Logitech G35 förlora kvalitet

Permalänk
Medlem

Logitech G35 förlora kvalitet

Har letat runt lite efter ett 7.1 headset och nu när det är black friday så säljer webhallen Logitech G35 för 490Kr.
Min fråga är om jag kommer förlora i ljudkvalitet då G35 är ett USB headset och jag har ett ROG moderkort med SupremeFX.
Om ni har headsetet kan ni gärna berätta vad ni tycker om det inom gaming och musik

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Jag har ett och är ganska nöjd. Det jag kan klaga på är att stereoljudet(dvs om man stänger av surround) är riktigt dåligt och att drivrutinerna för headsetet verkar bugga ur ibland(speciellt nyare versioner).

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Jag har ett och är ganska nöjd. Det jag kan klaga på är att stereoljudet(dvs om man stänger av surround) är riktigt dåligt och att drivrutinerna för headsetet verkar bugga ur ibland(speciellt nyare versioner).

Okej! Hur tycker du det funkar med musik? Är basen bra?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Hade ett och det är värdelöst med nya drivrutiner från Logitech. Undvik.
Kör 3.5mm istället.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danbo:

Jo det får jag väl säga. Nu kör jag ju ingen överdriven bas eftersom jag spelar en del FPS-spel också så det kanske någon annan kan svara på bättre

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danbo:

Jag har storebror till G35, alltså G930 (samma lurar) och tycker att det är riktigt bra ljud i både musik, spel och film, i just musik tycker jag att basen är riktigt bra för att just vara ett USB headset, (jag lyssnar på mycket hardstyle.) Sen kan du konfigurera ljudet med deras program där de har en inbyggd equalizer! Tycker att det är ett mycket prisvärt headset.

Permalänk
Medlem

Jag saknar mitt Logitech G35 faktiskt men kan inte rekommendera det, har Qpad QH-90 just nu och det är sämre på alla sätt utom ljudkvaliteten som är mycket bättre

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hade ett och det är värdelöst med nya drivrutiner från Logitech. Undvik.
Kör 3.5mm istället.

Vad har du nu? Har du någon headset du rekommendera? Det ska helst vara 7.1

Skrivet av Xaoi:

Jag har storebror till G35, alltså G930 (samma lurar) och tycker att det är riktigt bra ljud i både musik, spel och film, i just musik tycker jag att basen är riktigt bra för att just vara ett USB headset, (jag lyssnar på mycket hardstyle.) Sen kan du konfigurera ljudet med deras program där de har en inbyggd equalizer! Tycker att det är ett mycket prisvärt headset.

Låter ju bra enligt dig men jag vet inte heller om jag förlorar något på att det är USB och inte 3.5.
Tack för svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danbo:

Låter ju bra enligt dig men jag vet inte heller om jag förlorar något på att det är USB och inte 3.5.
Tack för svar!

bätte mikrofon får du leta efter än G35 och när du vant dig vid det headsettet sitter det som gjutet på huvudet sen slipper du alla problem som 3.5mm kan orsaka i form av störningar osv från närliggande ljuskällor och annan elektronik.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danbo:

Du letar efter ett 7.1 headset, varför vill du då ha G35 (som förövrigt är riktigt dåliga)? G35 är inte 7.1

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

G930n är inte bra någonstans vad gällande bas

helt okey lurar annars förutom att dom på mitt relativt stora huvud sitter löst, sen skorrar mina i mellan åt när man trycker för mycket bas ur dom. Sen att batteritiden är ganska dålig då mina fick laddas två gånger om dagen efter ca 8 månade i tjänst! ladd kontakten på mina har gått sönder ett par gånger med...

Får ju inte glömma att mikrofonen inte är så bra på dom!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du letar efter ett 7.1 headset, varför vill du då ha G35 (som förövrigt är riktigt dåliga)? G35 är inte 7.1

Är det inte Virtuell 7.1? Jag är inte så säker på det här med headset och så.
Har du något förslag som inte är allt för dyrt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

G930n är inte bra någonstans vad gällande bas

helt okey lurar annars förutom att dom på mitt relativt stora huvud sitter löst, sen skorrar mina i mellan åt när man trycker för mycket bas ur dom. Sen att batteritiden är ganska dålig då mina fick laddas två gånger om dagen efter ca 8 månade i tjänst! ladd kontakten på mina har gått sönder ett par gånger med...

Får ju inte glömma att mikrofonen inte är så bra på dom!

Ja det låter ju inte så bra då jag är ute efter ett headset med rätt så bra bas.
Något förslag annars?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danbo:

Är det inte Virtuell 7.1? Jag är inte så säker på det här med headset och så.
Har du något förslag som inte är allt för dyrt?

Jo, vituell eller fejk-surround. Kall det vad du vill. G35 är ett vanligt stereo headset, du kan uppnå samma ljud med ett billigt ljudkort eller med Razers mjukvara (gratis). Så du kan välja fritt bland alla headsets utan att tänka på surround, bra va?

Om du vill ha ett "färdigt" headset är det Sennheiser PC360/363/350, Qpad QH85/90 som gäller. Orkar du att sätta en mikrofon på ett par lurar går det att få ännu bättre ljud. Det löser man lättast med en s.k. modmic alt. bordsmikrofon. Priset lär dock bli högre än G35s 499:- Jag hade satsats på ett par Qpad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jo, vituell eller fejk-surround. Kall det vad du vill. G35 är ett vanligt stereo headset, du kan uppnå samma ljud med ett billigt ljudkort eller med Razers mjukvara (gratis). Så du kan välja fritt bland alla headsets utan att tänka på surround, bra va?

Om du vill ha ett "färdigt" headset är det Sennheiser PC360/363/350, Qpad QH85/90 som gäller. Orkar du att sätta en mikrofon på ett par lurar går det att få ännu bättre ljud. Det löser man lättast med en s.k. modmic alt. bordsmikrofon. Priset lär dock bli högre än G35s 499:- Jag hade satsats på ett par Qpad.

Ja jag kan självklart lägga ner mer än 500kr på headsetet! Tack för hjälpen!
Funderar lite på något från Sennheiser eller kanske ett Qpad

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danbo:

Ja jag kan självklart lägga ner mer än 500kr på headsetet! Tack för hjälpen!
Funderar lite på något från Sennheiser eller kanske ett Qpad

Vill du ha öppna eller stängda lurar? Öppna lurar släpper in/ut ljud men är oftast skönare och svalare. Stängda isolerar på gott och ont.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vill du ha öppna eller stängda lurar? Öppna lurar släpper in/ut ljud men är oftast skönare och svalare. Stängda isolerar på gott och ont.

Spelar egentligen inte så stor roll för mig, men de ska inte läcka allt för mycket

Visa signatur