Usel prestanda i BF4 med 7970 CF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Nu har jag installerat Windows 8.1 och fått igång drivrutinerna till moderkortet, tack för tips etc!

Nu funkar CF och båda korten jobbar max, dock stänger spelet av sig efter typ 10-15 sekunders spelande (den svarta skärmen med ett blinkande streck uppe till höger kommer fram). Vad kan man göra åt det? Campaign funkar men inte MP.

Detta är ett server problem och oftast kommer man runt det genom att helt enkelt brutforca sig fram. Connecta om tills du kommer in helt enkelt.

Skrivet av Kakann:

Fortfarande är jag inte helt nöjd, när jag kör multiplayer ligger korten på ca. 65% load och jag snittar kanske 65-70 FPS. När jag kör campaign ligger korten kostant på >97%. Är det verkligen min 2500k i 5GHz som flaskar så mycket?

Absolut inte. Sedan att du fått upp den i 5GHz (stabilt hoppas jag?) är ganska starkt. En klockvänlig processor med andra ord.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

det med att skärmen blir svart, testa o stänga av brandväggen, hjälpte mig.

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W