Skrivet av pjarsan:
Och med detta svar innebär det att ni fortfarande inte vet när under 2014 ni kommer få några? Och som jag skrev förrut antal 29 st One så valde jag bara det antalet gick inte vidare. Nu skiter jag i dessa otydliga svar från er...Nu importerar jag själv...Webbis -1 kund. KUND I FOKUS? .
Dem har väl varit mer än tydliga i sina svar, medan du snarare valt att vända ett blint öga till det i din förväntan att dem ska gå till alla sorts löjliga längder för att sätta kunden i fokus.
Dem sätter kunden i fokus här genom att välja att inte klistra på galna priser på en konsol som är långt ifrån värt sådana priser. Webhallen har alltid, i alla mina år hos dem, försökt hålla det lägsta priset möjligt för sina kunder och fortsätter fortfarande att göra det här. Det gäller ej en extra 500-lapp, utan snarare en ökning på ca 1500kr/konsol. Microsoft har strulat till det rejält med att inte lyckats leverera till alla länder samtidigt och valt att prioritera en del före de andra. Att sätta all skuld på webhallen för att dem ej kunnat leverera på ett erbjudande om Xbox One i år ändrar inte faktum att dem gick från att tro att allt var lugnt och fint och att dem skulle ha ett par tusen One konsoler färdiga att leverera till att det hela blev en rejäl soppa och det finns inga stora leveranser av Ones att hitta till rimliga priser.
Men du förväntar dig att dem inte bara ska beställa in ett fåtal konsoler till galna priser för att nöja endast en bråkdel av alla kunder som beställt, men också att dem ska beställa in det men även sälja det till dem som beställt till det ordinarie pris dem beställt på och gå back med ca 1500kr/konsol? Det innebär att företaget går back med några hundratusen efter ett litet tag. Ett företag, som alla företag i denna värld strävar att gå plus och inte minus på papper?
Var lite rimlig nu va, sätt skulden där skulden ska sitta, nämligen hos Microsoft. Om du känner att du ej kan vänta längre, inget hindrar dig från att beställa från andra ställen, men gå inte runt och säg att webhallen ej sätter kund i fokus, när dem gör det med att helst avstå från att pressa oss på mer pengar än vad det vi köper är värd egentligen.
Visst är det synd att dem ej kunnat få in några Ones ännu, men det är inte så svårt att förstå och acceptera varför. Själv väntar jag på min PS4 som jag beställt hos dem fortfarande. Däremot att förvänta sig att dem ska gå i back för att nöja endast ett par hundra beställare är lite orimligt. Det spelar ingen roll hur högt man sätter kund i fokus, inget företag i denna värld hade villigt gått flera hundra tusen kronor i back för att endast sätta en bråkdel av sina kunder i "fokus".
Hoppas du får hem din Xbox One snart och ha ett gott nytt år!