Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

hämtade min i måndags i malmö, bokad 11/9

Permalänk
Medlem

Göteborg

Någon som har information om Göteborg?
Bokade mitt 09/19, har inte fått mail och inte hört någon annan heller få det.

Permalänk
Medlem

Kära webbis!

Vad har nu för estimated time på xbox one european version? Det står december men vad jag har förstått genom att läsa i tråden är fallet kanske inte så?

Och hur pass många har beställt en european? Jag gjorde en beställning idag (jag vet, galet sent) men när kan man tänkas få den?

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av maccswe:

Kära webbis!

Vad har nu för estimated time på xbox one european version? Det står december men vad jag har förstått genom att läsa i tråden är fallet kanske inte så?

Och hur pass många har beställt en european? Jag gjorde en beställning idag (jag vet, galet sent) men när kan man tänkas få den?

December står inte någonstans längre va? Säg gärna till om du hittar det för då har vi missat att ta bort det.
Just nu har vi inget bekräftat leveransdatum och ingen bekräftad kvantitet på gång så vi har tyvärr ingen info som är givand epå något sätt.

Det har visat sig vara extremt mycket svårare med One än vad alla trodde till en början tyvärr.

Vi får några få erbjudanden som vi kan köpa men då rör det sig om sådana ockerpriser att vi måste avstå.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När tror ni att man kan hämta ut sitt ps4 i Solna? Jag beställde den 20/9. Gäller kösystemet för samtliga butiker eller finns det ett kösystem per butik?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Myera:

När tror ni att man kan hämta ut sitt ps4 i Solna? Jag beställde den 20/9. Gäller kösystemet för samtliga butiker eller finns det ett kösystem per butik?

Det lutar nog mot Januari då.
Kösystemet gäller alla instanser, det är en gemensam kö.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

När kommer leveransen i Januari? I början eller slutet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har alla PS4or som är ej är uthämtade i butik o postorder kommit tillbaka till Er och levererats till nästa person i kön? (Från den större leveransen i december)

Permalänk

Får väll hålla alla tummar som går att ryktena om att xbox one kommer 3e kvartalet inte stämmer....

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2013-09-08. Min order ligger under "Behandlade", jag har fått hemskickat mina två spel som jag beställde till men inte sett röken av någon PS4, inget mail om den är påväg eller liknande heller för den delen. Ska levereras med posten.
Är jag säker en PS4 denna leverans om den ligger under "Behandlade"?

Permalänk
Skrivet av mehzk:

Jag beställde 2013-09-08. Min order ligger under "Behandlade", jag har fått hemskickat mina två spel som jag beställde till men inte sett röken av någon PS4, inget mail om den är påväg eller liknande heller för den delen. Ska levereras med posten.
Är jag säker en PS4 denna leverans om den ligger under "Behandlade"?

Står de inget kollinummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Står de inget kollinummer?

Behandlade(1)

Skickade/hämtade
Nedan finner du alla beställningar som är skickade från oss.
....
....
.....
Produkter
Fifa 14
[release: 2013-11-29]
NBA2K14
[Skickad: 2013-12-06][release: 2013-11-29]
Playstation 4 (PS4) Basenhet
[Restnoterad][release: 2013-11-29]

Känns som om det är något lurigt med min order. Något otydligt vad som händer när jag fick FIFA 14 i måndags och NBA igår, när alla står under Behandlade och var beställda i samma veva.

EDIT: Nej, alltså inga kollinummer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av emboembo:

Har alla PS4or som är ej är uthämtade i butik o postorder kommit tillbaka till Er och levererats till nästa person i kön? (Från den större leveransen i december)

Ja, men samtidigt så kommer ju ytterliagre några av de som skickas ut då också gå i retur eller inte hämtas ut och därmed "åka tillbaka i kön" ända tills allt är uthämtat.
Så det kommer fortsätta att skickas ut enstaka då och då. Är man precis i i gränsen där i början/mitten av September med sin bokning finns det alltså fortfarande en, om än minimal, chans att man kan få ett.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

December står inte någonstans längre va? Säg gärna till om du hittar det för då har vi missat att ta bort det.
Just nu har vi inget bekräftat leveransdatum och ingen bekräftad kvantitet på gång så vi har tyvärr ingen info som är givand epå något sätt.

Det har visat sig vara extremt mycket svårare med One än vad alla trodde till en början tyvärr.

Vi får några få erbjudanden som vi kan köpa men då rör det sig om sådana ockerpriser att vi måste avstå.

För närvarande har vi ej ett bekräftat datum för när Xbox One inkommer, men preliminärt blir det under december månad. Så fort detta bekräftas uppdaterar vi omgående produktsidan med ytterligare information.

Kan vara min webläsare som inte lyckas hämta sidan på nytt dock, annars står det så på er hemsida
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/184787-xbox_one_...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doktor_Krall:

För närvarande har vi ej ett bekräftat datum för när Xbox One inkommer, men preliminärt blir det under december månad. Så fort detta bekräftas uppdaterar vi omgående produktsidan med ytterligare information.

Kan vara min webläsare som inte lyckas hämta sidan på nytt dock, annars står det så på er hemsida
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/184787-xbox_one_...

Så blind man kan bli. Vi redigerade stycket precis under det där det också stod december men missade det första.

Åtgärdat nu, tack för infon!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

förstår inte vad brådskan är man kan knappt spela några spel på en ps4

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på FIFA 14 i flera månader nu. Surt när Webbis skickar spelet men inte konsolen
Inga svar får man heller, varken här eller på supporten.. .. . . . .. . .

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mehzk:

Jag har väntat på FIFA 14 i flera månader nu. Surt när Webbis skickar spelet men inte konsolen
Inga svar får man heller, varken här eller på supporten.. .. . . . .. . .

Vad är det vi inte svarat på här menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vad är det vi inte svarat på här menar du?

Känns som om något är knasigt med min order, då jag fick FIFA14 i måndags och NBA igår, separerat, trots att allt var i samma order. PS4an är som sagt under Behandlade den med, men har ingen info alls om den kommer eller inte.

Är jag säker en PS4 denna leverans om den ligger under "Behandlade"?.. eller vad är det som gäller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mehzk:

Känns som om något är knasigt med min order, då jag fick FIFA14 i måndags och NBA igår, separerat, trots att allt var i samma order. PS4an är som sagt under Behandlade den med, men har ingen info alls om den kommer eller inte.

Är jag säker en PS4 denna leverans om den ligger under "Behandlade"?.. eller vad är det som gäller?

Om du mailar/ringer och uppger ordernummer till vår kundtjänst så kan de kolla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du mailar/ringer och uppger ordernummer till vår kundtjänst så kan de kolla.

Tack!

Har självklart redan prövat detta, men fick ett svar utan svar, men jag prövar igen! (Därför jag skrev här, hoppades på ett svar mer konkret än det jag fick från en snubbe på supporten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är det jag som ser i syne eller står det inte fortfarande December? Jag syftar inte på den röda texten med info.Utan texten release:December

Permalänk
Medlem

Webhallen, ligger det någon substans i ryktet att One försenas till hösten 2014?
http://www.gamereactor.eu/news/102544/Xbox+One+not+hitting+delayed+regions+until+Q3+2014%3F

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

Är det jag som ser i syne eller står det inte fortfarande December? Jag syftar inte på den röda texten med info.Utan texten release:December

Aha, ja release ja. Vi måste ha en tidpunkt där. Jag har ändrat det till "Fjärde kvartalet", inte heller helt smidigt kanske men bättre än att vara för specifik antar jag.

Skrivet av e3henri:

Webhallen, ligger det någon substans i ryktet att One försenas till hösten 2014?
http://www.gamereactor.eu/news/102544/Xbox+One+not+hitting+delayed+regions+until+Q3+2014%3F

Vi har varken fått bekräftelse eller dementi på det från någon pålitlig källa så vi vet faktiskt inte.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Stämmer det så kan microsoft köra upp min bokade one och behålla den...kan leva med att vi får den nån/några månader efter... men nästan 1 år....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är listan gemensam över hela Sverige eller har Stockholm en lista?
Fick inte svar ang min fråga om Göteborg :/

Permalänk
Skrivet av Jonta80:

Är listan gemensam över hela Sverige eller har Stockholm en lista?
Fick inte svar ang min fråga om Göteborg :/

Listan är för hela sverige så som jag fattat. Vilket betyder kommer det en tillbaka till fruängen och pelle i malmö står 1a på listan går den till honom.

Vilket betyder att kommer det tillbaka en och du står först på listan no matter where den kommer ifrån så är den din.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maryliato:

Listan är för hela sverige så som jag fattat. Vilket betyder kommer det en tillbaka till fruängen och pelle i malmö står 1a på listan går den till honom.

Vilket betyder att kommer det tillbaka en och du står först på listan no matter where den kommer ifrån så är den din.

Okej tack! Frågan är varför folk i Stockholm som bokat en dag efter mig har fått då :/

Permalänk

Finns det NÅGON som helst chans att få sitt ps4 i januari om man är en så pass idiot att man bokade den 24:e november? Tack för svar, webhallen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Celticfan:

Finns det NÅGON som helst chans att få sitt ps4 i januari om man är en så pass idiot att man bokade den 24:e november? Tack för svar, webhallen.

Vi vet helt enkelt inte nu eftersom storleken på den leveransen är okänd för oss.

Visa signatur