Permalänk
Medlem

photoshop Mona Lisa

har fått i bild uppgift på skolan att göra om Mona Lisa, och jag är nästan helt slut på ideer.. så en väldigt snabb fråga, vad ska jag göra med henne?

jag har ganska mycket kunskap i photoshop men är inte någon expert. så skriv vad ni skulle vilja se någon göra om Mona Lisa till!

//Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

har fått i bild uppgift på skolan att göra om Mona Lisa, och jag är nästan helt slut på ideer.. så en väldigt snabb fråga, vad ska jag göra med henne?

jag har ganska mycket kunskap i photoshop men är inte någon expert. så skriv vad ni skulle vilja se någon göra om Mona Lisa till!

//Erik

Ganska svårt, men gör om henne till man. Försök få det att se verkligt ut.
Återskapa tavlan som en annan sorts stil, t.ex surrealism. Lite lättare och samtidigt intressant. Här har du ett par olika stilar med förklaring. Googla stilens namn så har du exempel på dem.
Något enkelt, men tråkigt, kan vara att dra i ansiktet lite med smudge-verktyget.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Kör in Nicolas Cage ansikte över hennes och få det att se skitbra ut!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Mona Lisahlin

Mona grisa

Mona i Pisa

Mona fisa

Mosa Lina

Mosa Nila

tror dom flesta är rätt självförklarande, du kanske söker något mycket seriösare dock.. fråga gärna om du vill att jag utvecklar lite vad jag tänkte när jag skrev dessa,,

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Mona Lisahlin

Mona grisa

Mona i Pisa

Mona fisa

Mosa Lina

Mosa Nila

tror dom flesta är rätt självförklarande, du kanske söker något mycket seriösare dock.. fråga gärna om du vill att jag utvecklar lite vad jag tänkte när jag skrev dessa,,

Skrivet av Extremaz:

Kör in Nicolas Cage ansikte över hennes och få det att se skitbra ut!

att bara byta ansikte är så simpelt och inte kul alls, vill ha något som kräver lite ansträngning och det blir bra resultat.

ja utveckla gärna!

Citat:

Ganska svårt, men gör om henne till man. Försök få det att se verkligt ut.
Återskapa tavlan som en annan sorts stil, t.ex surrealism. Lite lättare och samtidigt intressant. Här har du ett par olika stilar med förklaring. Googla stilens namn så har du exempel på dem.
Något enkelt, men tråkigt, kan vara att dra i ansiktet lite med smudge-verktyget.

tack för tipset!

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

"Mona Lisa" var en man, men med feminina ansiktsdrag och detta är vetenskapligt bevisat redan...

Det du kan göra är att du tar någon av dina klasskompisar (tjej) och gör om henne till "Mona Lisa" från grunden i Photoshop. Glöm inte bort att använda dig utav oljepenseldrag när du fixar till med bakgrunden och ytskikten av porträtten så det blir mer "trovärdig" kopia.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Jag antar att du får göra vad du vill med originalbilden? GO NUTS!

Vampyrtänder, googly-eyes, hulk-makeover, Darwinskägg, placera henne vid portugalmatchen ge Ronaldo en negativ blick etc etc.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

"Mona Lisa" var en man, men med feminina ansiktsdrag och detta är vetenskapligt bevisat redan...

Det du kan göra är att du tar någon av dina klasskompisar (tjej) och gör om henne till "Mona Lisa" från grunden i Photoshop. Glöm inte bort att använda dig utav oljepenseldrag när du fixar till med bakgrunden och ytskikten av porträtten så det blir mer "trovärdig" kopia.

vart hittar jag oljepenseln?

jag hade tänkt att byta hår på henne och göra henne som en fjortis (wink wink) men typ blondt hår, duckface, och en arm som håller en kamera. tror det kan ge ett gott skratt i klassrummet med jag vet inte hur jag fixar "färgen". om jag lägger in en arm som är "på riktigt" på en målad bild så är det ju fult, och då undrar jag hur jag ändrar så armen ser ut att också vara målat. samt hur jag kan ändra håret, hur matchar jag in det nya håret så det ser ut som att det verkligen är hennes (dvs att det ser ut som hennes naturliga hår)

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

vart hittar jag oljepenseln?

Du kan ladda ned penslar (brushes) av detta slag eller så använder du Filter > Oil filter...
Tror bästa sättet blir med penslar istället än filtret då det utställer sig över hela bilden, medan penseln blir mer precist på just det som du vill ge penseldrag på.

Gällande håret så är det väl bara att ta bort gamla med kloningsverktyget och göra "henne" skallig, sedan kör du på med nya håret och tonar vartefter de lager som du använder dig utav för att få samma nyans som originalbilden.
Vad som gäller handen så kan du väl teckna detta för hands först, scanna in det och lägga in det på dess plats osv. Samma sak där med toningen och färgläggningen för att det ska vara mer rätt och aktuellt med bilden i sig.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Gör "The Devil Mona" Men med långa fräcka "HellBoy" horn (som givetvis inte är avsågade)

Eller kör på "Valross Mona" Gör henne riktigt fet, och plantera två stora valrosständer i käften på henne.

Listan kan göras jättelång om man tänker "djur & filmtema"

Lycka till.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Få henne att se modern ut, en nutidens Mona Lisa.

Permalänk
Medlem

Sätt på ett av dom färdiga filtren, då blir det skitcoolt.

Skrivet av HCOC:

"Mona Lisa" var en man, men med feminina ansiktsdrag och detta är vetenskapligt bevisat redan...

Hur fan bevisar man vetenskapligt att en målning är en man?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Sätt på ett av dom färdiga filtren, då blir det skitcoolt.

Men att slänga på ett filter (som tar ca 3 klick) är väl inte direkt att "göra om"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Få henne att se modern ut, en nutidens Mona Lisa.

Fin synvinkel, och bra tanke, verkligen!

Men vill även klistra på, Få henne att se porrig ut!

Så en Mona Lisa som är modern+porrig hade varit en fullträff.

(jag vet inte om detta strider mot reglerna här på Swec att skriva så här, men jag ser Mona Lisa framför mig, när hon sugar k*k så där väldigt väldigt porrigt) Ja ni fattar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ronnylov:

Få henne att se modern ut, en nutidens Mona Lisa.

Låter definetivt som ett värdigt projekt, gillar det skarpt.

Inget hysteriskt blingbling lösaktig humor utan ett verk som i sin egen prakt hade varit ett bra modernt porträtt, och endast genom att känna till den klassiska Mona Lisa kan man känna igen ursprunget.

Lite åt det här hållet;
http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2013/186/d/3/modern_day_mon...
var noga med bakgrundens element, vinklar etc.

Det är så otroligt mycket spännande tekniker som Mona Lisa bygger på, skulle rekommendera att köra lite research på just teknikerna som använts, tror du kommer få en del inspiration av det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Bjussar på denna will farrel reste tillbaka i tiden

Enkelt att göra:

Ta random face, ändra synlighet. sudda på det nya ansiktet lite här och där för se så det smälter ihop. Stor brush blir alltid bättre och jämnare(50% på sudd typ). Koperia hela första mona lisa bilden, dra den över layern med ansikte i sig. på Layer inställningar, välj color. sudda bort allt utan ansiktet typ. Använd inringning verktyget på tapeten bakom, en vanlig fyrkant och tryck ctrl c sen ctrl v. förstora och dra den över ansiktet. Ändra synlighet lite på lagret. sen sudda ut allt runt om ansiktet så det ser föråldrat ut.

Permalänk
Medlem

Gör henne till en viking med blixtrande bakgrund

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

tack så mycket för alla grymma förslag och tips, speciellt du HCOC!

ang att göra henne porrig, det passar sig nog inte att visa upp inför klassen + bildläraren

jag kan posta ett resultat senare ikväll om jag hinner!

ännu en gång, tack för hjälpen

((kommer ni på mer så skriv))

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

Pröva med;

Gud

Jesus

Madonna

Betty Boop

Partiledare / programledare i tv

Makthavare typ Hitler / Stalin

Oljeshejk

etc.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tob@X:

har fått i bild uppgift på skolan att göra om Mona Lisa, och jag är nästan helt slut på ideer.. så en väldigt snabb fråga, vad ska jag göra med henne?

jag har ganska mycket kunskap i photoshop men är inte någon expert. så skriv vad ni skulle vilja se någon göra om Mona Lisa till!

//Erik

Byt ut henne mot Åsa-Nisse i tavlan.

Mona-Nisse.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Låter definetivt som ett värdigt projekt, gillar det skarpt.

Inget hysteriskt blingbling lösaktig humor utan ett verk som i sin egen prakt hade varit ett bra modernt porträtt, och endast genom att känna till den klassiska Mona Lisa kan man känna igen ursprunget.

Lite åt det här hållet;
http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2013/186/d/3/modern_day_mon...
var noga med bakgrundens element, vinklar etc.

Det är så otroligt mycket spännande tekniker som Mona Lisa bygger på, skulle rekommendera att köra lite research på just teknikerna som använts, tror du kommer få en del inspiration av det.

Har du gjort den?
Tycker den blev väldigt bra!

Permalänk
Medlem

gör henne glad, använd "gör flytande" verktyget och gör hennes mystiska leende glatt
Fixade även till så att hon såg mer "Modärn" ut, typ smink och sånt.

Lyckades få ett VG, eller ett C i dagens betygssystem med den bilden

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Varför inte omarbeta den till en variant i simpsons stil, eller kanske i stil med Alfred E Neuman

Och om det redan finns för mycket av, ta nått svenskt tema eller figur.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Gör nåt som är en kommentar till nutiden. T ex en triptyk (tre st kopior brevid varandra), där den första är orginal, den andra åldrad med 30-40 år, den tredje plastikopererad (anknäbbsmun, näsopererad, plastboobs etc), kanske blonderad med.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

tack så mycket för alla grymma förslag och tips, speciellt du HCOC!

ang att göra henne porrig, det passar sig nog inte att visa upp inför klassen + bildläraren

jag kan posta ett resultat senare ikväll om jag hinner!

ännu en gång, tack för hjälpen

((kommer ni på mer så skriv))

En porrig brud!

Behöver ju inte ha någonting i munnen, en porrig kvinna är en kvinna med ett väldigt sug i blicken.
En porrig brud kan anspela på så många saker, utan att s k råporr behöver vara med i bilden.

Jag hade lätt velat visa upp en redigt porrig bild inför klassen + bildläraren, en så sexig blick från Mona så att alla hade tappat andan. Det hade jag mer än gärna gjort.

Eller vem tror du att din bildlärare hade uppskattat mest "will farrel reste tillbaka i tiden" eller en "porrig brud" ?

Var inte en fegis, gör det du känner för !
Vill du göra en sak så kör på det.
Sen om det är mona lisa som skoghuggare eller bin laden, ska dom väl skita i, gör det som känns rätt, Bara det är bra gjort så ska du nog klara dig Min egen erfarenhet är att: vågar man gå emot strömmen, så lönar det sig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

En porrig brud!

Behöver ju inte ha någonting i munnen, en porrig kvinna är en kvinna med ett väldigt sug i blicken.
En porrig brud kan anspela på så många saker, utan att s k råporr behöver vara med i bilden.

Jag hade lätt velat visa upp en redigt porrig bild inför klassen + bildläraren, en så sexig blick från Mona så att alla hade tappat andan. Det hade jag mer än gärna gjort.

Eller vem tror du att din bildlärare hade uppskattat mest "will farrel reste tillbaka i tiden" eller en "porrig brud" ?

Var inte en fegis, gör det du känner för !
Vill du göra en sak så kör på det.
Sen om det är mona lisa som skoghuggare eller bin laden, ska dom väl skita i, gör det som känns rätt, Bara det är bra gjort så ska du nog klara dig Min egen erfarenhet är att: vågar man gå emot strömmen, så lönar det sig.

du tänker smart, får se ifall det blir någon "porr" bild

men här är det jag mixtrar med nu, någon sorts alien Mona. notera att det är i mycket tidiga utvecklingen och jag inte lagt så mycket fin lir på den.

jag tar gärna kritik! jag vet att jag kan fixa bakgrunden lite finare samt huvudets form. ännu en gång, hon är långt ifrån klar.

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk

Zlatan är ju rätt poppis.
Kör all-in för en MonaZlatan! Näsan o allt som Zlatan innebär!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

Haha kunde inte hålla mig från att använda jonas Frälsaren jesus av kod

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ronnylov:

Har du gjort den?
Tycker den blev väldigt bra!

Nop, oskyldig. Bara bra på att söka bilder

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

Haha kunde inte hålla mig från att använda jonas Frälsaren jesus av kod http://i42.tinypic.com/v619fl.jpg

Snälla gör en med Emil också!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500