Olika upplösningar i windows och i CS:GO, problem?

Permalänk
Medlem

Olika upplösningar i windows och i CS:GO, problem?

Hej!

Har en Benq XL2720T som är en 120 HZ:are. Jag tänkte mest bara fråga hur det ligger till med upplösningar och bildförhållanden.

Jag kör 1080 i windows men i cs 1280x960 (4:3). Blir uppdateringen skum av detta eller är det bara att köra på och bör jag ändra något i nvidia panelen? Jag tänkte på bildförhållande och skalning. Just nu kör jag standard i nvidia panelen som är skalningsläge: bildförhållande, utför skalning på bildskärm samt har inte bockat i "åsidosätt skalningsläget inställt av spel och program".

Någon som tycker att jag har fel inställt eller så? Tycker det blir lite väl mycket motion när jag tittar runt lite fortare i cs och det kanske har med mina inställningar att göra eller? Har inte motion eller något sånt igång i cs.

Eavo

Permalänk

Du har väll inställningar i skärmen som kan skala till 4:3?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Du har väll inställningar i skärmen som kan skala till 4:3?

Kör på "full" på skärmen så jag inte får svarta kanter i cs. Tänkte mest om mina inställningar är bra som jag har så inte datorn får jobba massa extra i onödan. Eller om jag helt enkelt kan ställa in det så det blir bättre flyt eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ha no scaling allt annat ökar latency i Windows, ändra i inställningarna på skärmen. Stäng av fxaa ingame också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Kör på "full" på skärmen så jag inte får svarta kanter i cs. Tänkte mest om mina inställningar är bra som jag har så inte datorn får jobba massa extra i onödan. Eller om jag helt enkelt kan ställa in det så det blir bättre flyt eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara en stilla undran, varför väljer du att sträcka ut en 4:3-upplösning till att täcka hela skärmytan på en 16:9-skärm?