Permalänk
Medlem

Provar kompis Nexus 7a nu, och nu kan ja inte vänta på den uppgraderade!
Grym liten sak

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Någon som vet något om 1080 versionen? Ser att några har frågat efter det men såg inga svar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Någon som vet något om 1080 versionen? Ser att några har frågat efter det men såg inga svar på det.

Inte hört eller sett något nu på ett tag, väntar spänt.
Hoppas det kommer någon info nästa vecka, eller att den finns i handeln till midsommar ungefär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Någon som känner till några bra emulatorer? Typ,sned ps1 -emulator, helst med gamla rpg osv. Och lätt för en nub att installera och köra roms på ,är ny på android.

Edit; snes menar jag ju!

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Någon som känner till några bra emulatorer? Typ,sned ps1 -emulator, helst med gamla rpg osv. Och lätt för en nub att installera och köra roms på ,är ny på android.

Edit; snes menar jag ju!

SuperGNES är en för snes iaf, men har inte hunnit testa den så mycket att jag kan säga om den är bra

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

SuperGNES är en för snes iaf, men har inte hunnit testa den så mycket att jag kan säga om den är bra

Kollade den på nätet, den verkar ju bra! Ska testa imorgon om jag får min nexus då!

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Kollade den på nätet, den verkar ju bra! Ska testa imorgon om jag får min nexus då!

Men det är ingen höjdare att spela gamla konsolspel med touchkontroll Hoppas du tänkt koppla nån controller isf annars kommer du nog tröttna rätt fort.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Men det är ingen höjdare att spela gamla konsolspel med touchkontroll Hoppas du tänkt koppla nån controller isf annars kommer du nog tröttna rätt fort.

Jag försökte spela det klassiska "Duck Tales" på min Nexus 7. Det var inte enkelt...

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Nä, verkar inget vidare att spela på skärmen. Skall försöka koppla in ps3 kontrollen, nånstans på nätet "hörde" jag den var bra. Hoppas man inte behöver roota bara, har läst både att man måste och att det funkar ändå. Är riktigt sugen på lite gamla goa 16/32 bits spel så hoppas det blir bra.

Permalänk
Skrivet av Gabrioth:

Jag försökte spela det klassiska "Duck Tales" på min Nexus 7. Det var inte enkelt...

Ja inte ens Mario är lätt att styra med touch, alldeles för segt att byta fingret mellan bakåt och framåt

Skrivet av Pessimismo:

Nä, verkar inget vidare att spela på skärmen. Skall försöka koppla in ps3 kontrollen, nånstans på nätet "hörde" jag den var bra. Hoppas man inte behöver roota bara, har läst både att man måste och att det funkar ändå. Är riktigt sugen på lite gamla goa 16/32 bits spel så hoppas det blir bra.

Varför inte bara göra sånt på datorn istället? Finns ju så grymt många bra spel som är gjorda för touch har minst fyra gånger mer spel på min än jag hinner spela.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Varför inte bara göra sånt på datorn istället? Finns ju så grymt många bra spel som är gjorda för touch har minst fyra gånger mer spel på min än jag hinner spela.

Kommer ju ha padspel på med såklart. Emulatorspel för portabiliteten, platta och kontroll så är man "good to go".Sugen på testa på platta med. 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Kommer ju ha padspel på med såklart. Emulatorspel för portabiliteten, platta och kontroll så är man "good to go".Sugen på testa på platta med. 😎

Spelar just nu harvest moon friends of mineral town (GBA) på min tel med wiimote :P, fungerar hur bra som helst. Skall du köra med ds3 kontroll behöver du inte roota du behöver dock en OTG kabel för att koppla sen kan du köra genom blåtand, finns massa videon på youtube. Har själv beställt så har inte hunnit prova än. Sen bara koppla in telefonen till tv så kan jag sitta på soffan och återuppliva gamla spel, me like!

Permalänk
Medlem

God dag alla, tycker nog att Nexus 7-problem passar bra här.

När jag idag plockade upp och surfade på min Nexus så märkte jag en ENORM spricka över skärmen, den går lite över mitten på skärmen, över hela skärmen.

Skärmen svarar ej vid området kring sprickan.

Plattan har legat stilla mestadels av tiden, men när den flyttats så har den legat i en ryggsäck, i facket längst ut, helt ensam.

Med tanke på att jag inte använt plattan och orsakat skadan, så borde det gå på garantin att laga den?

Med vänliga hälsningar, Boniz.

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

När jag idag plockade upp och surfade på min Nexus så märkte jag en ENORM spricka över skärmen, den går lite över mitten på skärmen, över hela skärmen.

Plattan har legat stilla mestadels av tiden, men när den flyttats så har den legat i en ryggsäck, i facket längst ut, helt ensam.

Med tanke på att jag inte använt plattan och orsakat skadan, så borde det gå på garantin att laga den?

Tror du får väldigt svårt att hävda garanti när glaset är spräckt tyvärr.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Tja, funderar på att skaffa en N7 nu när den nya kommer ut. jag har dock inte hittat någon info om hur man kommer känna igen att det är den. Det går ju ryckten om att den kommer se lite annorlunda ut, men kommer det ske någon modellbetecknings skillnad? Typ Nexus 7 rev 2 eller liknande?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

Finns det någon skillnad på vanliga nexus 7 och nexus 7 3g versionen? eller är det bara 3g som är skillnaden?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tja, funderar på att skaffa en N7 nu när den nya kommer ut. jag har dock inte hittat någon info om hur man kommer känna igen att det är den. Det går ju ryckten om att den kommer se lite annorlunda ut, men kommer det ske någon modellbetecknings skillnad? Typ Nexus 7 rev 2 eller liknande?

http://www.technobuffalo.com/2013/07/01/new-nexus-7-specs-rum...
De här summerar nog det mesta man känner till i dagsläget. Ingen ny info från Asus. Men sitter folk på info mottages den tacksamt.

Skrivet av nokia12:

Finns det någon skillnad på vanliga nexus 7 och nexus 7 3g versionen? eller är det bara 3g som är skillnaden?

Du svarade på din egen fråga där, ja, det är bara 3g som är skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jace:

http://www.technobuffalo.com/2013/07/01/new-nexus-7-specs-rum...
De här summerar nog det mesta man känner till i dagsläget. Ingen ny info från Asus. Men sitter folk på info mottages den tacksamt.

Du svarade på din egen fråga där, ja, det är bara 3g som är skillnaden.

Det har kommit lite mer information nu i alla fall:)

http://www.androidcentral.com/new-nexus-7-pics-video-specs

Men lär ta ett tag till innan den når svenska butiker.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Finns en del folk som råkat ut för liknanade. Har något att göra med att skärmen inte sitter ordentligt. Borde inte ta lång tid att googla.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Egen post för detta problem.

Någon här som köpt en Gameklip och får sin Dualshock 3 att fungera med den medföljande kabeln(Micro USB - Mini USB)? Utan apps som Sixaxis och USB/BT Joystick Center.
Vet inte om det är Nexusens usbport som strejkar eller ifall kabeln är trasig, men tänkte att det kan vara värt att höra medans den nya kabeln är på väg. Testat med 4.1.1, 4.1.2 & 4.2.2, Joystick Center hittar kontrollen, men lyckas inte ta emot någon input från den.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Pressbilder på nya Nexus 7.

Nya Nexus 7 till vänster och nuvarande till höger.

Bild på tjockleken.

Källa:

http://www.swedroid.se/pressbilder-pa-nya-nexus-7-kommer-ha-f...

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Om man köper en Nexus 7 i USA så är det väl inga problem med funktionaliteten i Sverige?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

En sån får det bli

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Mer bilder på nya Nexus 7!

Specs:

Android 4.3
7-tumsskärm med WUXGA-upplösning: 1920 x 1200 pixlar och 323PPI
Qualcomm APQ8064 (4 x 1,5GHz)
16/32GB inbyggt lagringsutrymme
2GB RAM
5MP-kamera
Främre 1,2MP-kamera
NFC
SlimPort
Wi-Fi/LTE
Trådlös laddning

Källa:

http://www.swedroid.se/fler-bilder-pa-nya-google-asus-nexus-7...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Högtalaren ser ut att sitta dumt om man ex har den i landskapsläge (när man tittar på videor ex) så blockerar man troligtvis den med handen.

Annars kan den nog bli en populär platta för folk som läser böcker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Högtalaren ser ut att sitta dumt om man ex har den i landskapsläge (när man tittar på videor ex) så blockerar man troligtvis den med handen.

Annars kan den nog bli en populär platta för folk som läser böcker.

Sitter så på nuvarande plattan och har aldrig hållt för den.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Sitter så på nuvarande plattan och har aldrig hållt för den.

Okej håller du med en hand på den sidan högtalaren är då? Bara hoppas på att dom inte gjort den designmissen som är rätt vanlig på plattor och telefoner. Bättre att ha högtalarna som på htc flyer eller nexus 10

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varför ska de ha så mycket plast/plats ovanför/under skärmen... kunde blivit lite lägre, men de har väl mycket prylar där under kanske.

Visa signatur

Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Varför ska de ha så mycket plast/plats ovanför/under skärmen... kunde blivit lite lägre, men de har väl mycket prylar där under kanske.

Jag har för mig att de sa att det ska vara för att man ska kunna hålla den utan att röra vid skärmen. Kollar man på kanterna av skärmen har den mindre plats där jämfört med nuvarande Nexus 7.

Jag tänkte uppdatera första posten med nya Google Nexus 7 sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har för mig att de sa att det ska vara för att man ska kunna hålla den utan att röra vid skärmen. Kollar man på kanterna av skärmen har den mindre plats där jämfört med nuvarande Nexus 7.

Jag tänkte uppdatera första posten med nya Google Nexus 7 sen.

Hmm, verkar ganska logiskt nu när du säger det, hoppas bara att den och Chromecast kommer snabbt till sverige.

Visa signatur