AMD bundlar Battlefield 4 med A10 "Kaveri"

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Battlefield 4 med A10 "Kaveri"

Processormakaren AMD lanserar om drygt en månad den nya processorfamiljen "Kaveri", som vid lansering kommer inkludera slagfältspangaren Battlefield 4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

känns ju som att detta kommer att lagga rätt rejält

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Oj, ska bli spännande att se om det flyter

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

känns ju som att detta kommer att lagga rätt rejält

this^ ser inte ut att slå i7orna dock men vem vet. priset blir nog bra nog med

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

känns ju som att detta kommer att lagga rätt rejält

Skrivet av Sneaky_rhino:

this^ ser inte ut att slå i7orna dock men vem vet. priset blir nog bra nog med

http://www.youtube.com/watch?v=O07YOk4nLyo

30 fps med DirectX medium settings och 1920x1080

Om mantle levererar så blire naaaajss

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vaporware AMD har fortfarande inte levererat Mantle!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kommer inte mantle snart? Så man får se nått.. känns som det är evigheter sen dom snacka om det o lansera det men fortfarande inte sett nått kring det. Intresset svalnar innan det ens finns ute för användning..
Personligt kanske, men känner lite så.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

http://www.youtube.com/watch?v=O07YOk4nLyo

30 fps med DirectX medium settings och 1920x1080

Om mantle levererar så blire naaaajss

Indeed. Antar dock att skrivprestandan i artikeln är högsta möjliga, för tilfället iaf. Jag tror väl kanske på en ~30% ökning i BF4. Men vem vet, spännande hursomhelst!

Permalänk

Jag har en MSI GX70 med A10-5750 på 2.5Ghz Turbo 3.5, med ett Readon 8970M

På low i 720p ligger jag runt 5 i fps.. förstår inte varför när Requirements ligger på AMD Athlon x2 och readon 3870...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Vaporware AMD har fortfarande inte levererat Mantle!

Inte? Vad jag vet så håller Dice på att implementera det för fullt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

känns ju som att detta kommer att lagga rätt rejält

Om det inte hade varit spelbart tror jag inte AMD skulle bundla med ett misslyckande.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad Mantle går för. Går inte att låta bli att föra tankarna mot 3dfx's Glide som var the shit på 90-talet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att intel stödjer/kommer stödja mantle....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

http://www.youtube.com/watch?v=O07YOk4nLyo

30 fps med DirectX medium settings och 1920x1080

Om mantle levererar så blire naaaajss

Om det lever upp till detta har AMD nog en vass pjäs här. Men vi har drygt en månad kvar innan vi alla kommer veta säkert

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

De börjar bli dags för Mantle Updaten nu tycker jag... Inte för att spelet flyter dåligt, men vore nice o se om man kommer över 100 i medel på ultra iallafall

Permalänk
Medlem

Det har garanterat kostat AMD en skön slant att bundla BF4 med sin propp - så driver runt det på lägre/mellan settings gör det säkert.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jlindholmen:

Jag har en MSI GX70 med A10-5750 på 2.5Ghz Turbo 3.5, med ett Readon 8970M

På low i 720p ligger jag runt 5 i fps.. förstår inte varför när Requirements ligger på AMD Athlon x2 och readon 3870...?

din dator är ju helt trasig isåfall 8970m är rätt kraftfullt och din cpu ska räcka till.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vänta, vänta, vänta. Man fick Battlefield 4 om man köpte ett R9-kort? Vad i hela... Varför sa ingen detta till mig när köpte mitt?!

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jlindholmen:

Jag har en MSI GX70 med A10-5750 på 2.5Ghz Turbo 3.5, med ett Readon 8970M

På low i 720p ligger jag runt 5 i fps.. förstår inte varför när Requirements ligger på AMD Athlon x2 och readon 3870...?

Vad jag läst om den datorn så flaskhalsar just den processorn något kopiöst mot det grafikkortet. De nämner det på bl.a. notebookcheck om den datorn.
http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GX70H-A108972811B-Not...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

this^ ser inte ut att slå i7orna dock men vem vet. priset blir nog bra nog med

Ja, men det vanligaste alternativet kommer säkert att vara att man kör med diskret grafikkort, så det är väl i skuggan av deta man får bedömma prisvärdheten i de flesta fall för respektive processor.

Trevligt att det kommer med något iaf.

Permalänk
Skrivet av KTL:

Vad jag läst om den datorn så flaskhalsar just den processorn något kopiöst mot det grafikkortet. De nämner det på bl.a. notebookcheck om den datorn.
http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GX70H-A108972811B-Not...

Åhh... okej tråkigt. Den fungerar bra i alla andra spel jag spelat. Men går det att lösa? finns någon processor för Gx70ns moderkort man kan uppgradera till eller har jag senaste mobila processorn från amd? noll koll

Permalänk

Kul att AMD bundlar sina processorer med spel också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast

Lite off-topic men kan inte låta bli att skratta till varje gång "slagfältspangaren" skrivs i en artikel

Ont: Trevligt, men det blir nog många Battlefield 4 som säljs snarare än används.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Viktigt att komma ihåg att det hänger på DICE hur väl BF utnyttjar Mantle. Det enklaste för speltillverkarna är att använda samma HLSL som för directX och få en liten prestandaökning med hjälp av Mantle. Men för att verkligen visa vad Mantle går för så krävs lite mer. Jag hoppas ju att DICE gör det lika noga och bra som om det vore en ps4-port tex.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Tänkte först "va i..?" men måste ge AMD applåder för en sådan tuff högerkrog följt av en vänsterjab att marknadsföra en APU med BF4. Ballsy move.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jlindholmen:

Åhh... okej tråkigt. Den fungerar bra i alla andra spel jag spelat. Men går det att lösa? finns någon processor för Gx70ns moderkort man kan uppgradera till eller har jag senaste mobila processorn från amd? noll koll

bara invänta mantle uppdateringen då denna kommer göra gott för din dator då mer kommer krävas av grafiken och mindre av cpu:n
Processorn är okej, dock ganska långt bakom desktopproppar då dom är betydligt högre klockade i den skepnaden.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

http://www.youtube.com/watch?v=O07YOk4nLyo

30 fps med DirectX medium settings och 1920x1080

Om mantle levererar så blire naaaajss

Gör samma test i en öppen miljö med lite fiender och action så känns nog de där 30 fps ganska avlägsna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Många verkar glömma att AMD troligen inte bundlar BF4 bara för Multiplayer, där kommer det prestera si så där men Single Player i stadiga 30fps likt konsollerna är ju inte helt ute ur bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Tänkte först "va i..?" men måste ge AMD applåder för en sådan tuff högerkrog följt av en vänsterjab att marknadsföra en APU med BF4. Ballsy move.

Intel säljer ju också APU'er, även om de inte bundlar spel till. Eftersom de ändå har bundlingsavtal grån grafikdivisionen så blir det kanske förhållandevis billigt för dom att skapa mervärde för konsumenten. Åtminstone sett till den förväntade försäljningsökningen. Tror nog inte att så många kommer att spela BF4 på den inbyggda grafikdelen, även om det tekniskt sett går.

Permalänk
Inaktiv

Av alla nysläppta spel väljer AMD att "bundla" med Fjollfält 4? Vilket skämt!