Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Avstängd

razer tiamat 7.1 mic problem.

Hej, jag köpte ett razer tiamat idag och får inte micen att fungera, Kör med det integrerade ljudkortet i Asus maximus VI HERO. ljudet fungerar som det ska men micen får jag inte alls att fungera, har kollat varenda inställning jag har på realtek programvaran men hittar inget som leder mig något vart.

Länk till moderkortet: http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VI_HERO/

Är det någon som har någon idé vad det kan vara för fel? eller är micen trasig från början?

Mvh Tim

Permalänk

Kolla inställningarna i Windows också och inte bara Realtek.
Antar att du har kollat att kontrollenheten står på Mute.
Antar att du har kollat att du satt rätt kabel på rätt färg så inte en av ljudkanalerna sitter i mic kontakten istället för på en ljudutgång och vise versa.
Läste lite snabbt omdömen och folk klagade på att kontrollenheten inte hade en dragavlastare så det är möjligt att den var trasig från butik.
Testa att plugga in mic:n i en annan dator också se om den funkar där. Är bra om man etablerar vart problemet ligger.
Testa att plugga in mic:n i front panelen på datorn och se om den funkar där, även om du inte kan få ut alla ljudkanaler i headsetet så är det ett sätt att se om mic:n funkar.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN