Permalänk

Tips på gamingdator 10 000?

Hejsan!

Tänkte köpa mig en bättre dator och vill då ha hjälp med vad jag skall köpa.
Datorn kommer vara använd till Spel, filmer och ibland streama. Alltså en gamingdator.

Spelen jag spelar just nu är: LOL och Bf4 vilket jag tror kräver en ganska bra gaming dator. Kommer också börja spela andra krävande spel.
Som sagt min budget ligger på 10 000 kronor och jag söker en dator som är ihop byggd av komponenter. Eftersom inte jag kan något om komponenter och så mycket om datorer behöver jag all hjälp och tips jag kan få om varför vissa delar är bättre och vilken dator som passar bäst.

Sedan vill jag också att ni kollar på denna dator som en vän till mig tipsa om, är den bra? Finns det bättre val? http://www.inet.se/kundvagn/visa/3736762/2013-08-18

Edit: Har redan 2 skärmar, samt mus, tangentbord och headset.

/Mvh

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, men jag skulle gjort följande förändringar om du vill maximera din spelprestanda:
(Inet är knasigt, kan inte länka kundvagn.)
Tagit bort CD läsare, GPU och SSD.
Ersatt 770 med ett 290 för bättre prestanda.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Äre verkligen bra att inte ha ett ssd? Gör inte det datan segare?

Och är det väldigt stor skillnad på 770 och 290?

edit: Och jag undrar bara om I5 är bra nog? är i7 mycket bättre än i5?

Permalänk
Medlem

Om du endast ska ha datorn till att spela så tycker jag det är väldigt onödigt att köpa i7 istället för i5. i7 kan behövas till enstaka spel som bf4 t.e.x.

Permalänk

Skulle byta till ett 280X grafikkort. Annars ser det bra ut.

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-directcuii-top

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p