Civilization V campain edition multiplayer

Permalänk

Civilization V campain edition multiplayer

Jag och en kompis har köpt civ 5 på app store, problemet är att det finns endast local mulitplayer, kan man på något sätt få det att funkar över internet? Har inte fått hamachi att funka...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

är det att den skannar automatisk för att hitta lokala spel?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Om någon av er har en router med VPN funktion så kan ni fixa det via det? Bara att den ena reggar sig på sitt nätverk via wifi som vanligt och fixar ett vpn konto till den andre, den i sin tur loggar in och *tada* ni är på samma nätverk

Om jag förstått problemet rätt och det inte är att det bara är hot-seat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Om någon av er har en router med VPN funktion så kan ni fixa det via det? Bara att den ena reggar sig på sitt nätverk via wifi som vanligt och fixar ett vpn konto till den andre, den i sin tur loggar in och *tada* ni är på samma nätverk

Om jag förstått problemet rätt och det inte är att det bara är hot-seat?

Tyvärr så verkar det inte gå på telia thomson router :/ Får försöka hitta någon vpn lösning på det.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Inaktiv

Kolla om Garena har stöd för spelet.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Kolla om Garena har stöd för spelet.

Funkar ej till mac :/

Visa signatur