Permalänk
Medlem

Datorn Fryser

Hej.

Har ett problem med en min stationära dator. Ibland fryser den till helt och det går inte att röra mus eller trycka på något.
Dator crashar alltså inte, den bara fryser till.

Detta har hänt 4-5 gånger och jag tvingas göra en 'Norsk-reset'.
Jag har även installerat om datorn och det har hänt en gång efter detta. - Jag är säker på att det kommer hända igen?

Vad är felet?
Datorn är en färdigbyggt Inet Taurus Esport GTX680 jag köpte för ett år sedan. Garantin är fortfarande kvar.
Ska jag ringa inet och skicka in den eller är detta något jag kan fixa själv?

Mvh

Spetch.

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Hej.

Har ett problem med en min stationära dator. Ibland fryser den till helt och det går inte att röra mus eller trycka på något.
Dator crashar alltså inte, den bara fryser till.

Detta har hänt 4-5 gånger och jag tvingas göra en 'Norsk-reset'.
Jag har även installerat om datorn och det har hänt en gång efter detta. - Jag är säker på att det kommer hända igen?

Vad är felet?
Datorn är en färdigbyggt Inet Taurus Esport GTX680 jag köpte för ett år sedan. Garantin är fortfarande kvar.
Ska jag ringa inet och skicka in den eller är detta något jag kan fixa själv?

Mvh

Spetch.

ctrl+alt+del står det att att nåt program har slutat funka ? högerklicka på programmet skapa .dmp fil
ladda ner "Who crashed" analysera filen.

annars bränn en skiva med Memtest 1 minne i taget i varje minnes-slots testa 4x1 timme med varje minne
inet har ju en tråd här på SweC... skriv till dom

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ctrl+alt+del står det att att nåt program har slutat funka ? högerklicka på programmet skapa .dmp fil
ladda ner "Who crashed" analysera filen.

annars bränn en skiva med Memtest 1 minne i taget i varje minnes-slots testa 4x1 timme med varje minne
inet har ju en tråd här på SweC... skriv till dom

Kan göra det.
Dock kan jag ju inte trycka Ctrl + alt + Del. - Den fryser ju.

Permalänk

Recall

Löst ditt problem?