Permalänk

Problem med ljud

Hej!
Ibland när jag startar datorn behöver jag starta om datorn 2-3 ggr för att få ljud i hörlurarna.

Jag har kollat i enhetshanteraren att dom senaste drivrutinerna är nedladdade, och i ljud att mina hörlurar ska vara standard.

någon som har ngt tips, kanske är ngt enkelt jag missat

mvh

Permalänk
Skrivet av Fladdermusen1:

Hej!
Ibland när jag startar datorn behöver jag starta om datorn 2-3 ggr för att få ljud i hörlurarna.

Jag har kollat i enhetshanteraren att dom senaste drivrutinerna är nedladdade, och i ljud att mina hörlurar ska vara standard.

någon som har ngt tips, kanske är ngt enkelt jag missat

mvh

Först och främst kan det vara bra att berätta mer om hörlurarna: hur är de anslutna? Till moderkortets ljudchip via hörlursuttag, via ett externt ”ljudkort”, eller via USB, i vilket fall de själva innehåller ett ljudchip?

Permalänk
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Först och främst kan det vara bra att berätta mer om hörlurarna: hur är de anslutna? Till moderkortets ljudchip via hörlursuttag, via ett externt ”ljudkort”, eller via USB, i vilket fall de själva innehåller ett ljudchip?

Hej! Det är ett par steel series arctis nova 5. Inte haft problem innan, började kanske för någon månad sen, haft dessa längre än så.
"dongeln" som gör dom trådlösa är inkopplade i moderkortet, så inget externt.

Permalänk
Medlem

kanske räcker med att byta port för att lösa problemet

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara någon av de senaste drivrutinerna som har skapat problemet ?

Tillexempel: på min gamla dator så kunde jag inte köra de senaste för då slutade ljudet i hdmi porten att fungera.
Så varie gång grafikkortet uppdaterdes (ljudet kom med det) så behövde jag manuellt gå in efter och resettat drivrutinerna för ljud delen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.