Akta er för pcbutiken.com!!

Permalänk
Medlem

Akta er för pcbutiken.com!!

Jag beställde prylar från www.pcbutiken.com och fick hem paketet idag. Dock saknades hälften av prylarna som jag hade beställde. De ändå tagit full betalning. SKANDAL!!

Jag vete fan vilken idiot som plockat ihop mina varor.
Dessutom blir det väl svårt att hävda att varorna inte låg i kartongen när det står att de skulle vara där enligt fraktsedeln.
Dessutom har de väl obefintlig kundtjänst så man lär väl heller inte kunna få tag på dem.
Därför uppmanar jag er att inte köpa därifrån, även fast de kanske är billligast....

Permalänk
Medlem

Re: Akta er för pcbutiken.com!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joher099
Jag beställde prylar från www.pcbutiken.com och fick hem paketet idag. Dock saknades hälften av prylarna som jag hade beställde. De ändå tagit full betalning. SKANDAL!!

Jag vete fan vilken idiot som plockat ihop mina varor.
Dessutom blir det väl svårt att hävda att varorna inte låg i kartongen när det står att de skulle vara där enligt fraktsedeln.
Dessutom har de väl obefintlig kundtjänst så man lär väl heller inte kunna få tag på dem.
Därför uppmanar jag er att inte köpa därifrån, även fast de kanske är billligast....

Hm, ajdå. Det lät ju kanske inte sådär jättebra.
Jag som funderade på att beställa därifrån =/

Hoppas det löser sig! Berätta gärna hur det går.

Permalänk
Medlem

Re: Akta er för pcbutiken.com!!

tycker sådant där är ganska läskigt egentligen, inte som att man får öppna och kolla innan man betalar, så egentligen köper man grisen i säcken ungefär...

vet aldrig vad man får, hoppas det ordnar sig iaf, annars får det väl bli som det brukar ta kontakt med konsumentverket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joher099
Jag beställde prylar från www.pcbutiken.com och fick hem paketet idag. Dock saknades hälften av prylarna som jag hade beställde. De ändå tagit full betalning. SKANDAL!!

Jag vete fan vilken idiot som plockat ihop mina varor.
Dessutom blir det väl svårt att hävda att varorna inte låg i kartongen när det står att de skulle vara där enligt fraktsedeln.
Dessutom har de väl obefintlig kundtjänst så man lär väl heller inte kunna få tag på dem.
Därför uppmanar jag er att inte köpa därifrån, även fast de kanske är billligast....

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Akta er för pcbutiken.com!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wejsted
tycker sådant där är ganska läskigt egentligen, inte som att man får öppna och kolla innan man betalar, så egentligen köper man grisen i säcken ungefär...

vet aldrig vad man får, hoppas det ordnar sig iaf, annars får det väl bli som det brukar ta kontakt med konsumentverket...

Du kan öppna det när du löser ut med kassapersonalen som vittnen. Det är rådet har jag t.om. fått av posten.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Akta er för pcbutiken.com!!

ja du jag vet inte, vad jag hört är det många som blivit nekade det, så det beror väl på om det är en snäll eller elak människa som sitter bakom glaset...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av menååh

Du kan öppna det när du löser ut med kassapersonalen som vittnen. Det är rådet har jag t.om. fått av posten.

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Jag blir alltid nekad... Inkompetent ICA-personal ska inte sköta postärenden

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Beställde grafikkort, fläkt och rund IDE kabel hos PCButiken i lördags. Paketet var ihopplockat på söndagen, på onsdagen låg det och väntade på mig hos mitt utlämningställe.
Inga delar som fattades i mitt paket.
Snabbt levererat och billiga så PCButiken får mitt förtroende nästa gång också.

Permalänk

Hej!

Fel av oss. Som du redan antagligen vet
kommer resterande artiklar till dig imorgon,
plus en liten present.

MVH

PCButiken.com

Permalänk
Medlem

haha oj oj vad jag håller med dig.
måste passa på att klaga lite nu
för det första finns det en butik i samma byggnad som jag bor i, jag känner personalen och de har posthantering, men får jag hämta paket där?
nej utan jag ska gå iväg en kilometer till en trång liten ICA butik från 30-talet där kundkretsen består av 80 åriga tanter som köper kattmatt, personalen är otrevlig och lat, så man får springa runt och trängas i butiken innan man får tag i någon, sedan ska man stå och köa för att komma ur butiken när man hämtat sitt paket, inte bara när det gäller postförskott utan annars också, eftersom det är så trångt att man inte kommer ut annars.

försöka förklara för gamla tanter som köper kattmat att man inte vill trängas utan bara komma ut är oftast meningslöst...

usch den gamla goda tiden säger jag bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Jag blir alltid nekad... Inkompetent ICA-personal ska inte sköta postärenden

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

det var snällt av er, bra intiativ också, har man klantat sig får man bjuda på lite extra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcbutiken.com
Hej!

Fel av oss. Som du redan antagligen vet
kommer resterande artiklar till dig imorgon,
plus en liten present.

MVH

PCButiken.com

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Snart har väl alla butiker som säljer datorprodukter registrerat sig på sweclockers.
Och det är självklart mycket bra.

Permalänk

tycker de va mycket bra av pcbutiken att svara här och reda ut detta, så kanske man vågar handla där sen trots allt.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Så fort något företag har gjort något fel, ta kontakt med företaget FÖRST och hör vad felet beror på INNAN ni slänger er på datorn för att idiotförklara dem.
Det brukar oftast finnas en förklaring till de flesta fel som sker.

Permalänk

Håller med Nemezis. Jag förstår inte riktigt att pcbutiken belönar joher099 för sitt något förhastade gnäll.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

kanske inte är en belöning kanske är en brevbomb !!

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Förhastade gnäll? Jag tycker han har all rätt att gnälla när alla grejer inte är med.. Skit samma vad orsaken är, skickar de något som inte är komplett så får de också säga till om det..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad fick du för liten present då?

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Det är väl bara att kontakta och fråga vart resterande grejer är?
Har han inte kvitto på vad han har beställt för vilken summa är det ju inte så kul kanske.
Frågan är om man inte hade gnällt mera om dom väntat med att skicka ut Alla saker du beställt, bara för att det fattas någon liten sak?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Jag blir alltid nekad... Inkompetent ICA-personal ska inte sköta postärenden

Håller helt med Scalp...dessutom där jag bor så får man typ gå till 2-3 kassor innan man kan posta ett brev i värsta fall.

Sist jag postade ett paket så fick jag stå i kö i 1½ timme, inne på "bonum"...hatar att det skall vara på posten numera..

DET ÄR INGEN RIKTIG POST!!

Permalänk
Medlem

Vadå för present, vill veta

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcbutiken.com
Hej!

Fel av oss. Som du redan antagligen vet
kommer resterande artiklar till dig imorgon,
plus en liten present.

MVH

PCButiken.com

Det känns som om PCButiken.com verkligen har datorbutiken.com som förebild!

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis
Så fort något företag har gjort något fel, ta kontakt med företaget FÖRST och hör vad felet beror på INNAN ni slänger er på datorn för att idiotförklara dem.
Det brukar oftast finnas en förklaring till de flesta fel som sker.

Det har du helt rätt i!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Beställde i Torsdags, det skickades i Torsdags, och det var här hos mig igår, Fredag!

Allt som jag beställt! Perfekt tycker jag..

Men det du råkat ut för lät ju inte kul!

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX