Entusiast bygger Geforce GTX 690 av Lego

Permalänk
Medlem

Hoppas han vart sponsrad, annars är det en dyr hobby

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Jag har svårt att förstå varför, men snyggt blev det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan jag säga att jag inte behöver nu heller

Men då blir det riktigt varmt och skönt nu såhär på vintern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

In b4 will it run Crysis...

Läste lite fel först...

In BF4 it will run Crysis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

In BF4 it will run Crysis...

Hahaha gjorde min dag !

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Skojigt!

Förstorar man bara ungefär 1000 gånger till (så att kortet är 1750 meter långt) så kan man t.om. se de enskilda transistorerna i GPU:n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Skojigt!

Förstorar man bara ungefär 1000 gånger till så kan man t.om. se de enskilda transistorerna i GPU:n!

DET bygget vill jag se!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haha, sicket pucko, men alltid kul med knäppa Legoprojekt.

Kul att någon gör något kul! Konstigt att någon tycker det är puckat

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Respect! Lego rockar så grymt att se att vissa kan ta det till det extrema!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Skojigt!

Förstorar man bara ungefär 1000 gånger till (så att kortet är 1750 meter långt) så kan man t.om. se de enskilda transistorerna i GPU:n!


Det hade även varit tufft om man byggt in tillräckligt många Lego Mindstorms, eller kanske Airduino, eller kanske PIC, AVR eller dyl. för att få en fungerande grafikkrets.
Tror inte det är möjligt att få till det med Geforce GTX 690 prestanda. Men säg något som fungerar i Windows eller X Window eller vad man nu kör och kan driva en 1920x1080 skärm.

Permalänk
Medlem

"Det blockiga grafikkortet modellerades i Excel"

På vilket sätt modellerades det i Excel? En uträkning på hur många bitar han skulle behöva eller går det att göra någon form av 3D-modellering i Excel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andkem:

"Det blockiga grafikkortet modellerades i Excel"

På vilket sätt modellerades det i Excel? En uträkning på hur många bitar han skulle behöva eller går det att göra någon form av 3D-modellering i Excel?

Funderade också på det. Men med bra kunskaper i excel så känns det som att man kan göra nästa vad som helst.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Funderade också på det. Men med bra kunskaper i excel så känns det som att man kan göra nästa vad som helst.

Det kan ju också vara så att han utnyttjade rutnätet i sig för att rita klossarna.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highfly:

Kul att någon gör något kul! Konstigt att någon tycker det är puckat

Att bygga en Legomodell av ett grafikkort är kanske den tråkigaste projektidén jag någonsin hört talas om, så jo, jag tycker det är puckat att blåsa så mycket tid (och pengar) på det.

Men det är fortfarande kul. Alla Legoprojekt är kul. :happy:

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag förvånas över att det inte blev dyrare. Lego är ju nästan värt sin vikt i silver idag. Är Lego billigare i Kina?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dava:

Jag förvånas över att det inte blev dyrare. Lego är ju nästan värt sin vikt i silver idag. Är Lego billigare i Kina?

Det går att få tag på Lego rätt billigt om man gräver på Blocket och liknande. Många som säljer av sitt gamla Lego när de blir vuxna. Dock blir det ju osorterade bitar då. Annars är det dyrt. Vad jag har sett av piratlego så är det lite sådär med passformen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av andkem:

"Det blockiga grafikkortet modellerades i Excel"

På vilket sätt modellerades det i Excel? En uträkning på hur många bitar han skulle behöva eller går det att göra någon form av 3D-modellering i Excel?

Läste källan, fann en bild på detta. Han verkade bara lägga till backgrundsfärg till vissa celler och formade det till en slags modell av grafikkortet.

http://farm4.staticflickr.com/3803/10941929554_1709ffbe43_b.j...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]