Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

är 100 mbit trådat inte tillräckligt fort? hur snabbt bredband sitter ni på egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinypenny:

är 100 mbit trådat inte tillräckligt fort? hur snabbt bredband sitter ni på egentligen?

Mellan datorer i ett hemmanätverk blir 100 mbit en flaskhals eftersom det i de allra flesta fall är mindre än hårddiskarnas skriv/läs-hastigheter.

Permalänk
Skrivet av shinypenny:

100mbit lina att surfa på men 1gbit i hemma lanet för att mediaservern ska funka korrekt, lagring. mm.

Trodde alla hade gbit lan hemma

Permalänk
Skrivet av sebastian383:

Mellan datorer i ett hemmanätverk blir 100 mbit en flaskhals eftersom det i de allra flesta fall är mindre än hårddiskarnas skriv/läs-hastigheter.

Sant, men för 50 spänn är det bara att slå till

Skrivet av Math-ematics:

100mbit lina att surfa på men 1gbit i hemma lanet för att mediaservern ska funka korrekt, lagring. mm.

Haha inte dåligt! Nä, desvärre har iaf inte jag det. Än!

Permalänk
Medlem

Kunde ju inte hålla sig ... 50 spänn och gratis frakt. Tänker ge bort den till bättre behövande släktingar i julklapp. Hoppas man inte bidrar till CDON's konkurs bara De måste ju gå back på sånt här.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Skrivet av fragande:

Kunde ju inte hålla sig ... 50 spänn och gratis frakt. Tänker ge bort den till bättre behövande släktingar i julklapp. Hoppas man inte bidrar till CDON's konkurs bara De måste ju gå back på sånt här.

Ja, verkligen! Var ska man annars köpa router för 50 kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinypenny:

Skrivet av Math-ematics:

Jag trodde alla hade gbits lina in i hemma från leverantören ;), min router är faktiskt en flaskhals... Men klarar mig rätt bra på 480mbits likväl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Självklart när man forskat färdigt så är priset ändrat till 199£, men men inget impulsköp denna gång...

Routern från cdon.com hoppar jag över, den klarar ju bara 100mbit trådat.

Osis, men ifall det är något du funderar på kan du alltid lägga in en prisbevakning på sidan jag länkade så kan du få ett mail när priset sjunker till önskad nivå :).

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte använda XMAS2013 igen. Jag använde den för några dagar sen. Har rensat cookies, testat annan browser, loggat ut/in igen. För mig var det en engångskod, förstår inte hur andra här lyckats använda fler gånger. Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Jag lyckas inte använda XMAS2013 igen. Jag använde den för några dagar sen. Har rensat cookies, testat annan browser, loggat ut/in igen. För mig var det en engångskod, förstår inte hur andra här lyckats använda fler gånger. Tips?

Hade samma problem när jag skulle beställa routern. Dock så fungerade det efter några försök. Skriver du med stora bokstäver? Testat både XMAS2013 och 2013XMAS?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Orden måste vara 100kr eller över, routen kostar 99kr. Lägg till nåt pc spel för 9kr

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

mailar och avbokar min order, glömde helt koden. Kör samma konsept så får jag en mycket billigare router.

undrar om man kan beställa igen efter att man har avbeställt den? för att det gäller ju max 1 köp/hushåll ?

Permalänk
Medlem

Routern kostar 99 och vill man kunna ha en 50:- rabatt vid köp för 100:- så kan man köpa denna för 1 krona: http://cdon.se/hemelektronik/skins/mtu-pc-skin-15-laptop-mode...

Det blir då exakt 50:- efter rabatt (ja jag vet att det i själva fyndtråden länkades en ljudbok för typ 4:- men kan man spara 3 kronor till så varför inte? )

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om routern. CDON måste förlora grova pengar på dessa reor?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag får inte heller koden XMAS2013 att fungera trots att ordern är över 100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Funkar inte eftersom den andra länken, boken för fyra spänn, är en downloadprodukt. Välj t ex. Ett fläktgaller för 10 spänn istället så fungerar det. Moderator, kan du redigera tipset ovan?

SLUTA DISKUTERA I DAGENS FYND TRÅD!!!!

Lägg det här istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

jag får internal server error när jag trycker på slutför köp. kanske är överbelastat men tror inte det. koden funkar men inte att avlsuta köpet. någon annan?

Permalänk
Medlem

Routern är slut i lager nu står det.

Edit: Någon som har koll på CDON´s rabatter nu? Har vi någon kod för t.ex 15% eller liknande i omlopp? Är ute efter bra priser på 3-4TB diskar. Om någon har snubblat över något sådant så hojta gärna till!

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av devour:

Routern är slut i lager nu står det.

Edit: Någon som har koll på CDON´s rabatter nu? Har vi någon kod för t.ex 15% eller liknande i omlopp? Är ute efter bra priser på 3-4TB diskar. Om någon har snubblat över något sådant så hojta gärna till!

Det kommer nog komma under dagarna på någon sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Hade samma problem när jag skulle beställa routern. Dock så fungerade det efter några försök. Skriver du med stora bokstäver? Testat både XMAS2013 och 2013XMAS?

Ok, skumt.
Testat främst med den första, och bara testat stora bokstäver.

Skrivet av Dimuman:

Orden måste vara 100kr eller över, routen kostar 99kr. Lägg till nåt pc spel för 9kr

Ja, det vet jag, och har alltid testat med 100kr och uppåt, aldrig fått det att funka mer än en gång.

Permalänk
Skrivet av croon:

Ok, skumt.
Testat främst med den första, och bara testat stora bokstäver.

Ja, det vet jag, och har alltid testat med 100kr och uppåt, aldrig fått det att funka mer än en gång.

Jag hade inga som helst svårigheter att få routern för 50kr inklusive frakt.
Köpte routern i sig samt en sån här mojäng. Då landade jag på exakt 100kr och använde mig av 2013XMAS - pang! så fick jag routern för 50kr inklusive frakt. Routern verkar vara slut nu dock?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt att samtidigt som folk skänker hundratals kronor till Musikhjälpen så sitter ni här och diskuterar hur ni ska få 50kr rabatt på en redan nedsatt router, som ni antagligen inte ens behöver.
Fick mig att skratta till lite när jag tänkte på det.

Är absolut ingen moralnisse själv, och påpekar inte att jag själv skulle gjort annorlunda..

Dold text

OnTopic:
Någon som vet när Inets rea startar ikväll? Missade den sist, men fanns några erbjudanden där jag vill ha.

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort lite inlägg som jag upplevde som suspekta.

Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Lite ironiskt att samtidigt som folk skänker hundratals kronor till Musikhjälpen så sitter ni här och diskuterar hur ni ska få 50kr rabatt på en redan nedsatt router, som ni antagligen inte ens behöver.
Fick mig att skratta till lite när jag tänkte på det.

Är absolut ingen moralnisse själv, och påpekar inte att jag själv skulle gjort annorlunda..

Dold text

OnTopic:
Någon som vet när Inets rea startar ikväll? Missade den sist, men fanns några erbjudanden där jag vill ha.

Den startade kl 18.00 sist, så börja håll koll iaf runt den tiden.
Kommer även vara lite extraprodukter idag så kommer själv F5a facebook då och då ;>

Sen tips att Alina kanske har sin FTK kampanj idag också. Dom har det oftast på Torsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Den startade kl 18.00 sist, så börja håll koll iaf runt den tiden.
Kommer även vara lite extraprodukter idag så kommer själv F5a facebook då och då ;>

Sen tips att Alina kanske har sin FTK kampanj idag också. Dom har det oftast på Torsdagar.

Ah, tack. Ska hålla utkik efter Alina också då

Skrivet av kiim:

NETGEAR - Nätverk via elnätet

Pris: 190kr
Prisjakt: 403kr och uppåt

Länk till CDON

Någon som testat dessa, eller liknande? Har varit sugen på detta ända sen jag flyttade, då jag har tpkabel över golvet och inte kan dra den snyggt, utan att borra sönder flera väggar. (Inte så roligt när man renoverat om allting). Har just nu 24/1 lina, med 18/0.9 i praktiken, kommer jag tappa mycket med detta? Är rädd att jag ska få massa drops med dessa..

Permalänk
Avstängd

Det är väll ingen mening att köpa någon julkalendervara av webbhallen ändå, imorgon kommer ett e-mail där det står att priset var ett misstag och sedan massa rappakalja om inköpspriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Någon som testat dessa, eller liknande? Har varit sugen på detta ända sen jag flyttade, då jag har tpkabel över golvet och inte kan dra den snyggt, utan att borra sönder flera väggar. (Inte så roligt när man renoverat om allting). Har just nu 24/1 lina, med 18/0.9 i praktiken, kommer jag tappa mycket med detta? Är rädd att jag ska få massa drops med dessa..

Jag testade en sån (också från Netgear) fast av snabbare modell, upp till 300Mbps, och jag fick ~12-13Mbps mellan två rum i lägenhet, ie extremt dåligt. Men jag kanske bara har väldigt mycket störningar på elnätet här.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elyxiator:

GOG.com ger bort Fallout, Fallout 2 samt Fallout Tactics helt utan kostnad ända som krävs är att registrera ett konto...
utöver detta har dem rea på mängder av andra spel

http://www.gog.com/promo/fallout_series_giveaway_winter_promo...

Du kraschade deras servrar, din elaking

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du kraschade deras servrar, din elaking

Så sjukt bra spel. Har redan på skivan men tror ni det kan vara en steam kod man får

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av j.nyberg:

Så sjukt bra spel. Har redan på skivan men tror ni det kan vara en steam kod man får

Antingen det eller att man laddar ner filerna från deras sida. Jag hoppas på det senare.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.