Vilken mobil ska jag köpa?

Permalänk

Vilken mobil ska jag köpa?

Tja, är ute efter en ny mobil! Har en iPhone 4S just nu, skulle vilja ha en ny mobil som har samma/bättre prestanda
INGA iPHONES!!!!!!!!!!!!!

Vad jag gör på min mobil:

Surfar, lyssnar på musik, spelar. Jag är beredd att lägga 3-4k, vet ej om man ska ge mer för en mobil nuförtiden om den ska hålla länge?
Är Nexus 4 något att ha? Hört mycket bra om den.

Permalänk
Avstängd

Nexus 5 i så fall.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 skulle jag satsa på i ditt läge, prisvärd och snabb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, Nexus 5 ser riktigt bra ut. Annars LG G2?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Jo, Nexus 5 ser riktigt bra ut. Annars LG G2?

Ska själv köpa mig en LG G2 närmare jul tänkte jag. Verkar riktigt trevlig! Men se för tusan till att åka och klämma på en (utan larm) och se ifall knapparna på baksidan är något för dig

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Får jag fråga varför du inte vill ha någon iPhone?
Nexus 5 ser ju annars lovande ut!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av sj6:

Jo, Nexus 5 ser riktigt bra ut. Annars LG G2?

Ja en av dessa hade jag kört på. I princip samma telefon men nexus kör ju "ren" android

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5543&idPhone2=5...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lg g2 är mer prisvärd än nexus 5 men både är nice.

Permalänk
Medlem

Med nexus slipper man LGs bloatware, "vanilla" android som det skall vara

Permalänk
Avstängd

Den senaste!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svampae:

Nexus 5 skulle jag satsa på i ditt läge, prisvärd och snabb.

Skickades från m.sweclockers.com

men rutten batteritid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

men rutten batteritid!

De tidiga testerna visade 25% sämre batteritid än G2, och då har den ca 25% mindre batteri. Många som haft den under några veckor har dessutom märkt att batteritiden blivit bättre och jag har sett flera som fått 5 timmar skärmtid vid normal användning vilket är riktigt bra.

Jag rekommenderar Nexus 5 precis som många andra. Varför? Senaste hårdvaran, billig och framför allt ren Android och snabba uppdateringar vilket är underbart, tro mig.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Tänkte dra en snabb jämmförelse mellan Nexus 5 och g2 bara
LG G2
+Bättre samt större skärm
+Bättre kamera
+Bättre batteri tid
-LGs ui
-Lg har extremt dåligt rykte när det kommer till updateringar
-Bloatware
-Plastig baksida
+/- Knapparna på baksidan

Nexus 5
-Sämre batteri tid
-sämre skärm
-sämre kamera
+Rent android
+Ingen bloatware
+Uppdateringar direkt från google

Jag kommer förmodligen köpa en nexus 5 snart men kan förstå folk som köper en G2 då den är bättre sett till hårdvaran, På samma sätt Nexus 5 är bättre när det gäller mjukvara.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

men rutten batteritid!

Rutten är ju en jäkligt stor överdrift?
Den har normal batteri tid inte så konstigt då den har ett medel stort batteri eller hur? Vad jag läst får dem flesta ut 4-5h skärmtid på en dag under "normal användning" (Hur man nu kan kalla 5h skärmtid för normal användning?)
Här kan du bilda din egna uppfattning http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2506856 & http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2509132

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Nu har jag noll koll på de senaste Androidlurarna men min spontana tanke är ju att eftersom Nexus är Googles egna produkt... borde de inte slå på stora trumman och har nåt som är likvärdigt med dom bästa lurarna idag?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983