Permalänk

Låst Iphone hjälp!

Tjenare, tänkte höra med er här om någon av er vet hur man får redo på till VILKEN operatör min iPhone är låst?

Om det finns några sätt.

PS: Iphone 4, IOS 7.

Får detta meddelande när jag försöker aktivera min iPhone :

Det verkar inte som om det finns stöd för den typen av SIM-kort som sitter i denna iPhone.

SIM-kortet som sitter i denna iPhone kommer från en operatör som inte stöds enligt den aktiveringspolicy som för närvarande har tilldelats av aktiveringsservern. Det är inget maskinellt problem med iPhone-enheten. Du kan sätta i ett SIM-kort från en operatör som stöds eller skicka en förfrågan till din operatör att operatörslåset på din iPhone ska låsas upp. Kontakta Apple för mer information.

Uppskattar svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robinyo194:

Tjenare, tänkte höra med er här om någon av er vet hur man får redo på till VILKEN operatör min iPhone är låst?

Om det finns några sätt.

PS: Iphone 4, IOS 7.

Får detta meddelande när jag försöker aktivera min iPhone :

Det verkar inte som om det finns stöd för den typen av SIM-kort som sitter i denna iPhone.

SIM-kortet som sitter i denna iPhone kommer från en operatör som inte stöds enligt den aktiveringspolicy som för närvarande har tilldelats av aktiveringsservern. Det är inget maskinellt problem med iPhone-enheten. Du kan sätta i ett SIM-kort från en operatör som stöds eller skicka en förfrågan till din operatör att operatörslåset på din iPhone ska låsas upp. Kontakta Apple för mer information.

Uppskattar svar!

Samma operatör som du köpte den ifrån

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robinyo194:

Kontakta Apple för mer information.

Läste du hela meddelandet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/search?q=iphone+imei+checker&oq=iphone+...
kolla där
skriv ditt imei och så står det, jag kommer inte ihåg vilken länk de var där de stod till vilken operatör den var låst till

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinyo194:

Tjenare, tänkte höra med er här om någon av er vet hur man får redo på till VILKEN operatör min iPhone är låst?

Aha, du menar hur man får reda på till vilken operatör "någon annans" iPhone är låst till?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

http://iphoneimei.info/

kolla här, skriv in imei nummer

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Jag vet att den är låst, vill veta till vilken operatör Tack för svar.. men ingen visar vilken operatör

Permalänk
Skrivet av mfm:

Aha, du menar hur man får reda på till vilken operatör "någon annans" iPhone är låst till?

Försöker du vara rolig?

De är en gammal iPhone av de jag haft hemma och kommer inte ihåg vilken operatör vi tecknade

Permalänk
Medlem

Det lättaste är att bara ringa in till applecare och fråga så får du svar på det.
Nummret är 0771 19 95 19, de har öppet imorgon från klockan 10 till 18
Det kostar inte att ringa in och fråga vilken operatör den är låst till

Permalänk
Medlem

det står ju i inställningarna....

inställningar-allmänt-om

Det har det gjort på mina i alla fall oavsett version.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monoman:

det står ju i inställningarna....

inställningar-allmänt-om

Det har det gjort på mina i alla fall oavsett version.

Där står det bara vilken operatör du använder med ditt sim-kort. Jag har en Tele2 låst iPhone som jag kört både Comviq och Tele2 i.

Beroende på vilket kort som sitter i telefonen ändras såklart operatören i inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

http://iphoneimei.info/

kolla här, skriv in imei nummer

Där får man bara fram att den är låst men inte till vilken operatör.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Där står det bara vilken operatör du använder med ditt sim-kort. Jag har en Tele2 låst iPhone som jag kört både Comviq och Tele2 i.

Beroende på vilket kort som sitter i telefonen ändras såklart operatören i inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Om sim-kortet är ur så vill jag ha för mej att det står ändå.
Jag hade en iphone för nåt år sedan som det stod tele2 även om jag stoppade in ett 3-kort i den.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monoman:

Om sim-kortet är ur så vill jag ha för mej att det står ändå.
Jag hade en iphone för nåt år sedan som det stod tele2 även om jag stoppade in ett 3-kort i den.

Har för mig att det ändras när du uppdaterat operatörsinställningar. Kan ta ett tag innan man får den uppdateringen efter man bytt sim-kort

Permalänk
Medlem

Lättaste är väl att besöka operatörernas butiker och be dem kolla om den är låst hos dem. Är väl rätt stor chans att det är ngn av de tre stora den är låst till så det borde gå rätt snabbt att få reda på.

Permalänk
Hedersmedlem

I Apples fall så är det Apple som håller koll på detta med operatörslåset, så ring Apple på telefonnr'et ovan så är problemet löst sedan. Det är för övrigt precis det som står i meddelandet som du klippte in från början. Kontakta Apple så får du svaret!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Här

får man veta vilken operatör telefonen är låst till: http://www.officialiphoneunlock.co.uk/sv//iphoneunlock.php

Visa signatur

Allt är relativt!