Permalänk

Vilket är bäst?

Hallå, jag har ett Nvidia geforce GT 530 just nu och jag undrar om Gigabyte GeForce GT 630 902MHz är bättre än det? tack.

Permalänk
Medlem

630 är en del bättre ja, samt drar mindre ström osv.

Men vad ska du använda datorn till egentligen?
Även om 630 är lite bättre så är det inte några jätteskillnader, så om om man har datorn till spel och inte är nöjd med 530, så blir man inte nöjdare med 630 heller direkt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Till att spela då

Permalänk

För jag vill gärna ha ett nytt för mitt har börjat låta som fan och lagga ganska mycket, så jag tänkte om jag köpte en hyfsat bra grafikkort så länge tills jag ska ha en ny dator.

Permalänk

Köp minst GTX 650 om du ska spela, Radeon HD7770 är också ett alternativ

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Till att spela då

Då bör du gå upp en del i grafikkort GTS 630 är inget spelkort, inte 530 heller.

Vad har du för övriga datordelar, och vad får grafikkort kosta?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kör ett gt630M i 1366*768, kan spela en del nyare spel men inte på några höga inställningar.

Om du har råd, titta på ett bättre kort!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk

Mitt nätag tar bara 300w så jag har tittat på andra bättre men dem tar typ minst 400w och plus så är de för stora...

Permalänk

om ni veta några liknande grafikkort, skicka gärna

Permalänk

Jag har råd men tror ej att min dator klarar av mycket bättre grafikkort.
Specs:
Processormodell
Intel¤ Core™ i5 processor 2320
Processorhastighet
3.00GHz
Antal kärnor :4
Chipset
Intel H61 - DX11
Minnestyp
DDR 1333 MHz
Minne som ingår
6GB
Maximalt minne
8GB
Minnesplatser
2
Hårddiskstorlek
500GB
Hårddisktyp
SATA 7200rpm
Optisk enhet
DVD-brännare Super Multi med stöd för dubbla lager
Minneskortläsare
8-in-1 Media card reader
Grafikkort
nVidia GT 530
Dedikerat grafikminne
1GB
Delat grafikminne
Nej
Ljudkort
Conexant Audio (5.1-kanal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Jag har råd men tror ej att min dator klarar av mycket bättre grafikkort.
Specs:
Processormodell
Intel¤ Core™ i5 processor 2320
Processorhastighet
3.00GHz
Antal kärnor :4
Chipset
Intel H61 - DX11
Minnestyp
DDR 1333 MHz
Minne som ingår
6GB
Maximalt minne
8GB
Minnesplatser
2
Hårddiskstorlek
500GB
Hårddisktyp
SATA 7200rpm
Optisk enhet
DVD-brännare Super Multi med stöd för dubbla lager
Minneskortläsare
8-in-1 Media card reader
Grafikkort
nVidia GT 530
Dedikerat grafikminne
1GB
Delat grafikminne
Nej
Ljudkort
Conexant Audio (5.1-kanal)

Inte för att jag är någon expert eller så men den där datorn behöver inte bytas ut, den är faktiskt ganska ok, den borde klara ett ganska kraftigt grafikkort gtx660ti eller liknande kanske? Någon annan får ge den slutgiltiga domen.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Är heller in expert xD men på mitt nätagg står det 300W och dem flesta kräver typ 400W eller mer, tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Är heller in expert xD men på mitt nätagg står det 300W och dem flesta kräver typ 400W eller mer, tror jag

Just ja, det läste jag ju, man ska inte skriva när man är trött... Då kanske det kan vara en bra investering i ett grafikkort och nätaggregat för resten i burken verkar vara rätt ok.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

okej tackar

Permalänk

Men jag ska ändån köpa ny dator snart när jag får pengar, men för att mitt grafikkort har börjat låta och lagga lite så tänkte jag att jag kunde ha detta så länge.

Permalänk

Köp detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130228

Du kommer gott och väl klara dig på 300w med det kortet i ditt system.

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk

Okej tackar

Permalänk

Men är Gigabyte GeForce GT 630 902MHz bättre än mitt Geforce GT 530 eller är dem typ lika bra?

Permalänk
Skrivet av sundman98:

Men är Gigabyte GeForce GT 630 902MHz bättre än mitt Geforce GT 530 eller är dem typ lika bra?

Om man säger så här, Skulle du ha ett GT 630 liggandes så hade det varit värt att byta, Men det är inte värt att lägga pengar på ett GT 630 då det knappt är en uppgradering.

Geforce GT serien ger otroligt dålig prestanda för pengarna, Ett GT 630 kostar ca 400-500kr och för dom pengarna får du riktigt dålig spelprestanda, Om du istället lägger till 200-300kr så får du Radeon HD7750 eller HD7770 som ger flera gånger bättre prestanda och faktiskt fungerar att spela med.

Visa signatur

Permalänk

Okej men jag vetifan om det passar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Okej men jag vetifan om det passar!!

i moderkortet passar det, bara att mäta och se om det får plats i ditt chassi.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk

Vad har du för chassi då?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Men jag ska ändån köpa ny dator snart när jag får pengar, men för att mitt grafikkort har börjat låta och lagga lite så tänkte jag att jag kunde ha detta så länge.

Om du inte blåst ur damm på ett tag kanske det räcker med det, för att få det tystare.

Permalänk

Jag har försökt men jag kan testa att ta av grafikkortet och rensa (om jag kan)