Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Skrivet av Kinju:

De har en SSHD 1TB disk "PS4 SSHD Upgrade Kit 1TB - Seagate / 4GB USB"
Köpte en sån två veckor innan jag fick min PS4a. Trevlig uppgradering.

Kanske faktiskt är värt, varje spel är ju typ 40GB och hårddisken som är följer med är ju bara 500GB med 5400-rpm...

Permalänk

Detta har säkerligen frågats förut, men ser januari leveransen mindre eller större ut än december leveransen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celticfan:

Detta har säkerligen frågats förut, men ser januari leveransen mindre eller större ut än december leveransen?

42,5 kommer in

Permalänk
Skrivet av Myera:

42,5 kommer in

Webhallen måste vara ganska desperata för PS4: or när de köper in halva konsoler.

Permalänk
Medlem

Är det svårt att byta ut hårddisken på ps4an? Gäller garanti etc om man gör det själv? Vill ha en men känns tveksamt att börja skruva upp ps4an o börja pilla med min brutala okunnighet kring sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudilur:

Är det svårt att byta ut hårddisken på ps4an? Gäller garanti etc om man gör det själv? Vill ha en men känns tveksamt att börja skruva upp ps4an o börja pilla med min brutala okunnighet kring sådant.

Skrämmande enkelt, det är bara en skruv.

http://youtu.be/5FJHYAfiYRs?t=3m49s

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudilur:

Är det svårt att byta ut hårddisken på ps4an? Gäller garanti etc om man gör det själv? Vill ha en men känns tveksamt att börja skruva upp ps4an o börja pilla med min brutala okunnighet kring sådant.

Normalt så hade jag gnällt som en tok att du postar sådana här frågor i helt fel tråd, men eftersom det ändå är jul så är jag snäll.
Så här får du ett litet tips.
1. Starta din webläsare
2. Gå till www.google.se
3. Sök på "byta hårddisk ps4"
4. 0,29 sekunder senare får du 115000 träffar som hjälper dig direkt utan att behöva vänta nån timme på att någon ännu snällare (och mindre sarkastisk person) ger dig ett svar i en tråd som handlar om webhallens leveransstatus.
5. God jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

xbox one till överpris

Kanske dags för webbis att låta plånboken svida lite och ta in konsoller till överpris men ut till kund blir det som var satt. Kund i fokus är väl det som gäller? Det hela började som sagt med "få xbox one redan i år". Känns ju meningslöst om man får sin förbokade i typ mars och så kommer den svenska versionen några veckor senare. Ja jag hör er säga men om du är så kåt på boxen importera själv då! Men jag tycker det är en princip sak. Jobbar själv inom lager inom Sverige och hade vi satt ut annons att få saker innan årets slut så hade vi fått bita i det sura äpplet och ta smällen..återigen Kund i fokus.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Normalt så hade jag gnällt som en tok att du postar sådana här frågor i helt fel tråd, men eftersom det ändå är jul så är jag snäll.
Så här får du ett litet tips.
1. Starta din webläsare
2. Gå till www.google.se
3. Sök på "byta hårddisk ps4"
4. 0,29 sekunder senare får du 115000 träffar som hjälper dig direkt utan att behöva vänta nån timme på att någon ännu snällare (och mindre sarkastisk person) ger dig ett svar i en tråd som handlar om webhallens leveransstatus.
5. God jul.

Skickades från m.sweclockers.com

You my good sir are a gentleman and a scholar

Permalänk
Skrivet av pjarsan:

Kanske dags för webbis att låta plånboken svida lite och ta in konsoller till överpris men ut till kund blir det som var satt. Kund i fokus är väl det som gäller? Det hela började som sagt med "få xbox one redan i år". Känns ju meningslöst om man får sin förbokade i typ mars och så kommer den svenska versionen några veckor senare. Ja jag hör er säga men om du är så kåt på boxen importera själv då! Men jag tycker det är en princip sak. Jobbar själv inom lager inom Sverige och hade vi satt ut annons att få saker innan årets slut så hade vi fått bita i det sura äpplet och ta smällen..återigen Kund i fokus.

Dock rör det sig ju om en rejäl förlust om de skall ta in till de pris som är i nuläget. Om du kollar på andra som fått in, tex elgiganten, så låg dem på ca 6500+kr (de verkar ha slutat med EU importen dessutom, förmodligen för överpriset?!?), vilket är ca 1500kr mer än vad man fick för pris av webhallen. Så du tycker att de är rimligt att ett företag går såppas mycket back? dessutom är de ju löjligt att gynna dem som säljer det för sådana överpriser i första början.

Kom inte och säg att jag är en ps4 fan eller liknande nu, jag sitter själv och väntar på Xbox one.... Jag skulle rikta ilskan mot microsoft som är så sega med info....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Dock rör det sig ju om en rejäl förlust om de skall ta in till de pris som är i nuläget. Om du kollar på andra som fått in, tex elgiganten, så låg dem på ca 6500+kr (de verkar ha slutat med EU importen dessutom, förmodligen för överpriset?!?), vilket är ca 1500kr mer än vad man fick för pris av webhallen. Så du tycker att de är rimligt att ett företag går såppas mycket back? dessutom är de ju löjligt att gynna dem som säljer det för sådana överpriser i första början.

Kom inte och säg att jag är en ps4 fan eller liknande nu, jag sitter själv och väntar på Xbox one.... Jag skulle rikta ilskan mot microsoft som är så sega med info....

Jag är inte ilsken... Microsoft? Som dom skulle lyssna på lilla mig? Det jag tycker bli lite komiskt nu är detta: det måste väl varit klart med en eller flera leverantörer som skulle leverera till webbis efter den 22 nov? Vart har dessa leverantörer tagit vägen? Svårt att få tag på boxar? Som exempel var jag inne på Microsoft store idag och kunde som privat person beställa 29st på en gång och gratis frakt! Jag vill stödja webbis därför har jag förbokat..men nu börjar jag tveka om jag ska avböja pga väntetiden! Själva meningen var att man skulle sitta nu i jul ledigheten och spela som fan. Nu blir det 2014 "någongång" . Oxå var det smidigt att bara svänga förbi webbis hämta ut sin order pröjsa och åka hem.

Permalänk

@pjarsan går i exakt samma tankar som dig. Detta har bara blivit en pinsam historia för Webhallen, att inte få in en ända Xbox när kundservicen bräkt på med att det bara är att beställa. "Du får förmodligen en dag ett utgåva" osv, osv. Bokar jag något så har jag hittills alltid låtit företaget sköta sitt och har vackert väntat. Men just nu känner jag väldigt starkt att Webhallen inte är kapabla att hålla sin del.

Är det inte fixat till 13 helgen så har ni en kund mindre.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Är ny här på forumet, så har inte hunnit läsa igenom så mycket, så denna fråga låter säkert tjatig, men vart ungefär ligger kön just nu?
Jag frågar både ni både användare och Webhallen, tror ni att man kan få en PS4:a från januari leveransen om man beställde 2013-12-02?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Skrämmande enkelt, det är bara en skruv.

http://youtu.be/5FJHYAfiYRs?t=3m49s

Det är minst 5 skruvar han lossar på i filmen du länkar, skrämmande förvirrande.

Permalänk
Skrivet av alex27133:

Är ny här på forumet, så har inte hunnit läsa igenom så mycket, så denna fråga låter säkert tjatig, men vart ungefär ligger kön just nu?
Jag frågar både ni både användare och Webhallen, tror ni att man kan få en PS4:a från januari leveransen om man beställde 2013-12-02?
Tacksam för svar

Om det är en liten leverans så får du troligen inte, tror typ att de är i slutet av september i kön. Men du kanske har tur.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

Jag är inte ilsken... Microsoft? Som dom skulle lyssna på lilla mig? Det jag tycker bli lite komiskt nu är detta: det måste väl varit klart med en eller flera leverantörer som skulle leverera till webbis efter den 22 nov? Vart har dessa leverantörer tagit vägen? Svårt att få tag på boxar? Som exempel var jag inne på Microsoft store idag och kunde som privat person beställa 29st på en gång och gratis frakt! Jag vill stödja webbis därför har jag förbokat..men nu börjar jag tveka om jag ska avböja pga väntetiden! Själva meningen var att man skulle sitta nu i jul ledigheten och spela som fan. Nu blir det 2014 "någongång" . Oxå var det smidigt att bara svänga förbi webbis hämta ut sin order pröjsa och åka hem.

Betalade du 29 one och fick dem levererade?
När vi testat det har vi fått mail om att de bara kan skeppa en i taget.

Som vi förklarat: vi har beställt från många av våra pålitliga leverantörer och även chansat på en del nya. Situationen gick från att det såg lugnt ut att fixa ett par tusen till ordinariepris till att vi kanske kunde fixa 2-300 till brutalt överpris (så antingen skulle vi bli tvugna att ta ut ockerpriser själva eller gå back flera hundra tusen på att sälja dem till ordinariepris och i vilket fall hade det bara räckt till en futtig bråkdel av dem som beställt)

Att tillverkaren själv sitter och hamstrar konsoler i andra regioner gör ju inte saken roligare.

Det är jättetråkigt att vi inte kan leverera men vi gör allt vad vi kan. Den absurda brist som råder tog oss helt på sängen och det fanns inga förvarningar som gjorde att vi rimligtvis skulle kunna förutspå denna brist eller agera annorlunda.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Och med detta svar innebär det att ni fortfarande inte vet när under 2014 ni kommer få några? Och som jag skrev förrut antal 29 st One så valde jag bara det antalet gick inte vidare. Nu skiter jag i dessa otydliga svar från er...Nu importerar jag själv...Webbis -1 kund. KUND I FOKUS? .

Permalänk
Skrivet av pjarsan:

Och med detta svar innebär det att ni fortfarande inte vet när under 2014 ni kommer få några? Och som jag skrev förrut antal 29 st One så valde jag bara det antalet gick inte vidare. Nu skiter jag i dessa otydliga svar från er...Nu importerar jag själv...Webbis -1 kund. KUND I FOKUS? .

På vilket sätt är han otydlig......

Permalänk
Skrivet av pjarsan:

Och med detta svar innebär det att ni fortfarande inte vet när under 2014 ni kommer få några? Och som jag skrev förrut antal 29 st One så valde jag bara det antalet gick inte vidare. Nu skiter jag i dessa otydliga svar från er...Nu importerar jag själv...Webbis -1 kund. KUND I FOKUS? .

Dem har väl varit mer än tydliga i sina svar, medan du snarare valt att vända ett blint öga till det i din förväntan att dem ska gå till alla sorts löjliga längder för att sätta kunden i fokus.

Dem sätter kunden i fokus här genom att välja att inte klistra på galna priser på en konsol som är långt ifrån värt sådana priser. Webhallen har alltid, i alla mina år hos dem, försökt hålla det lägsta priset möjligt för sina kunder och fortsätter fortfarande att göra det här. Det gäller ej en extra 500-lapp, utan snarare en ökning på ca 1500kr/konsol. Microsoft har strulat till det rejält med att inte lyckats leverera till alla länder samtidigt och valt att prioritera en del före de andra. Att sätta all skuld på webhallen för att dem ej kunnat leverera på ett erbjudande om Xbox One i år ändrar inte faktum att dem gick från att tro att allt var lugnt och fint och att dem skulle ha ett par tusen One konsoler färdiga att leverera till att det hela blev en rejäl soppa och det finns inga stora leveranser av Ones att hitta till rimliga priser.

Men du förväntar dig att dem inte bara ska beställa in ett fåtal konsoler till galna priser för att nöja endast en bråkdel av alla kunder som beställt, men också att dem ska beställa in det men även sälja det till dem som beställt till det ordinarie pris dem beställt på och gå back med ca 1500kr/konsol? Det innebär att företaget går back med några hundratusen efter ett litet tag. Ett företag, som alla företag i denna värld strävar att gå plus och inte minus på papper?

Var lite rimlig nu va, sätt skulden där skulden ska sitta, nämligen hos Microsoft. Om du känner att du ej kan vänta längre, inget hindrar dig från att beställa från andra ställen, men gå inte runt och säg att webhallen ej sätter kund i fokus, när dem gör det med att helst avstå från att pressa oss på mer pengar än vad det vi köper är värd egentligen.

Visst är det synd att dem ej kunnat få in några Ones ännu, men det är inte så svårt att förstå och acceptera varför. Själv väntar jag på min PS4 som jag beställt hos dem fortfarande. Däremot att förvänta sig att dem ska gå i back för att nöja endast ett par hundra beställare är lite orimligt. Det spelar ingen roll hur högt man sätter kund i fokus, inget företag i denna värld hade villigt gått flera hundra tusen kronor i back för att endast sätta en bråkdel av sina kunder i "fokus".

Hoppas du får hem din Xbox One snart och ha ett gott nytt år!

Permalänk
Medlem

Lycka till att få boxen för webbis pris med deras leverans problem innan första kvartalet 2014 är slut och ni som försvarar vet nog inte vad kund i fokus innebär..och vet ni det säger ni skulle jag inte vilja handla saker av er . God jul på er oxå. Nej jag är inte bitter jag.

Permalänk
Skrivet av pjarsan:

Lycka till att få boxen för webbis pris med deras leverans problem innan första kvartalet 2014 är slut och ni som försvarar vet nog inte vad kund i fokus innebär..och vet ni det säger ni skulle jag inte vilja handla saker av er . God jul på er oxå. Nej jag är inte bitter jag.

Det är fortfarande inte webbis fel? Vadå kund i fokus? Det finns en gräns för det också. Man kan inte gå back ca 1500 :- per konsol, speciellt inte när det är ett antal tusen st som ska levereras.
Jag sitter själv här naken och gråtandes och väntar på mitt ps4! Men det är ingen idé att gnälla på webbis för det är inte deras fel! Webhallen har gjort ett fantastiskt jobb enligt mig och förtjänar en fanfar för fantastisk service!

Permalänk
Hedersmedlem

*** notis ***

Jag väljer att inte radera några inlägg ännu, men vill samtidigt påminna om att detta inte är en chatt. Det räcker med att ha sagt sin åsikt utan att behöva upprepa den gång efter annan. Finns skäl att fortsätta en sådan diskussion bör det göras via PM (se forumregel § 1.3).

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort mina inlägg det är lungt...

Permalänk
Medlem

Hej,

Mitt tips kvarstår det är väldigt enkelt att privatimportera ifrån Microsofts egna online butik för er som inte kan vänta. Jag gjorde det och vips nu har jag haft konsolen i ett par veckor. Det är inga konstigheter med varken garanti eller kontokort.
Jag vill också ta av mig hatten för webhallens mycket goda service som visar sitt kundfokus genom att via forum svara dygnet runt på frågor och svar kring en leverans som denna gång tyvärr inte gått som det var tänkt pga. nämnda anledningar.

Ha en god fortsättning allesamman och när så blir - GOTT NYTT ÅR.

Permalänk
Avstängd

Finns det någon chans att vi kommer se en rea på Diablo 3 till PC? Den har kostat lika mycket ett bra tag nu. Med nya expansionen påväg och majoriteten av "problemen" åtgärdade så vill jag och ett par andra börja spela det.

Permalänk

Jag fick epost från Webhallen i fredags om att en begränsad leverans med Fifa 14 bundles skulle komma in nästa vecka, dock så ville dom ha 5630 kr per konsol.
Nu har jag redan köpt en box från utlandet och ligger väldigt långt fram i Webhallens XB1 kö.
Är det någon som vill ha min plats, eller är det bäst att avboka?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergggren:

Jag fick epost från Webhallen i fredags om att en begränsad leverans med Fifa 14 bundles skulle komma in nästa vecka, dock så ville dom ha 5630 kr per konsol.
Nu har jag redan köpt en box från utlandet och ligger väldigt långt fram i Webhallens XB1 kö.
Är det någon som vill ha min plats, eller är det bäst att avboka?

Jag vill ha den tack!

Permalänk
Skrivet av Adas97:

Jag vill ha den tack!

Hej, glömde dock nämna att den ligger som förhandsbokning för hämtning i butik i Fruängen, Stockholm.
Vart bor du?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Såja, nu slutar vi med påhoppen och återgår till normalt beteende...