Permalänk

Använda dator som router

Hallå.
Är så att att jag nyss flyttat och kör på min kompis nätverk som bor vägg i vägg.
Mitt ps3 behöver en ethernet kabel från början till routern, sen kan man köra trådlöst, finns det något program så jag kan använda datorn som är uppkopplad,stopppa i en sladd från dator till ps3?
Skulle vara sjukt tacksam för svar.
och nej har inte 200m nätverkskabel att dra till polaren!

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av poppeskoglund:

Hallå.
Är så att att jag nyss flyttat och kör på min kompis nätverk som bor vägg i vägg.
Mitt ps3 behöver en ethernet kabel från början till routern, sen kan man köra trådlöst, finns det något program så jag kan använda datorn som är uppkopplad,stopppa i en sladd från dator till ps3?
Skulle vara sjukt tacksam för svar.
och nej har inte 200m nätverkskabel att dra till polaren!

Är det inte lättare att bara skaffa eget internet? eller är detta en temporär lösning tills du fått eget?

Och vilket mega hus bor du i som bor vägg i vägg men behöver dra 200m för att komma till hans router..?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde du inte kunna brygga trådlösa med trådade anslutningen?
Öppna Control Panel\Network and Internet\Network Connections
Markera båda nätverkskorten, om du högerklickar ska du då få valet att brygga dem.

Permalänk

Jaa! det är självklart bara temporärt. det skulle ta 2-3 veckor innan internet skulle flyttas hit.
och nej det är inte 200m
men det är ganska långt att dra en internet kabel till routern men inte med fågelvägen.

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska brygga anslutningen mellan wifi och ethernet det behövs inga speciella program för det.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/create-network-bri...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du ska brygga anslutningen mellan wifi och ethernet det behövs inga speciella program för det.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/create-network-bri...

så då går det att använda kabel mellan dator och ps3?

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Rekordmedlem

Ja om man vill det och bryggar anslutningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

PS3 har väl wi-fi?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av addek83:

PS3 har väl wi-fi?

Ja men om den inte får direktkontakt kan man gå via datorn om den har kontakt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.