Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo startar man utan HDD så ska den defaulta till safe mode så då verkar onekligen maskinen död tyvärr.

Aldrig hört innan och tyvärr bara tråkiga nyheter =(

Permalänk

Det är ju tyvärr inte förvånande att de börjar dyka upp sådant här i sverige med, me tanke på att det har rapporterats att mer än 1%+ av de sålda ps4:orna har varit defekta (och det har ju sålts över 2,1 miljoner så de blir en del)

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Aldrig hört innan och tyvärr bara tråkiga nyheter =(

Tack för alla tips saturn5 men jag har nu formaterat utan resultat på ps4:at. Hur löser vi så jag får ett nytt så fort så möjligt webhallen? Självklart har jag kvitto kvar osv.

Sorry för jag fick tråden att spåra lite, men om någon annan får samma problem kan ni ju pröva att bara kör utan hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Tack för alla tips saturn5 men jag har nu formaterat utan resultat på ps4:at. Hur löser vi så jag får ett nytt så fort så möjligt webhallen? Självklart har jag kvitto kvar osv.

Sorry för jag fick tråden att spåra lite, men om någon annan får samma problem kan ni ju pröva att bara kör utan hårddisk.

Tråkigt att höra att det inte löste något, hoppas du får en ny PS4:a så snart som möjligt!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonta80:

Det finns inga direkta genvägar.
PS4an bör reklameras till oss i butik eller via kundtjänst och sedan är det bara att hoppas på att generalagentens servicefirma kan byta ut den så snabbt som möjligt.
Tyvärr, den lilla buffert av utbyteskonsoler vi hade är för tillfället slut så vi har inget sätt att snabba upp det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det finns inga direkta genvägar.
PS4an bör reklameras till oss i butik eller via kundtjänst och sedan är det bara att hoppas på att generalagentens servicefirma kan byta ut den så snabbt som möjligt.
Tyvärr, den lilla buffert av utbyteskonsoler vi hade är för tillfället slut så vi har inget sätt att snabba upp det.

Har ni haft många fall där ni behövt byta ut den helt och hållet?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Har ni haft många fall där ni behövt byta ut den helt och hållet?

Nej. Felfrekvensen såhär initialt är en bra bit under 1%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej. Felfrekvensen såhär initialt är en bra bit under 1%.

Skickades från m.sweclockers.com

Och dom som haft problem, är den japanskt byggda PS4-varianten och inte kinesiska som många tror.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muSashi:

Och dom som haft problem, är den japanskt byggda PS4-varianten och inte kinesiska som många tror.

Vi har inte sett någon skillnad alls. Det drabbar den i lika låg utsträckning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

merry xmas eller?

Detta börjar bli komiskt angående leveranser av xbox one speciellt när man ser att webbis konkurenter har eu versionen på lager visst lite dyrare men som sagt dom har ju fått leveranser...är det så att ni väntar på en leverans av +100 och över? Då förstår jag att vi får vänta jävligt länge...eller kommer ni ta in i omgångar? Ni säger att ni har kollat på olika möjligheter...men seriöst inte en enda har väl lämnats ut från er till kund sedan boxen släpptes?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

Detta börjar bli komiskt angående leveranser av xbox one speciellt när man ser att webbis konkurenter har eu versionen på lager visst lite dyrare men som sagt dom har ju fått leveranser...är det så att ni väntar på en leverans av +100 och över? Då förstår jag att vi får vänta jävligt länge...eller kommer ni ta in i omgångar? Ni säger att ni har kollat på olika möjligheter...men seriöst inte en enda har väl lämnats ut från er till kund sedan boxen släpptes?

Vi har inte lyckats få ta i en enda till ett pris som är drägligt nej.
Tyvärr är det den bistra sanningen.

Vi undersöker som sagt alla möjligheter förutom att ta in dem och sälja dm till överpris.
Vi tittar även på att få in mindre batchar, men att köpa in dem en och en är helt uteslutet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det att säga hur stor/lång kön är? Jag förstår att det är svårt att säga eftersom ni inte har koll på hur mycket som kommer in. Men om vi kollar tillbaka på de 2 (?) intagen som ni har fått. Finns det något "mål" att kön ska vara avklarad, om du förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in fler mindre leveranser av ps4:or? I sånt fall, när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myera:

Det är i princip mellandagar nu, dags att ge upp för året är nog tyvärr budskapet =(

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ch1ppo:

Går det att säga hur stor/lång kön är? Jag förstår att det är svårt att säga eftersom ni inte har koll på hur mycket som kommer in. Men om vi kollar tillbaka på de 2 (?) intagen som ni har fått. Finns det något "mål" att kön ska vara avklarad, om du förstår hur jag menar.

Eftersom det hela tider tillkommer nya människor i kön är det omöjligt att svara på.

Skrivet av Myera:

Inte innan januari-leveransen nej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Eftersom det hela tider tillkommer nya människor i kön är det omöjligt att svara på.

Inte innan januari-leveransen nej.

Och den kommer när då?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Myera:

Och den kommer när då?

"I januari" är allt vi vet. Antal eller exakt leveransdatum är ej bekräftat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skicka mail till Webhallens kundtjänst iförrgår (har inte fått svar än) och undrar när jag kan räkna med att få mitt PS4a utbytt? Tror ni jag kan få ett nytt innan nyår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Jag skicka mail till Webhallens kundtjänst iförrgår (har inte fått svar än) och undrar när jag kan räkna med att få mitt PS4a utbytt? Tror ni jag kan få ett nytt innan nyår?

Nej

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonta80:

Vi fick in ett pyttelitet antal PS4or för just utbyten idag. Jag vet inte hur långt de kommer räcka dock, men leverans innan nyårsafton lär det inte bli på något av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill tacka Webhallen att ni äntligen levererade ett PS4 till mig Bokade 19/10 och fick det förra veckan. Överträffade mina förväntningar, Kasta in en ssd disk i den direkt också. Kommer ha många fina år med denna konsolen Nu får det släppas några spel bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilevil:

Vill tacka Webhallen att ni äntligen levererade ett PS4 till mig Bokade 19/10 och fick det förra veckan. Överträffade mina förväntningar, Kasta in en ssd disk i den direkt också. Kommer ha många fina år med denna konsolen Nu får det släppas några spel bara.

VAAAAAFAN!!!!!! Jag bokade en månad innan dig!!! Webhallen hade ju en "kö", som gällde samtliga butiker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myera:

VAAAAAFAN!!!!!! Jag bokade en månad innan dig!!! Webbhallen hade ju en "kö", som gällde samtliga butiker...

Skojar denna snubben med mig eller? VAD I HELVETE WEBHALLEN?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Myera:

VAAAAAFAN!!!!!! Jag bokade en månad innan dig!!! Webhallen hade ju en "kö", som gällde samtliga butiker...

Skrivet av fille412:

God jul på er också.
Som annars: om vi får ett ordernummer på den "för tidigt uthämtade" ordern så kan vi undersöka om det är korrekt och i så fall varför det blivit så.

Hittills har vi ett enda bekräftat fall, det rörde sig om en dag eller två före i kön och berodde på en outhämtad order som blev avaktiverad och därmed "lösgjorde" 1 st PS4 i en specifik butik. Däremot var det förstås fortfarande i rätt köordning i den butiken det rörde sig om.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fille412:

Ni tror inte de skulle stå 19/9 och han skrev fel?? de är ju där ca som kön ligger nu

Permalänk
Medlem

Webbis gå och fira Jul nu istället och inte vara här inne och ge bra service
Merry xmas på er all...nu väntar nubben och sillen och självklart Kalle & Co.

Permalänk
Skrivet av pjarsan:

Webbis gå och fira Jul nu istället och inte vara här inne och ge bra service
Merry xmas på er all...nu väntar nubben och sillen och självklart Kalle & Co.

Håller med

Permalänk
Medlem

Njut av julen.

Permalänk

Funderar på att byta ut hårddisken på mitt PS4 när jag får den till ngt snabbare. Har ni på webhallen något som ni kan rekommendera? God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celticfan:

Funderar på att byta ut hårddisken på mitt PS4 när jag får den till ngt snabbare. Har ni på webhallen något som ni kan rekommendera? God jul!

De har en SSHD 1TB disk "PS4 SSHD Upgrade Kit 1TB - Seagate / 4GB USB"
Köpte en sån två veckor innan jag fick min PS4a. Trevlig uppgradering.