Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av emboembo:

Är det fruängen som skickar ut postorder? Har de hunnit få iväg alla postorders?

Jag tycker att det ser så ut men kan inte få det 100% bekräftat förrän på måndag när vi öppnar som vanligt igen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Bokade min i slutet av november då priset höjts. När kommer varan då? en månad framåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Solna, Täby, Sickla, Uppsala, Sveavägen och Fruängen (dvs postorder och butik) har fått leveransen.
Övriga butikers leveranser har hämtats av posten och körs ut på måndag av dem. Exakt när på dagen varierar och det är ingen info vi kan få av posten i förväg.

När vet man om man kan hämta ut ens konsol eller inte? Jag beställde min konsol 20/9 och valde att hämta ut den i butik (Solna). Finns det någon chans?

Permalänk

Nästa leverans är inte förns i januari. och just nu är de dem från tidigt september som börjar få. Det kommer ta tid:/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Myera:

När vet man om man kan hämta ut ens konsol eller inte? Jag beställde min konsol 20/9 och valde att hämta ut den i butik (Solna). Finns det någon chans?

Hämtmail bör redan ha skickats till alla i sthlmsområdet som fick en ps4a ur denna leverans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hämtmail bör redan ha skickats till alla i sthlmsområdet som fick en ps4a ur denna leverans

Detta måste nog ha vart en väldigt liten leverans misstänker jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fan, då är det väl bara att vänta tills nästa leverans... :/ Är det här den sista leveransen under december? I sånt fall när kommer leveransen i Januari?

Permalänk
Medlem

Det är riktigt tråkigt att hur tidigt man än bokar så ska man få det i januari. När man dessutom pratar med de i butikerna och lovar att man får det i release om man förbokar hos dem så får man det ändå inte. Tycker att ekelundsgatan har skött det väldigt dåligt då man har lovat saker man inte kan hålla. nästa gång blir det verkligen inte webhallen man beställer hos.

Permalänk

Well värre med att de säger att fördelningen går 100% på kötiden. Klarligen gör det ju inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Solna, Täby, Sickla, Uppsala, Sveavägen och Fruängen (dvs postorder och butik) har fått leveransen.
Övriga butikers leveranser har hämtats av posten och körs ut på måndag av dem. Exakt när på dagen varierar och det är ingen info vi kan få av posten i förväg.

Och om man får det när får man reda på det?

Permalänk
Skrivet av fille412:

Och om man får det när får man reda på det?

Ni lär få reda på måndag då eftersom att det är då resterande butiker fått in sina ps. Just nu ligger ju dem antagligen på postens terminal i segeltorp o skräpar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Ni lär få reda på måndag då eftersom att det är då resterande butiker fått in sina ps. Just nu ligger ju dem antagligen på postens terminal i segeltorp o skräpar

hehe jo men jag menar mer alltså under dagen eller om man får sin bekräftelse 00:01 som man fick på release och när avbokningarna släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av seoul:

Jag beställde 12/9 i Uppsala, fick mail och kunde hämta ut den idag.

Tack till Webhallen som skött all info här på sidan på ett bra sätt!

Skrivet av Darknut:

Bokade 9/9 har fått kollinr

Skrivet av Webhallen:

Skrivet av Webhallen:

Hur kommer det sig då att ni verkar ha frångått kösystemet? .. jag bokade den 7/9 för hämtning i Solna men om det stämmer som dom ovan har sagt så borde jag med ha fått i denna omgången?

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Härligt, ingen ps4 i år alltså. Blir nog en avbokning för mig, dessa 2 veckors julledighet är min sista chans på vääääldigt länge (kanske någonsin) att kunna låsa in sig och gama 27/4 som i gamla goda dar well well... jag har ju enbart min egen dumhet att beskylla, fanns ingen anledning att inte slänga iväg en gratis bokning i våras.
GT6, AC3:liberation och AC4 på ps3 är ju en minimal tröst åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Windoze:

Hur kommer det sig då att ni verkar ha frångått kösystemet? .. jag bokade den 7/9 för hämtning i Solna men om det stämmer som dom ovan har sagt så borde jag med ha fått i denna omgången?

Ska man glida förbi butiken o gapa lite? Plocka upp lite prylar medans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Härligt, ingen ps4 i år alltså. Blir nog en avbokning för mig, dessa 2 veckors julledighet är min sista chans på vääääldigt länge (kanske någonsin) att kunna låsa in sig och gama 27/4 som i gamla goda dar well well... jag har ju enbart min egen dumhet att beskylla, fanns ingen anledning att inte slänga iväg en gratis bokning i våras.
GT6, AC3:liberation och AC4 på ps3 är ju en minimal tröst åtminstone.

Bästa trösten är väl att det inte finns några bra spel än till Ps4...de bästa som finns är multiplat som du kan köra på PC:D

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Windoze:

Vi har bett folk komma in med ordernummer så att vi kan se på exempel där nyare bokningar hamnat före äldre.
Hittills har vi inga underlag på det och eftersom vi inte själva kan se att det skulle ha hänt i våra system är vi ganska maktlösa vad det gäller att förklara hur det eventuellt skulle kunna ha gått till: än mindre har vi möjlighet att täppa till någon lucka om det faktiskt är sant.

Det kan också vara så att man bokat saker på samma order som sin PS4 som inte finns i lager. På launchdagen splittades alla ordrar automatiskt. Men jag är inte säker på att de gjorde det igår.
T.ex. man har bokat PS4 och BF4 och BF4 är tillfälligt slut i Solna.
Dock ska köordningsplatsen hållas kvar ändå så det ska inte förstöra något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har bett folk komma in med ordernummer så att vi kan se på exempel där nyare bokningar hamnat före äldre.
Hittills har vi inga underlag på det och eftersom vi inte själva kan se att det skulle ha hänt i våra system är vi ganska maktlösa vad det gäller att förklara hur det eventuellt skulle kunna ha gått till: än mindre har vi möjlighet att täppa till någon lucka om det faktiskt är sant.

Det kan också vara så att man bokat saker på samma order som sin PS4 som inte finns i lager. På launchdagen splittades alla ordrar automatiskt. Men jag är inte säker på att de gjorde det igår.
T.ex. man har bokat PS4 och BF4 och BF4 är tillfälligt slut i Solna.
Dock ska köordningsplatsen hållas kvar ändå så det ska inte förstöra något.

"Om det faktiskt är sant" Hur skulle det vara om ni bara lyssnade på kritiken istället för att ifågasätta?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Baracuda:

"Om det faktiskt är sant" Hur skulle det vara om ni bara lyssnade på kritiken istället för att ifågasätta?

Jag menade inte att folk ljög, jag menade t.ex. att det fanns andra faktorer: som t.ex. att ordrar inte splittats.

Men faktum kvarstår: vi behöver verkligen er hjälp med ordernummer för att kunna titta på några/något av dessa cases för att kunna se vad som hänt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag menade inte att folk ljög, jag menade t.ex. att det fanns andra faktorer: som t.ex. att ordrar inte splittats.

Men faktum kvarstår: vi behöver verkligen er hjälp med ordernummer för att kunna titta på några/något av dessa cases för att kunna se vad som hänt.

Jag kan ju bidra med mitt ordernummer men tyvärr vet jag ju inte om dom som säger att dom har beställt senare än mig har rätt, men om ni tittar på mitt ordernummer så borde ni ju i alla fall kunna se om ni har levererat ordrar som är beställda senare än det?

Skickar mitt ordernummer i ett PM så får ni gärna titta på det.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Windoze:

Jag kan ju bidra med mitt ordernummer men tyvärr vet jag ju inte om dom som säger att dom har beställt senare än mig har rätt, men om ni tittar på mitt ordernummer så borde ni ju i alla fall kunna se om ni har levererat ordrar som är beställda senare än det?

Skickar mitt ordernummer i ett PM så får ni gärna titta på det.

Absolut, det låter bra. Tack på förhand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok.

Detta gör mig lite nervös.

Jag beställde PS4 och Watch Dogs den 6:e september. Watch Dogs är ju inte släppt än , men det ligger på samma order. Jag skall hämta ut i Göteborg och hoppas verkligen att jag kommer få en PS4, då det verkar som ett gäng med senare bokningsdatum har fått sin.

Behöver jag göra någonting så att detta med de "splittade" ordrarna inte skall ställa till det för mig?

/S

Permalänk

Natten till tisdag går de som inte hämtat ut till näste i kön

Permalänk
Skrivet av Baracuda:

Man kan ju inte bara sitta här och slänga ur sig saker och hoppas de skall trolla... Ni får ju ge dem infon de behöver....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Absolut, det låter bra. Tack på förhand.

Hur var det med de som beställt i göteborg? får de reda på om de kan hämta den på månda klockan 00:01 eller hur blir deT?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suxeeder:

Ok.

Detta gör mig lite nervös.

Jag beställde PS4 och Watch Dogs den 6:e september. Watch Dogs är ju inte släppt än , men det ligger på samma order. Jag skall hämta ut i Göteborg och hoppas verkligen att jag kommer få en PS4, då det verkar som ett gäng med senare bokningsdatum har fått sin.

Behöver jag göra någonting så att detta med de "splittade" ordrarna inte skall ställa till det för mig?

/S

Det bör ha gjorts automatiskt men det skadar inte att kolla din orderhistorik om du har en användare hos oss:
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/bestallningar/
Så ser du om det ligger som en eller flera olika ordrar.

Om du inte har login så kan du kolla med butiken eller vår kundtjänst när de öppnar på måndag.

Skrivet av xxhizorss:

Natten till tisdag går de som inte hämtat ut till näste i kön

Förhoppningsvis blir det redan måndag eftermiddag.

Skrivet av fille412:

Hur var det med de som beställt i göteborg? får de reda på om de kan hämta den på månda klockan 00:01 eller hur blir deT?

Nej, det sker i samband med att posten levererar dem till butiken.
Jag har tyvärr ingen exakt tid på när de gör det: det brukar kunna vara allt mellan 0900 och 1600 på dagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Man kan ju inte bara sitta här och slänga ur sig saker och hoppas de skall trolla... Ni får ju ge dem infon de behöver....

Där kom "han" ... Webhallen riddaren , bara väntade. Ärligt , vad är ditt jävla problem? Uppenbarligen har många blivit blåsta på sina förhandsbokningar , hur kommer det sig att du flörsvarar det?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Förhoppningsvis blir det redan måndag eftermiddag.

Ofan så pass. Ja det låter ju logiskt då förra leveransen releaseades ju kl 00:00 sant. Håller fingrarna nå jävulskt hårt då man redan kastat mer än vad jag kommer betala för konsollen på att köpa spel/kontroller osv xD

Permalänk
Skrivet av Baracuda:

Där kom "han" ... Webhallen riddaren , bara väntade. Ärligt , vad är ditt jävla problem? Uppenbarligen har många blivit blåsta på sina förhandsbokningar , hur kommer det sig att du flörsvarar det?

Haha Jag gillar webhallen visst! Aldrig haft problem med dem! Jag är bara objektiv! folk sitter jämt bakom sin skärm och skriker och gapar.... Hjälp dem att felsöka istället för att sitta och tjöta....

Permalänk
Medlem

Den leveransen som kom härom dagen, var det den sista i December? Står nämligen "Ytterligare LEVERANSER inkommer under december månad"

Eller är det oklart?