Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Vet inte, men tror nog inte att den rostar och lämnar spår av konstiga material

Njaa behöver inte rosta för att bli problem med andra material i din vattenloop.

Säkraste skulle nog vara att köra på nickelpläterat.

Tycker det blir ganska coolt! går det att få in mer ljus ovanifrån in i reservoaren tror jag det hade blivit ännucoolare! gillar det röda!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Njaa behöver inte rosta för att bli problem med andra material i din vattenloop.

Säkraste skulle nog vara att köra på nickelpläterat.

Tycker det blir ganska coolt! går det att få in mer ljus ovanifrån in i reservoaren tror jag det hade blivit ännucoolare! gillar det röda!

Skönt att höra!

Ja de skulle de nog vara.

Angående ljuset så kan man inte ha en till led men kan försöka fixa de på något sätt

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Skönt att höra!

Ja de skulle de nog vara.

Angående ljuset så kan man inte ha en till led men kan försöka fixa de på något sätt

vad händer här då?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

vad händer här då?

De går på, har fixat ganska mycket, men dreneln gick sönder så ska köpa en ny närsomhelst.

Har fixat massor med plexi sidor och tror de blir grymt snyggt

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Gick in rejält skeptisk, nu är jag grymt nyfiken på hur det går!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av Skuttokova:

Gick in rejält skeptisk, nu är jag grymt nyfiken på hur det går!

Hej!

De går faktsikt riktigt bra och snart blir de sportlov och då har jag massor med tid att lägga på projektet!

Men snart så drar chassit iväg på airbrush och då blir de garanterat grymt snyggt!

Roligt att folk följer även om de blir updates då och då. Men skolan har en väldigt stor prioritering i mitt liv och de måste tyvärr gå före!...

Men... snart så

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Hej!

De går faktsikt riktigt bra och snart blir de sportlov och då har jag massor med tid att lägga på projektet!

Men snart så drar chassit iväg på airbrush och då blir de garanterat grymt snyggt!

Roligt att folk följer även om de blir updates då och då. Men skolan har en väldigt stor prioritering i mitt liv och de måste tyvärr gå före!...

Men... snart så

hur går det med bygget vill ha mer bilder! och veta vad som händer.

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Skrivet av psykiskanka:

hur går det med bygget vill ha mer bilder! och veta vad som händer.

Går sakta som bara den...Men sitter för tillfället och pysslar med den, förmodligen update imorgon eller på torsdag!

Roligt att ni fortfarande följer

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej igen!

Äntligen så är de update igen, och jag hoppas ni som har gått i skolan har/haft ett bra sportlov. De har iallafall jag haft!
De har hänt rätt så mycket på sistone, men jag har inte hunnit lägga upp/kunnat. Men nu är jag här och chassit ska snart iväg och bli motivlackerat.

Som ni ser så fattas toppen... undra vad som ska hända med den?

Är osäker på sidopanelen...vet inte om jag ska ha med fönster eller inte... Tror att de blir snyggast utan fönster. men vad tror ni?

Redan nu kan jag säga att ni får förbereda er på en lång väntan... Chassit ska iväg på tur

Tack så hemskt mycket för mig!

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/401/1okr.jpg

Är osäker på sidopanelen...vet inte om jag ska ha med fönster eller inte... Tror att de blir snyggast utan fönster. men vad tror ni?

Fönstret i sig är det inget fel på. Sidoplåten ser dock ut att ha blivit överkörd av en stridsvagn. Om du ska använda sidopanel med fönster har du många timmars arbete framför dig för att återställa plåten, om det ens går att göra på ett snyggt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av twk:

Fönstret i sig är det inget fel på. Sidoplåten ser dock ut att ha blivit överkörd av en stridsvagn. Om du ska använda sidopanel med fönster har du många timmars arbete framför dig för att återställa plåten, om det ens går att göra på ett snyggt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå de vet jag, Mycket lim som syns T ex, de är jag fullt medveten om.

Om jag nu ska använda denna sidopanel, så ska de definitivt fixas!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Snabb update!

Tjenare!

Är tillbaka med en kort update.

Har ej skickat iväg chassit ännu på grund av att jag väntar på några sponsor grejer som skall landa i brevlådan förhoppningsvis imorgon.

Men jag har arbetat på chassit, jag har då tagit mig i kragen och skärt ut ett nytt fönster på sidopanelen och jag tycker att det ser mycket bättre ut!

Vad tycker ni?

Tills nästa gång

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Proffsmoddare

Kapa det några cm till där uppe så det ser lite mera symmetriskt ut, annars nice.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tjenare!

Är tillbaka med en kort update.

Har ej skickat iväg chassit ännu på grund av att jag väntar på några sponsor grejer som skall landa i brevlådan förhoppningsvis imorgon.

Men jag har arbetat på chassit, jag har då tagit mig i kragen och skärt ut ett nytt fönster på sidopanelen och jag tycker att det ser mycket bättre ut!

Vad tycker ni?

http://i.imgur.com/PGqKyN6.jpg

http://i.imgur.com/AJmABn7.jpg

Tills nästa gång

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

mycket bättre!

Hur skavde fästa glaset? Självhäftande eller mutter och skruv?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

mycket bättre!

Hur skavde fästa glaset? Självhäftande eller mutter och skruv?

Har inte suttit ditt glaset/plexit än. Men! Isådanna fall blir det nog med dubbelhäftande tejp!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Har du underkläder som putstrasor?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Skrivet av Cigge88:

Har du underkläder som putstrasor?

Oj, Får lägga upp en ny bild efter skolan idag

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Hur många sidopaneler har du?
För det här hålet är väl ändå mindre än det förra så du har väl kapat ur detta ur en ny panel?
Eller ska du kanske ha fönster på båda sidorna?

Ser annars bra ut

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Hur många sidopaneler har du?
För det här hålet är väl ändå mindre än det förra så du har väl kapat ur detta ur en ny panel?
Eller ska du kanske ha fönster på båda sidorna?

Ser annars bra ut

Hade först 1, men tyckte att det första resultatet blev pinsamt dåligt, så jag bad faktiskt om en ny vilket jag fick. (Praise Cooler Master).

Tackar!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hade först 1, men tyckte att det första resultatet blev pinsamt dåligt, så jag bad faktiskt om en ny vilket jag fick. (Praise Cooler Master).

Tackar!

Jag förstår. Bra att det löste sig iallafall.

''Fönstermoddar'' är väldigt svåra att få till bra. I mitt nya projekt hade jag först tänkt sätta dit ett fönster men jag skippade det ganska fort.
Om några år när man har blivit mer rutinerad så kanske jag ger mig på det igen, vem vet.

Ett tips jag kan ge dig är dock att skruva fönstret. Lim fungerar bra men inte i längden, anser jag. Svarta m3 brukar passa väldigt bra.

Sen skulle jag gärna se en tunnare kantlist också, men det är ytterst personligt.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jaha hur var det här då?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Detta projektet ser lovande ut, och som en LoTR fan så är jag nyfiken på slutresultatet.

Jag vill ge några tips, främst angående dina bilder. De bilder du tagit är okej, men det är lite svårt att se ibland eftersom du använt blixt och röriga bakgrunder. Jag föreslår att du köper eller tillverkar en lightbox där du tar dina bilder, skaffa belysning så att du slipper använda blixt. Det ser ganska skräpigt ut när du har tagit bilder i din verkstad, och de bilder du har tagit i ditt rum har för mycket i bakgrunden och väldigt olika bakgrunder.

I övrigt, keep up the good work!

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Jaha hur var det här då?

Det går sakta men säkert framåt, jag har tyvärr inte fått iväg chassit men det är bland annat några grejer som jag väntar på.
Något annat som drar ner tid på arbete för tillfället är att jag funderar på att ändra mitten sektions högre del till en liten sida, som t ex på TJ07 projektet som MetallicAcid har gjort här på forumet. Då jag tycker att detta är riktigt snyggt så har jag tänkt att man ska antigen ha handen där eller SSDer mm.

Skrivet av netbuddy:

Detta projektet ser lovande ut, och som en LoTR fan så är jag nyfiken på slutresultatet.

Jag vill ge några tips, främst angående dina bilder. De bilder du tagit är okej, men det är lite svårt att se ibland eftersom du använt blixt och röriga bakgrunder. Jag föreslår att du köper eller tillverkar en lightbox där du tar dina bilder, skaffa belysning så att du slipper använda blixt. Det ser ganska skräpigt ut när du har tagit bilder i din verkstad, och de bilder du har tagit i ditt rum har för mycket i bakgrunden och väldigt olika bakgrunder.

I övrigt, keep up the good work!

Hej!

Tackar!

Vet att mina bilder är inte av den bästa kvalitén men jag har fått fler objektiv och även bättre objektiv så nu skall jag försöka göra det ännu bättre! Jag har tänkt att göra en lightbox men den delen vet jag inte riktigt hur jag skall göra, om du har lust att ge mig idéer/ tips så uppskattas det väldigt mycket

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Vet att mina bilder är inte av den bästa kvalitén men jag har fått fler objektiv och även bättre objektiv så nu skall jag försöka göra det ännu bättre! Jag har tänkt att göra en lightbox men den delen vet jag inte riktigt hur jag skall göra, om du har lust att ge mig idéer/ tips så uppskattas det väldigt mycket

Ser bra ut men tänk på att inte stressa igenom grejjerna du gör, slutar ofta med halvdana resultat.
Har tyvärr sett för mycket sådana resultat av dig..
Tänk till några extra gånger och gör det noggrant, du tjänar på det i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Det går sakta men säkert framåt, jag har tyvärr inte fått iväg chassit men det är bland annat några grejer som jag väntar på.
Något annat som drar ner tid på arbete för tillfället är att jag funderar på att ändra mitten sektions högre del till en liten sida, som t ex på TJ07 projektet som MetallicAcid har gjort här på forumet. Då jag tycker att detta är riktigt snyggt så har jag tänkt att man ska antigen ha handen där eller SSDer mm.

Hej!

Tackar!

Vet att mina bilder är inte av den bästa kvalitén men jag har fått fler objektiv och även bättre objektiv så nu skall jag försöka göra det ännu bättre! Jag har tänkt att göra en lightbox men den delen vet jag inte riktigt hur jag skall göra, om du har lust att ge mig idéer/ tips så uppskattas det väldigt mycket

Det enklaste och billigaste torde vara att bygga en låda av plywood och sedan täcka med matt vitt papper, eller tyg. Är nog bäst med tyg då papper kan rivas sönder lätt, det är ju inga lätta saker

Belysning vet jag inte helt säkert, men några spotlights med starka vita lampor borde funka. Kanske är bäst med reflektorer så att det inte lyser direkt på objektet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Det enklaste och billigaste torde vara att bygga en låda av plywood och sedan täcka med matt vitt papper, eller tyg. Är nog bäst med tyg då papper kan rivas sönder lätt, det är ju inga lätta saker

Belysning vet jag inte helt säkert, men några spotlights med starka vita lampor borde funka. Kanske är bäst med reflektorer så att det inte lyser direkt på objektet.

Det skulle jag nog kunna ordna fram, dock så är chassit riktigt stort så blir väl en stor låda utav plywood, men jag kommer säkert på något!

Skrivet av ragequit:

Ser bra ut men tänk på att inte stressa igenom grejjerna du gör, slutar ofta med halvdana resultat.
Har tyvärr sett för mycket sådana resultat av dig..
Tänk till några extra gånger och gör det noggrant, du tjänar på det i längden.

Tackar!

Skall bättra på mig!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hallå där!

Nu verkar det som att det fortfarande inte har hänt något men... där har ni fel. Bygget håller på för fullt och den skall inom snar framtid skickas till DMFinearts! Har några extra grejer som kommer göra datorn med mera(hint) grymt snyggt! Längtar verkligen tills jag får tillbaka mitt chassi från DMFineArts!

Det var en snabb liten update!

Ha en riktigt bra helg nu!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Och nu har det gått en månad...? Händer inte så mycket?

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget? Vill se lite nytt

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hallå där!

Nu verkar det som att det fortfarande inte har hänt något men... där har ni fel. Bygget håller på för fullt och den skall inom snar framtid skickas till DMFinearts! Har några extra grejer som kommer göra datorn med mera(hint) grymt snyggt! Längtar verkligen tills jag får tillbaka mitt chassi från DMFineArts!

Det var en snabb liten update!

Ha en riktigt bra helg nu!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland

Inte kan dom ha tagit över en månad på sig för att lacka lite? isf lär du ha vetat det innan och kunna väntat med å skicka in det?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.