Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Medlem

Den är ju helt skev, så där kan du ju inte ha det

Permalänk
Skrivet av BennyZ:

Med tanke på att böjningen i sidopanelen så lär allt förutom 1 bli ett helvete Tycker själv 3 eller t o m större fönster

Något i denna stilen
http://www.frozencpu.com/products/image/20841/cst-1423.jpg/cs...

http://www.frozencpu.com/products/image/19005/cst-1403.jpg/cs...

Jo det har du rätt i, det problemet måste åtgärdas!

Skrivet av zikko:

tycker 2 var snyggast

Tack! ska överväga!

Skrivet av Nikkop:

Den är ju helt skev, så där kan du ju inte ha det

Självklart ska den inte vara de, bara jag som inte är bra på GIMP 2.

Något av dessa alt?

Permalänk
Medlem

B! Helt klart!

Permalänk
Medlem

tycker 1. ser bäst ut
detta bygget kan ha några nyttiga tips http://www.overclock.net/t/1212455/mkg-cosmos-ii-case-mod

Permalänk
Skrivet av leyer32:

B! Helt klart!

Jo är lite inne på den eller C.... blir ett svårt val...

Skrivet av Jorvin:

tycker 1. ser bäst ut
detta bygget kan ha några nyttiga tips http://www.overclock.net/t/1212455/mkg-cosmos-ii-case-mod

Vet inte ALT B/C är ju otroligt snygga.

Ska checka igenom hans galleri och ta lite inspiration.

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Jo är lite inne på den eller C.... blir ett svårt val...

Vet inte ALT B/C är ju otroligt snygga.

Ska checka igenom hans galleri och ta lite inspiration.

tack!

om du skall göra b eller c så skulle det nog vara enklast om du böjer plexin innan du kapar hålet, för då kan du använda sidan som böjmall

Permalänk
Skrivet av Jorvin:

om du skall göra b eller c så skulle det nog vara enklast om du böjer plexin innan du kapar hålet, för då kan du använda sidan som böjmall

Otroligt smart!

Tack för tipset!

Tänkte fråga, vad tror ni om att plexit skulle vara lite mörkare? som t ex på bilden som jag visade er tidigare

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart kört på B

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Jag skulle helt klart kört på B

Tack! Det lutar sig mot B!

Permalänk
Medlem

Frågan är vad du vill se/visa i ditt fönster. Finns ju alldeles för många exempel på där man ser att det inte finns någon som helst tanke bakom placeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av daempull:

Frågan är vad du vill se/visa i ditt fönster. Finns ju alldeles för många exempel på där man ser att det inte finns någon som helst tanke bakom placeringen.

Tanken är att man ska se alla komponenter, sleevingen osv, Men... att det ska bara ge en mörkare look inåt,jag vill ju självklart att man ska kunna visa upp det man har byggt inuti chassit.

Här har vi solskyddsfilm, kan vara värt och testa och se om jag gillar resultatet.

Kostar ju bara 60kr

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-till...

Permalänk
Medlem

I alternativ C saknas en del av de hål som finns i chassit. Det blir nog svårt att göra så att det ser ut som i alternativ C

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

I alternativ C saknas en del av de hål som finns i chassit. Det blir nog svårt att göra så att det ser ut som i alternativ C

Det tänkte jag med, det klart att de går och fixa det men enkelt blir det nog inte.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av twk:

Skrivet av Sweede:

Det tänkte jag med, det klart att de går och fixa det men enkelt blir det nog inte.

Det har ni båda rätt i... Vad tror ni om ALT B ska man köra på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Det har ni båda rätt i... Vad tror ni om ALT B ska man köra på den?

Den ser bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tanken är att man ska se alla komponenter, sleevingen osv, Men... att det ska bara ge en mörkare look inåt,jag vill ju självklart att man ska kunna visa upp det man har byggt inuti chassit.

Här har vi solskyddsfilm, kan vara värt och testa och se om jag gillar resultatet.

Kostar ju bara 60kr

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-till...

skit i solfilm om du vill ha det mörkare... Skaffa rökfärgat plexi direkt.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av twk:

Den ser bra ut!

Tack!

Skrivet av OskarW90:

skit i solfilm om du vill ha det mörkare... Skaffa rökfärgat plexi direkt.

Okej, det fixar sig nog!

gillar du något specifikt alt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tack!

Okej, det fixar sig nog!

B tycker jag ser bäst ut, men när du kapar, se till att använda rätt verktyg alt lämna in den till någon som har dessa. efter kapningen så krävs det oftast en omlackering för att det ska bra igen, om du nu inte vill sätta en ful gummi-list på kanterna?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

B tycker jag ser bäst ut, men när du kapar, se till att använda rätt verktyg alt lämna in den till någon som har dessa. efter kapningen så krävs det oftast en omlackering för att det ska bra igen, om du nu inte vill sätta en ful gummi-list på kanterna?

Vad för verktyg syftar du på?

Hade tänkt att använda min dremel. Dock så är sidopanel uppbyggt i flera olika delar, så då for jag skära om gång på gång. Har du något tips?

Permalänk
Citat:

Men när Isildur (Människornas dåvarande kung) Tog Saurons svärd och skor av honom handen..

Meh, det var väl ändå Elendil's svärd (farsa till isildur) som Isildur tog upp och högg av saurons ringfinger med! ;p

- the details man..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tack!

Okej, det fixar sig nog!

Jag tycker du ska köra på alternativ C fast utan den där kanten i hörnet. Ett stort, fett fönster á nya Obsidian är alltid fett!

Permalänk
Skrivet av SneakyButcher:

Meh, det var väl ändå Elendil's svärd (farsa till isildur) som Isildur tog upp och högg av saurons ringfinger med! ;p

- the details man..

Så var det!....Jag som tyckte jag hade gjort det så bra. får ändra om det... tack för rättningen!

Skrivet av Patrik Stjärna:

Jag tycker du ska köra på alternativ C fast utan den där kanten i hörnet. Ett stort, fett fönster á nya Obsidian är alltid fett!

Det kan ju också givetvis vara snyggt. Men det känns lite tråkigt när det bara ska vara i stortsett runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Så var det!....Jag som tyckte jag hade gjort det så bra. får ändra om det... tack för rättningen!

Det kan ju också givetvis vara snyggt. Men det känns lite tråkigt när det bara ska vara i stortsett runt.

Ja, smaken är som baken... jag tycker det är stilrent. Kör på alternativ B om du tycker att det är snyggast, är nog mycket enklare att göra med tanke på ventilationshålen.

Permalänk
Skrivet av Patrik Stjärna:

Ja, smaken är som baken... jag tycker det är stilrent. Kör på alternativ B om du tycker att det är snyggast, är nog mycket enklare att göra med tanke på ventilationshålen.

Jag kan ju faktiskt tänke efter lite på resultatet. B, Är grymt snyggt men man ser inte GPUn.

Får mixtra lite med idéerna!

Dock är jag lite nervös på vad jag ska kapa sidopanelen med....

någon som har tips?

Edit:

Har funderat lite på om meshen mellan på den undre delen av chassit ska vara med.

Alltså Meshen "i" sidopanelen. Det ska förmodligen bort. vad tycker ni?

Permalänk

En till idé!

Har kommit på en riktig häftig idé nu ska ni få höra!

Om man skulle ta bort handtagen till chassit och istället göra så att det står en text

som t ex detta!

Detta betyder ungefär

"En ring att styra dem, en ring att se dem,
en ring att fånga dem och till mörkret ge dem"

Så man har någon slags Led Platta som sedan lyses upp med en röd flammande text. Detta sitta på sidan av själva chassi toppen.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Dock är jag lite nervös på vad jag ska kapa sidopanelen med....

Sticksåg med metallblad
Se till att maska av så att inte färgen skavs av när maskinen slår emot.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Sticksåg med metallblad
Se till att maska av så att inte färgen skavs av när maskinen slår emot.

Grymt!!

Tänkte inte på det.

Blir nog Design C! fast med ett större fönster

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

En till idé!

Har kommit på en riktig häftig idé nu ska ni få höra!

Om man skulle ta bort handtagen till chassit och istället göra så att det står en text

som t ex detta!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/One_...

Detta betyder ungefär

"En ring att styra dem, en ring att se dem,
en ring att fånga dem och till mörkret ge dem"

Så man har någon slags Led Platta som sedan lyses upp med en röd flammande text. Detta sitta på sidan av själva chassi toppen.

Vad tror ni?

BLir typ "One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them"

Förövrigt tror jag det där skulle vara jävligt coolt.
Är själv ett stort fan av Tolkien/LOTR så jag kommer nog följa detta bygge ganska hårt.

Förutom det där med texten, vad annars hade du tänkt att göra för att göra det mer "Sauron"-aktigt?

Permalänk
Skrivet av stee_vo:

BLir typ "One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them"

Förövrigt tror jag det där skulle vara jävligt coolt.
Är själv ett stort fan av Tolkien/LOTR så jag kommer nog följa detta bygge ganska hårt.

Förutom det där med texten, vad annars hade du tänkt att göra för att göra det mer "Sauron"-aktigt?

Tackar!

På engelska så har din översättning varit korrekt. Men jag har lust att använda mig utav språket.... Eller såhär står det på wikipedia. "Skriften är en inskription skriven med det alviska skriftsystemet tengwar, men själva texten är skriven på Mordors svarta språk." Så på mordors svarta språk precis som i länken som jag skickade förut.

En till idé som jag har tänkt är att försöka göra så att man får fram Saurons hand och gör så att den håller fast i resorvaren. Och i resorvaren ska ju "Den enda ringen" finnas och "flöda". Det skulle vara sjukt grymt. men vet inte om det blir så lätt att genomföra för jag behöver hitta en billig sauron hand.

Du råkar inte ha några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tackar!

På engelska så har din översättning varit korrekt. Men jag har lust att använda mig utav språket.... Eller såhär står det på wikipedia. "Skriften är en inskription skriven med det alviska skriftsystemet tengwar, men själva texten är skriven på Mordors svarta språk." Så på mordors svarta språk precis som i länken som jag skickade förut.

En till idé som jag har tänkt är att försöka göra så att man får fram Saurons hand och gör så att den håller fast i resorvaren. Och i resorvaren ska ju "Den enda ringen" finnas och "flöda". Det skulle vara sjukt grymt. men vet inte om det blir så lätt att genomföra för jag behöver hitta en billig sauron hand.

Du råkar inte ha några tips?

Inte just nu, men om jag av någon anledning skulle stöta på en så länkar jag.

I värsta fall kan man ju köpa en Sauron dräkt(borde finnas på vilken kostym butik som helst), ta bort bara handen och stoppa upp den med något.