Permalänk
Medlem

Blir tokig i spelet...

Ni alla vet vad Assignments går ut på....

Jag har nu försökt göra SAMMA assignment, "Need only one", minst ett X antal gånger utan att det fungerar en enda gång, eller så har jag bara ren otur med skräpspelet.
Uppgifter om vad man ska ha och göra:
Sniper Rifle ribbon x3
Get a kill with shotgun in a round
Get a kill with DMR in a round
Get a kill with C4 in a round

Jag har Sniper Rifle ribbon 3/3 sen tidigare, detta är oberoende på om det är 1 runda eller flera..

Men nu till problemet.

Nattens runda, ville bara se om det verkligen är något fel: http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4214...

Började som Support och tog MK11 (DMR) och C4.

Spawnar borta vid C-flaggan och går upp mot D-flaggan, där skjuter jag 4 personer i streck innan jag själv blir dödad.
Ok, DMR = Check!
Byter ut MK11:an mot 870 MCS.
Spawnar borta vid D-flaggan och det kommer en bil till flaggan, spränger bilen och killen med C4. Efter en stund blir jag dödad av en random snubbe.
Respawnar på min Squadleader som är på taket på D-flaggan så jag slänger ned C4 på en kille som står på maskineriet ovanför flaggan, han dör. Hoppar ned på hans plats och skjuter en av hans kollegor med hagelbössan. Då tänkte jag att nu har jag både shotgun och C4 klara, men sen dör jag för att någon dödar mig.
Iaf, fortsätter rundan med att respawna igen på Squadleader, denna gången borta vid F-flaggan (radarn) där jag spränger 2 killar med C4 varav sista dödar även mig i samma kupp. Shit happens...
Spawnar vid D-flaggan och tar mig mot E-flaggan, kastar en V40 Mini och dödar en kille borta vid spårområdet, hör en annan kille borta vid buskarna mot F och jagar honom med hagelbössan, dödar även honom. Spelet tar slut.

Sen kommer hela det här med poäng etc fram på skärmen och då tänkte jag att "Yes, nu ska jag äntligen få det där förbannade assignmentet gjort", men icke sa Nicke. Enligt spelet hade jag inte gjort klart C4-uppgiften.

Dafuq? O.o

Enligt DICE är det inga fel med assignments, medan jag har enorma probs med detta och det är inte enbart denna som felet är, det är alla som kräver något med 1 per round som det inte kvalificeras för min del....
Öh, någon annan som har problem med spelet?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Har med haft fel på mina assignments i både bf3 och bf4, annan variant av den du beskriver ovan. I Bf3 fick jag aldrig min achievement för kill med EOD-bot trots att jag klarade den typ 3-4ggr Astråkigt när man kämpar för nåt men inte får något för det.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

De låter helt sjukt

Permalänk
Medlem

Japp , det är skit!!! I-landsproblemen växer och växer " Ironi "

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Hade samma problem, du måste göra C4 uppgiften som recon för att få den registrerad, funkar ej som support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Hade samma problem, du måste göra C4 uppgiften som recon för att få den registrerad, funkar ej som support.

Så hela skiten ska vara Recon?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av HCOC:

Så hela skiten ska vara Recon?

Nej, bara när du dödar någon med C4. Dom andra registreras oavsett klass du gör det i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Hade samma problem, du måste göra C4 uppgiften som recon för att få den registrerad, funkar ej som support.

Har exakt samma problem, men förstår nu varför jag har enligt stats lite c4 kills. De registreras bara som recon, har hur många c4 kills som helst men varit med support. Skön grej dice verkar jättesvårt o fixa

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Nej, bara när du dödar någon med C4. Dom andra registreras oavsett klass du gör det i.

Kul när du nämner detta, då det står ingenstans på hela spelet att det ska vara genom Recon-klassen.
Sicka idioter på DICE...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av HCOC:

Kul när du nämner detta, då det står ingenstans på hela spelet att det ska vara genom Recon-klassen.
Sicka idioter på DICE...

Lugna ned dig för fasen det är ett spel, med ett ASSIGNMENT. Inte något jävla glitch som gör så att du inte kan spela, detta är inte med i basspelet så att säga, det är ett tillägg till spelet, att kalla folket på DICE idioter för en sådan liten jävla sak är helt stört imo.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SimonMattila:

Lugna ned dig för fasen det är ett spel, med ett ASSIGNMENT. Inte något jävla glitch som gör så att du inte kan spela, detta är inte med i basspelet så att säga, det är ett tillägg till spelet, att kalla folket på DICE idioter för en sådan liten jävla sak är helt stört imo.

Ja men att svära så jävla mycket i en jävla meningsjävel är åthelvete mer stört än kalla någon jävel för stört jävel, imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Kul när du nämner detta, då det står ingenstans på hela spelet att det ska vara genom Recon-klassen.
Sicka idioter på DICE...

Ja herregud, hade jag varit du hade jag avinstallerat spelet i ren strejk!

Permalänk
Medlem

har du kollat så du inte har vapnet ändå? jag VET att jag har gjort alla delar av det "uppdraget" fick ingen bössa i slutet av rundan, men jag kan equippa och spela med den ändå, och assignementen ligger kvar, saknar fortfarande c4, dmr och shotgun kill..

edit: bössan kanske du skiter i, det kanske är själva assignments du är ute efter?

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte fått vapnet, men jag kan plocka upp det om någon annan går runt med det och få in upplåsningar till det dock.

Orsaken varför jag svor gällande DICE är för att jag har en polare som jobbar på just det företaget som QA och enligt honom är det inga problem att få assignmentet att fungera med enbart Support-klassen. Krävs inte att man är Recon för C4, utan det är generellt det "vapnet" som skall användas för att det ska fungera. Eftersom de får det att fungera men inte jag (och kanske ett X antal andra) så svor jag åt utvecklarna bakom spelet som gjort spelet så himla komplicerat och konstigt att varför inte ens EA supporten kan låsa upp vapen åt en längre som de gjorde förr i tiden på BF2/2142. Fick även vapen upplåsta på BFBC2 genom chatten med EA, men efter det så försvann all support med spelen skapade av DICE.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Har lite samma problem med "multitalentd" assingnment ,har bössan men inget completat assignment , har typ gjort den 5-6ggr , men nu orkar jag inte bry mig mera , har ju bössan lixom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Har problem med assignments jag också, både med Recon Expert. Även fast jag har gjort som det står..
Även med Ace-21 då man ska få 500 kills, vilket jag har men har inte fått Dog-Tag.. Hur drygt som helst.. Förhoppningsvis så fixar dom det..

Permalänk
Medlem

Verkar som "Need only one" är buggad.

Jag fixade den en runda, och när rundan var slut så fick jag upp bland Awards att alla checkboxarna var ikryssade på denna, men jag fick inte själva Assignment och vapnet låstes inte upp direkt. Sen efter några minuter så hade vapnet dykt upp och "Need only one" är highlightad i Battlelog som om jag klarat den, men checkboxarna är inte ikryssade som de brukar vara.

Permalänk

Har samma problem som du..

Förresten är det någon som har fått veteran sakerna?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Blir tokig PÅ spelet menar du väl?

Var tvungen

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Hade problem med den assignment också - gjorde om allt som Recon och då gick den hem.

Idag dock, efter nya patchen - är det TILLBAKA!!!!

Jag blir också tokig snart..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hmm är det inte så att vissa av assignmentsen hör till Second Assault och egentligen inte ska synas innan det är släppt men av nån anledning syns redan nu?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Hmm är det inte så att vissa av assignmentsen hör till Second Assault och egentligen inte ska synas innan det är släppt men av nån anledning syns redan nu?

Näe, de som dem pratar om ovanför är för China Rising. De kom innan China släpptes.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |