Permalänk
Medlem

Denon avr -x4000

hej köpt en sådan här igår denon avr-x4000 .vad inte jag får ordning på är ljudinställningen .kollarjag en bluray slå den om till tex true hd det ska den.men ser jag tex på cmore en action film så stå den på PL II Cinema då är det ljud i alla 5 högtalarna

men slår jag på kanal 1 typ aktuellt/rapport så står den ändå på PL ll Cinema med jud i alla högtalare.där ska den väl slå om till stereo för dom sänder ju inte det i 5.1

eller har jag fel.

från tv går den en hdmi kabel till denon avr-x4000 hdmi (Audio Return Channel)

​har även kört inställningsguiden med mixen som piper ljudet.

någon som vet

hade en denon 3311 innan fram till i helgen den slog om

hur gör det på era ?

Permalänk
Rekordmedlem

Pro Logic är ett system för att dekoda surround från ett källmaterial i 2 kanaler så det fungerar med alla ljudkällor, vill du ha ren stereo i stället måste du välja det själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ok så då är det inte fel då kanske men min förs slog om nämligen även min kompis som har en annan modell fast samma märke.
denna är det tycker den borde göra som den gamle som var ett år gamal bara
http://www.hifiklubben.se/Products/denon-avr-x4000-hemmabiore...

Permalänk
Rekordmedlem

Det var inte så att du bytte ingång och hade olika förval på ingångarna ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

nä tror inte det för som jag vet har jag inte ställt in något sådant. för min vän har inte ställt in något sådant heller utan den ska ju känna av olika ljudformat .men har skickat mail till hifi klubben också se om dom vet . han har en modell som kom 2012 och jag ha denna då x-4000

undra om man ska nollställa denna nya igen och börja om men har ju bara följt installations guiden som kommer upp

Permalänk
Rekordmedlem

Det är samma format teknisk sett på signalen oavsett om du vill ha stereo eller prologic så det kan en receiver inte skilja på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok tycker det är något konstigt får inte upp val av ljud heller när jag trycker på kontrollen tex .tror jag ska fabriksåterställa den så jag får den som den var från början. när jag köpte den i helgen.