. ENORMT störande är det iallafall, oftr är de inga problem men om det händer då man är till o ska få in några skott över en längre distans är det hopplöst när fokus försvinner.

Jag är 99% säker på att det inte är pga av supression. för det händer ofta när det inte är en fiende i närheten.
För att illustrera kan man säga att testa att fokusera på skärmen, titta lite o kors och fokusera sen på skärmen igen, exakt så känns det, som att gubben tappar fokus, varar i kanske 0.5-1sec -.-

Går de o får bort skiten? Stör mig bara mer o mer på det.

Permalänk
Medlem

Jag upplevde det själv efter senaste patchen. Får hoppas att de löser det snarast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

eländet dök upp med senaste patchen. Får väl hoppas att det är en bug och inte en feature...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Kolla denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1254329-bf4-...
Det är en "EMP-effekt" enligt DICE..

Visa signatur

Home PC: ASUS Sabertooth Z87 | Intel I7-4770K @ 4.5 GHz | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz CL9 - 32GB | 2 x Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 SLI | 3 x Samsung SSD 840 500GB | Corsair CMPSU-1000HX | Cooler Master Cosmos II Ultra Tower | Samsung S27B970D PLS + EIZO Foris FG2421 240Hz | Roccat Kone XTD | Corsair Vengeance K70
Business Laptop: Dell Latitude E6450

Permalänk
Avstängd

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

"This has been passed on.

In the meantime, you can try to deactivate Blur by creating a user.cfg file in your "Origin Games\Battlefield 4" folder.

1. Open Notepad.

2. Paste the following:
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0

3. File > Save As >
Choose > Save as type: All files
Choose > File name: user.cfg
Navigate to the "Origin Games\Battlefield 4" folder and click save."

Ska se om det funkar.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

"This has been passed on.

In the meantime, you can try to deactivate Blur by creating a user.cfg file in your "Origin Games\Battlefield 4" folder.

1. Open Notepad.

2. Paste the following:
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0

3. File > Save As >
Choose > Save as type: All files
Choose > File name: user.cfg
Navigate to the "Origin Games\Battlefield 4" folder and click save."

Ska se om det funkar.

Fungerar inte för mig.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Trevligt att de patchar spelet som inte löser nuvarande problem utan endast lägger till fler buggar. DICE är SKIT när det gäller felsökning. Fy fan.

Permalänk
Medlem

vissa, inklusive DICE själva, hävdar att det är en EMP effekt som berättar för dig att fiendens Commander har en EMP Drone

men det finns ingen som helst logik i det. Om det är EMP, varför fuckas våra ögon upp av det? EMP har ingen effekt på mänsklig fysiologi (borträknat eventuella steriliseringar då ) och varför händer inget med vare sig HUD eller vapensikten som baseras på elektronik?

Jag tror att det är en bugg, men för att rädda ansikten gör de det till en efterkonstruktion. Eller så har de på DICE verkligen ingen aning om vad de sysslar med. De måste väl ha testat denna "feature" innan det släpptes? Tog ungefär en sekund för mig att inse att det var jälvigt störande. samma med 99% av spelarna. Hur kunde DICE inte själva märka?

Permalänk
Medlem

Är det meningen att denna "feature" skall finnas kvar är de ju idioter! Personligen stör det mig så till en grad att jag flera gånger stängt ner spelet. Dessutom om det nu är en medveten effekt som skall finnas i spelet så undrar man ju givetvis varför den inte fanns där från början?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är en bra grej att det är just störande. Commander-läget har alldeles för liten inverkan på spelet, så att emp påverkar motståndarlaget mer negativt är bara positivt.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Jag tycker det är en bra grej att det är just störande. Commander-läget har alldeles för liten inverkan på spelet, så att emp påverkar motståndarlaget mer negativt är bara positivt.

På vilket sett påverkar EMP människans ögon?
Jag tänker då inte röra spelet förrens det har fixat detta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

På vilket sett påverkar EMP människans ögon?
Jag tänker då inte röra spelet förrens det har fixat detta

Det är ett spel. Ska vi börja snacka grejer som är orealistiska i spelet har vi att göra hela kvällen.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jävlar vad tråden dragit iväg, Skönt o veta att fler lider av det och att det bara inte är jag.

Fixa spelet istället för att lägga till fler saker som inte funkar DICE..

Permalänk

Någon mera än jag som hör att de sägs i spelet att "the enemy has hacked our electonics" någonting innan sudd effekterna kommer?

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

vissa, inklusive DICE själva, hävdar att det är en EMP effekt som berättar för dig att fiendens Commander har en EMP Drone

men det finns ingen som helst logik i det. Om det är EMP, varför fuckas våra ögon upp av det? EMP har ingen effekt på mänsklig fysiologi (borträknat eventuella steriliseringar då ) och varför händer inget med vare sig HUD eller vapensikten som baseras på elektronik?

Jag tror att det är en bugg, men för att rädda ansikten gör de det till en efterkonstruktion. Eller så har de på DICE verkligen ingen aning om vad de sysslar med. De måste väl ha testat denna "feature" innan det släpptes? Tog ungefär en sekund för mig att inse att det var jälvigt störande. samma med 99% av spelarna. Hur kunde DICE inte själva märka?

Sant men det är ett bra sätt att göra oss uppmärksamma på att det är en emp drone ovanför jag gillar det starkt.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

"Feature" eller ej, det måste bara bort

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maj0r:

"Feature" eller ej, det måste bara bort

Håller med det är en äcklig meningslös effekt som stör. Man vet aldrig om det är för man är bländad av solen eller att nån skjuter nära eller nåt annat skit.

Man blir ju irriterad bara av o ens se screenshots av skitet:

http://s16.postimg.org/xkndyybit/bf4_2013_11_14_07_46_17_47.j...

http://s16.postimg.org/s8up90lat/bf4_2013_11_14_08_18_57_10.j...

ser ju ut som att man behöver 3D-glasögon