Väldigt låg FPS i CS:GO, hjälp!!

Permalänk

Väldigt låg FPS i CS:GO, hjälp!!

Hej,

De är så att jag kikat runt en massa på GOOGLE, men inte hittat ett enda svar. De jag behöver hjälp med är att jag laggar sönder på CS:GO.

Jag kan ticka runt mellan 40-70fps, och jag hittar ingenting som kan förbättra.

Här är mina speccs:

Processor - AMD Athlon(tm) II X4 g640 Processor 3.00 GHz
Graffekort - AMD Radeon HD 6800 Series.
Moderkort - ASUS m5a97 (Har jag för mig)
RAM - 8 gig

Och jag förstår inte varför jag laggar så otroligt? Otroligt tacksam för svar, / Mvh

Permalänk
Skrivet av TylerTheCreator:

Hej,

De är så att jag kikat runt en massa på GOOGLE, men inte hittat ett enda svar. De jag behöver hjälp med är att jag laggar sönder på CS:GO.

Jag kan ticka runt mellan 40-70fps, och jag hittar ingenting som kan förbättra.

Här är mina speccs:

Processor - AMD Athlon(tm) II X4 g640 Processor 3.00 GHz
Graffekort - AMD Radeon HD 6800 Series.
Moderkort - ASUS m5a97 (Har jag för mig)
RAM - 8 gig

Och jag förstår inte varför jag laggar så otroligt? Otroligt tacksam för svar, / Mvh

Kan ju berätta vad har för grafik-inställningar i GO

Permalänk

Oj förlåt,

Jag har lägsta i allt i inställningar i GO.

Permalänk
Medlem

Vad kör du i för resolution?

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vad har du för Operativsystem?

När jag använde mig utav Windows 8.0 så hade jag även så där dålig fps med följande:

8gb 1600mhz
2500k
gtx570

När jag sedan bytte till Windows 7 flyt allt på som det ska. Har hört vissa som har problem, men inte alla.

Permalänk

Rasmus C: Jag kör antingen 640:480 eller 800:600.

L.Forsgren: Jag har windows 7, men det är inte genuint. Kan de ha någonting med de o göra?

Permalänk
Medlem

L.Forsgren: Jag har windows 7, men det är inte genuint. Kan de ha någonting med de o göra?

Sådant får ej diskuteras på SweC men kan säga *host* det har det inte med att göra *host*
Valt i spelet att kunna köra flera kärnor?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Oj jag ber om ursäkt, jag kör på alla kärnor..

Permalänk
Medlem

Oj jag ber om ursäkt, jag kör på alla kärnor..

Testat att slå av AA och sådant trams?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Var slår man igång att man vill använda flera kärnor och stänger av vsync samt AA ? hittar inte det bland videoinställningar och är usel på de här med config.. har f.ö samma problem, ligger mellan 100 - 200 fps hela tiden men vill ha en stabil fps på över 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Var slår man igång att man vill använda flera kärnor och stänger av vsync samt AA ? hittar inte det bland videoinställningar och är usel på de här med config.. har f.ö samma problem, ligger mellan 100 - 200 fps hela tiden men vill ha en stabil fps på över 150

På svenska heter det flerkärnig rendering och FXAA kantutjämning tror jag. VSync har du av om fpsén är över din skärms uppdateringsfrekvens. Finns under video inställningar och avancerat. Du kan sänka upplösningen också.
Stabil över 150, varför? Lås vid din skärmuppdatering iaf. som lägst 100 om du sitter med en 60hz skärm (ca 50ms). Som du minns så låste man ju vid 101 på 1.6 som var max på vissa tävlingar oxå.
100fps kör jag på med 120 skärm och slipper allt från stutter till tearing som kan upplevas som hitbox problem som är risk om man höjer fpsen över skärmens frekvens för långt.

Lite OffT: Kan inte tala för alla men kanske dom flesta, Man är aldrig ute efter så högt som möjligt med FPS i alla spel utan entusiasterna med stora plonkor med 2-4 kort i datorn är ute efter att aldrig hamna under frekvensen på sin skärm med gigantiska upplösningar enkelt sagt. Ja självklart så höga poäng i benchmarks också.

Hoppas det hjälpte lite.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

I GO är det inte som i 1.6, att hitboxarna blir större med låg upplösning. Du kan gott köra på 1024×768 eller högre

Kan förövrigt tillägga att mitt GTX 680 har ibland problem med för låg belastning vilket resulterar låg klock och dippar under 60 FPS IG.

Visa signatur