Permalänk
Medlem

MW3 DLC's?

Jag har två systersöner som spelar MW3 och nu funderar jag på att köpa något/några samlingspaket åt dom i julklapp, men jag vet inte riktigt hur det funkar.
Den ena av dom fick sitt MW3 av mig, så jag är ganska säker på att han inte har något extra, men finns det möjlighet att se om de har köpt något DLC eller inte (de har sina spel reggade i steam)?

Om man spelar MW3 utan tillägg, får man då bara upp servrarna som är inställda med dessa kartor i sin server-browser?!?

Vad jag kan se så verkar det finnas 4 st Collections till MW3. Finns det något paket som inkluderar alla 4?

Är detta en bra julklapp, eller klarar man sig lika bra med MW3 vanilla?

Permalänk
Medlem

en bra julklapp vore annars varsitt bf4, nu när spelet i princip är helt?

Permalänk
Avstängd

MW3 är i stort sett dött, och ja du kan kolla på steam på deras steam användarnamn vad de köpt för några DLC, och när du söker servrar så kommer endast de servrar up som har samma DLC installerade, eftersom MW3 är dött så skulle jag föreslå dej att köpa nyaste COD Ghost eller COD black ops 2 .. eftersom dessa 2 är fullt levande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

en bra julklapp vore annars varsitt bf4, nu när spelet i princip är helt?

Ja, det kanske vore en bra idé!

Skrivet av WhiteOnyx:

MW3 är i stort sett dött, och ja du kan kolla på steam på deras steam användarnamn vad de köpt för några DLC, och när du söker servrar så kommer endast de servrar up som har samma DLC installerade, eftersom MW3 är dött så skulle jag föreslå dej att köpa nyaste COD Ghost eller COD black ops 2 .. eftersom dessa 2 är fullt levande.

Jag vet att dom har Ghosts båda två, men av någon anledning så är det nästan alltid MW3 jag ser dom spela.
Jag tror att dom har BO2 till 360, men det kanske kan vara värt att köpa till PC i alla fall?!?

Permalänk
Avstängd

BO2 är jäkla roligt på pc och många spelar det och det flyter mycket bra, Ghost har/haft mycket problem sedan release med prestandan,lagg,stuttering och annan skit men efter senaste updaten så har det blivit spelbart, så när de släppt lite fler updates så skulle jag tro det blir ett av de bättre COD spelen, antar att många spelar BO2 just på grund av att Ghost har haft så mycket problem så spelare gick tillbaka till BO2 undertiden de fixar till Ghost. finns 4 DLC för BO2 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

MW3 är i stort sett dött, och ja du kan kolla på steam på deras steam användarnamn vad de köpt för några DLC, och när du söker servrar så kommer endast de servrar up som har samma DLC installerade, eftersom MW3 är dött så skulle jag föreslå dej att köpa nyaste COD Ghost eller COD black ops 2 .. eftersom dessa 2 är fullt levande.

Nja, det är väl lika många som spelar både mw3 och bo2 som ghosts med skillnad på 1000 pers vilket är skrämmande med tanke på hur nytt det är. Kollade steam stats i förrgår och då hade bo2 mer folk än ghosts och mw3 kom strax efter. Däremot skulle jag inte råda dig att köpa map packs till mw3 eftersom det blir rätt svårt att hitta spel med okej connection. Man kan däremot trycka på f1 så disablas dlc men när det behövs är det väl knappast värt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

rätt konstigt om MW3 skulle ha lika många spelare som BO2 med tanke på att jag testat ett antal gånger sista månaderna att spela MW3 men det blir nästan aldrig att servern blir full å startar och det händer inte i BO2.
Men jag har ju de flesta DLC installerade för MW3 så det kanske är därför? visste inte att man kunde trycka F1 för att disable map-packs...ska testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

rätt konstigt om MW3 skulle ha lika många spelare som BO2 med tanke på att jag testat ett antal gånger sista månaderna att spela MW3 men det blir nästan aldrig att servern blir full å startar och det händer inte i BO2.
Men jag har ju de flesta DLC installerade för MW3 så det kanske är därför? visste inte att man kunde trycka F1 för att disable map-packs...ska testa det.

Japp, det beror säkerligen på att du har DLC's installerade. Testa att inaktivera så ska du se att du kommer hitta fler matcher.
Såhär är spelarna uppdelade i spelen just nu:
6,857 - Ghosts
6,421 - BO2
5,811 - MW3
http://store.steampowered.com/stats/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club