Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHansson:

Tror ni det går bra att streama ViaPlay med Slimport på TV'n utan lagg?

Kan man köpa en sån adapter på kjell?

Såg att dom hade en för 400kr, finns det billigare utan att beställa ifrån typ Ebay m.m?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, bra, tack för svar!

Det fina med android >4.3 är dessutom att man kan ha flera användare på samma platta.
Ett administratörskonto och sen flera olika konton med olika begränsningar för olika användare. Det betyder att bara administratören för plattan t ex kan köpa appar, eller göra köp inne i appar. Man kan även begränsa vilka appar som syns, det blir olika layouter och inställningar för varje användare mm. Om man sedan vill låta barnen få köpa en ny bana i något spel, så kan man som administratör gå in och göra detta (beroende på hur väl utvecklarna har utnyttjat detta API).

http://www.androidauthority.com/android-4-3-restricted-profil...

Permalänk
Medlem

Hjälp... fick ett nytt kreditkort... ändrade i settings för köp i nexus... har ikryssat Lösenord- Begränsa köpmöjligheten med lösenord.
Men behöver inte skriva i lösenord vid köp av appar! Så kan jag inte ha det på grabbens Google Nexus... då kan han ju handla vad som helst! :/
Hur ska jag göra för att det ska krävas lösernord igen? Innan kreditkortsbytet, så va jag tvungen att skriva in lösen vid köp... villl ha det så igen... :/

Permalänk
Medlem

Är det i Play butik-appen du har satt lösenord? Annars är det där du skall göra det.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Är det i Play butik-appen du har satt lösenord? Annars är det där du skall göra det.

Ja, det är ikryssat där, när man är inne i appen-inställningar-.Lösenord- Begränsa köpmöjligheten med lösenord. Men ändå gick att köpa utan att behöva skriva in lösenordet

Permalänk
Medlem

Testa att bocka ur och sedan bocka i igen. Annars går in i apphantering och rensa data för Play butik och bocka i rutan igen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Testade att bock ur, och i igen, sen omstart, nu funkar det... tack för svar!

Permalänk
Medlem

jag blev jätte impuls-köp-sugen på en nexus 7 32 med 4g!

Men jag vet inte vad jag ska använda den till...har en asus tf300...men den är inge vidare att hålla i...
7tum som nexusen känns mer användbart och smidigare.

Så efter att ha läst och kollat på youtube, så verkar den helt underbar. Men är det värt att köpa sig en? Eller är det risk att den bara ligger som min nuvarande platta?
svårt att svara på...Men ni som har en, hur mycket brukar ni eran nexus?`

Permalänk
Medlem

För sent. Köpte mig en utan 4g. Har ju ändå mobilen att dela ut nät ifrån.
Har bara använt den en stund. Är så nöjd!
Skärmen är fantastisk!

Permalänk
Medlem

La också en beställning på denna platta nu ikväll, mediamarkts erbjudande va det som tippade över stenen.
Bara att vänta och hoppas på att man blir nöjd!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

La också en beställning på denna platta nu ikväll, mediamarkts erbjudande va det som tippade över stenen.
Bara att vänta och hoppas på att man blir nöjd!

Vad för erbjudande hade/har Mediamarkt?

Köpte min för några dagar sen. Är väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Vad för erbjudande hade/har Mediamarkt?

Köpte min för några dagar sen. Är väldigt nöjd!

2290kr för 32gb wifi. Inte speciellt märkvärdigt men det räckte för att få mig att slå till.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

Nexus 7 fastnar vid startskärm

Hjälp,
försökte roota min nexus 7, men blev osäker mitt i... o stängde av. När man nu startar den så fastnar den i startläge med de 4 färgerna o kommer inte vidare. Nån som vet vad man ska göra??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ericmikael:

Hjälp,
försökte roota min nexus 7, men blev osäker mitt i... o stängde av. När man nu startar den så fastnar den i startläge med de 4 färgerna o kommer inte vidare. Nån som vet vad man ska göra??

Varför stängde du av?! Fick du inga varningar?

Gör en återställning, fungerar inte det flasha ny mjukvara och gör sedan en återställning.

Permalänk

hej, tack för svar, jag inte så insatt, skulle ju naturligtvis inte gett mig in på detta tror inte jag fick varningar, men... hur gör man då en återställning?

Permalänk
Medlem

Något nytt om en eventuell uppföljare i år? Kanske Nexus 8?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om dåliga WiFi-hastigheter på Nexus 7 2013? Jag sitter på 100/100-lina både hemma och på skolan, men lyckas inte få ut mer än max 40 Mbps (ofta betydligt lägre än så). Jag har denna router ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725882 ), och på skolan har vi någon Cisco-variant. Det skumma är att min kompis lyckas plocka ut kring 90 Mbps med sin ipad mini, så jag vet att nätverket pallar hastigheterna.

På min router tvingar jag 40 MHz bandbredd och att den ska köra n-standarden. Jag upplever väl inte att det går långsamt när jag surfar och så, men känns ändå lite snopet liksom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wifi:

Något nytt om en eventuell uppföljare i år? Kanske Nexus 8?

Ja, jag avvaktar också från att köpa en Nexus 7 då jag gärna vill se en Nexus 8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Här kommer säkert en konstig fråga: ska ut och cykla + tälta imorgon några dar och vill gärna ha musik, vilket jag får via min nexus 7. Men batteriet håller ju inte så många timmar (det har klart försämrats på ett år). Det finns förvisso powerpacks, men det känns som en onödigt när jag inte behöver den sen. Så mp3, kan jag köpa en billig mp3-spelare, koppla den till nexus och få över t.ex. mina spotify-listor till mp3-spelaren? På google hittar jag bara tvärtom, hur man ska få över filer *till* nexus, inte från.

Ps. Har Nexus 1gen.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket batteritid får ni ut med en Nexus 7 2013 på ett ungefär? (skärmtid som är mest relevanta då)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hur mycket batteritid får ni ut med en Nexus 7 2013 på ett ungefär? (skärmtid som är mest relevanta då)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar klara mig på 3 dagar med en heldel surf och någon film.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amanito:

Hur mycket batteritid får ni ut med en Nexus 7 2013 på ett ungefär? (skärmtid som är mest relevanta då)

Skickades från m.sweclockers.com

brukar ladda min typ var 4-5 dag men använder bara någon timme varje kväll

Permalänk

Min (2012) håller väl 3-4 timmar, fast mindre om man använder svt play, musik m.m.

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan köpa ny DC kontakt? Honan alltså.

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Nån som vet var man kan köpa ny DC kontakt? Honan alltså.

Finns på Ebay, både hela kortet med kontakt fastlödd och lös kontakt där du får löda själv

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=nexus+7+charging+port&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR5.TRC2.A0.H0.Xnexus+7+2013+charging+port&_nkw=nexus+7+2013+charging+port&_sacat=0

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Var lite otydlig. Just ebay US brukar ta så lång tid att få det. Så någon annan än US leveratör? ( Kanske kommer från Kina)

HAr kontakten framför mig, eller ja, sladden, och att bara löda ny kontakt är nog inget jag kommer lyckas med tyvärr och 500 känns för mycket.... Kanske lika bra köpa en ny.

Hittade lite billigare och från europa, men då skickar ingen till Norge istället. WTF.

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk

Hej. Jag funderar på att skaffa en surfplatta till framtida studier. En kollega visade hur man kunde ta ner böcker via dropbox och fotografera anteckningar och få dem i textformat på en en Ipad 4. Men den kostar ju en hel del. Såg att en Nexus 7 kostar 1490 på cdon. http://cdon.se/hemelektronik/asus/google-nexus-7-16gb-wifi-7-... Google Nexus 7 16GB Wifi 7'' (2012) Android&utm_content=21857717&utm_campaign=prisjakt_se_cellphone_Tablet

Är det möjligt att göra detta på en nexus 7 eller ska jag satsa på något nyare?

Permalänk
Skrivet av Piratesque:

Hej. Jag funderar på att skaffa en surfplatta till framtida studier. En kollega visade hur man kunde ta ner böcker via dropbox och fotografera anteckningar och få dem i textformat på en en Ipad 4. Men den kostar ju en hel del. Såg att en Nexus 7 kostar 1490 på cdon. http://cdon.se/hemelektronik/asus/google-nexus-7-16gb-wifi-7-... Google Nexus 7 16GB Wifi 7'' (2012) Android&utm_content=21857717&utm_campaign=prisjakt_se_cellphone_Tablet

Är det möjligt att göra detta på en nexus 7 eller ska jag satsa på något nyare?

Nexus 7 gen 2 2013 är så mycket bättre än den!

Finns för 2000 nu; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2082717

Visa signatur

Intel 8086 @ 5,0GHz, NZXT 210i, Windows 10 Pro, Asus ROG Strix Z390-I Gaming, 32GB Ram, Samsung 970 EVO Plus 1TB, 16 TB HDD Synology 212j NAS 2*2TB, NvidiaShield Pro 2019, Amplifi Alien AX, 1000/1000mbit fiber, Xbox One X, Switch, Samsung Galaxy S10+...

Permalänk
Medlem

Höll på att inmpulsköpa en idag. De ha inga på lager så det vara bara visningsex kvar, som var ett år gammal, och hon ville inte ge mer än 5% i rabatt så attte. Det blev inget. Snynd för jag ville ha den

(kl var 21.48 och jag hade åkt för att köpa laddkabel till iphonen, gick förbi billiga tablets för 1500-2000 och sneglade på den... 2 687kr kostar 32gb i ryssland.)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Carlj:

Höll på att inmpulsköpa en idag. De ha inga på lager så det vara bara visningsex kvar, som var ett år gammal, och hon ville inte ge mer än 5% i rabatt så attte. Det blev inget. Snynd för jag ville ha den

(kl var 21.48 och jag hade åkt för att köpa laddkabel till iphonen, gick förbi billiga tablets för 1500-2000 och sneglade på den... 2 687kr kostar 32gb i ryssland.)

Det är ju dyrare än i Sverige?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit