Flash player till Android 4.2.2?

Permalänk
Medlem

Flash player till Android 4.2.2?

Hej

Behöver hjääälp.
Har köpt en Samsung Galaxy S4 och vill få flash player stöd till webläsaren/webläsarna....Det går ju inte att streama film när flash stöd saknas....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

Hej

Behöver hjääälp.
Har köpt en Samsung Galaxy S4 och vill få flash player stöd till webläsaren/webläsarna....Det går ju inte att streama film när flash stöd saknas....

Har Samsungs webbläsare stöd för flash? Om inte så ladda ned en annan med stöd för det och googla efter senaste flash player apk'n och installera den.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Flash för mobila enheter är nedlagt då HTML5 skall ta över.

Går dock att googla efter äldre APK'er och installera manuellt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör själv med Boat browser och "senaste" flash apk. Kan inte påstå att det fungerar felfritt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Usch låter krångligt. Nån som har tips på APK´er (vad det nu är för nåt?).

Samsungs webläsare har inte inbyggt flashstöd tyvärr....
Det medföljer ju google chrome webläsaren också men den har nog inte inbyggt stöd för flash.

Permalänk
Medlem

APKer finns hos Adobe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

Tack för svar.

Det medföljer ju google chrome webläsaren också men den har nog inte inbyggt stöd för flash.

Du får byta webbläsare också då flash inte fungerar med chrome.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Tack för svar.

En .APK är ungefär samma sak som en .exe för Windows. alltså en körbar fil. .APK är vad Androider läser som appar/program. allt man laddar ner från play store är .APK:er

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robie76:

Tack för svar.

Boat browser från Play store och flash härifrån: http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/installers/arc...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ett liknande problem. Jag laddade ner den senaste flash player för android [Flash player 11.1 for android 4.0 (11.1.115.81)] från http://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/archived-flash-play... och installerade det utan problem. Men varje browser jag testat t.ex. dolphin, boat, opera osv kan inte läsa flash. Jag har godkänt att de alltid ska läsa flash i inställningarna. Nån som har en aning vad det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mugdim:

Hej!

Jag har ett liknande problem. Jag laddade ner den senaste flash player för android [Flash player 11.1 for android 4.0 (11.1.115.81)] från http://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/archived-flash-play... och installerade det utan problem. Men varje browser jag testat t.ex. dolphin, boat, opera osv kan inte läsa flash. Jag har godkänt att de alltid ska läsa flash i inställningarna. Nån som har en aning vad det kan vara?

Kör med Firefox så funkar d

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Hej

Behöver hjääälp.

Ladda ner Firefox, in på adobe o hitta det senaste tillägget (tror d e för android 4+). Du får gå in i arkivet o gå ner i listan en bit.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Kör med Firefox så funkar d

Av nån j...a anledning så går det inte att installera firefox. Har varit så i 2 dagar nu medan jag kämpat med flash playern. Nån felkod -24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mugdim:

Av nån j...a anledning så går det inte att installera firefox. Har varit så i 2 dagar nu medan jag kämpat med flash playern. Nån felkod -24.

Sjukt, funkade för mej, fixade d för kanske 2 mån sen..
Vad jag förstod är Firefox den enda browsern som funkar ordentligt med flash..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Sjukt, funkade för mej, fixade d för kanske 2 mån sen..
Vad jag förstod är Firefox den enda browsern som dukar ordentligt med flash..

Testat med firefox beta som gick att instalera. Samma sak, ingen flash. Fattar noll...

Permalänk
Medlem

Stock webbläsaren har stöd för flash, gå in i inställningar och bocka för Aktivera plugin. Javascript också ifall det behövs, beroende webbsida.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Stock webbläsaren har stöd för flash, gå in i inställningar och bocka för Aktivera plugin. Javascript också ifall det behövs, beroende webbsida.

Menar du den? https://play.google.com/store/apps/details?id=de.mkrtchyan.ao...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mugdim:

Testat med firefox beta som gick att instalera. Samma sak, ingen flash. Fattar noll...

Såhär gjorde jag har jag för mej:
http://www.alltomandroid.nu/skolor/flash-lever-an-i-mobilen-1.515503.html?articlePage=2

Edit. Fast det var någon engelskspråkig sida som tipsade om att Firefox funkade bäst..
Kör själv Dolphin som default o Firefox när d gäller flash..
Hoppas du/ni får ordning på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej,stock browser är "IE webbläsare". Den finns med i alla android versioner som stock och med flashplayer fungerar det på alla sidor. Har alltid kört med den när behöver flash och fungerar bäst av alla browser.
Den som står Internet är Android stock browser.
https://www.dropbox.com/s/ofbyiql4cr89tib/Screenshot_2013-11-17-10-43-42.png

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Sedan 4.4 kitkat funkar det inte.. Får titta på en ny lösning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Sedan 4.4 kitkat funkar det inte.. Får titta på en ny lösning.

KitKat har ändrats web engine och inga browser kommer att funka, även med flashplayer installerad.
Använd Puffin, behöver inte flashplayer installerad, då den är cloud baserad och servern sköter allt.

Visa signatur