Permalänk
Medlem

Dålig hastighet med ny dator

Tja!

Har nyligen byggt en ny dator med moderkortet AsRock z87m Extreme4 med intels I217-v gigabit nätverkskort. Datorn är nyformaterad och senaste drivrutinerna från Asrocks hemsida. Problemet är då att jag får ut ca 30mbit/s på min 100mbit lina och jag kör med kabel. Ibland så kan den få tuppjuck och fungera som den ska och då får jag ut 110mbit. Upplever även fryslagg i spel. Testat även bredbandskollen på min laptop med kabel och får ut 95mbit

Vad ska jag göra för att få bättre hastighet på nätet och bort med fryslagg i spel?

EDIT: När jag tankar hem spel i steam så går det ca 10mb/s men då kommer jag inte åt någon hemsida alls

Permalänk
Hedersmedlem

Har du provat en annan kabel?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannee:

Tja!

Har nyligen byggt en ny dator med moderkortet AsRock z87m Extreme4 med intels I217-v gigabit nätverkskort. Datorn är nyformaterad och senaste drivrutinerna från Asrocks hemsida. Problemet är då att jag får ut ca 30mbit/s på min 100mbit lina och jag kör med kabel. Ibland så kan den få tuppjuck och fungera som den ska och då får jag ut 110mbit. Upplever även fryslagg i spel. Testat även bredbandskollen på min laptop med kabel och får ut 95mbit

Vad ska jag göra för att få bättre hastighet på nätet och bort med fryslagg i spel?

EDIT: När jag tankar hem spel i steam så går det ca 10mb/s men då kommer jag inte åt någon hemsida alls

hade samma problem med mitt Mb från MSI. Prova att avinstallera drivrutinerna för nätverkskortet och hämta något äldre drivrutiner.. funkar perfekt för mig nu.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

hade samma problem med mitt Mb från MSI. Prova att avinstallera drivrutinerna för nätverkskortet och hämta något äldre drivrutiner.. funkar perfekt för mig nu.

this.

Mjukvaruproblem brukar va problemet.

Tanka hem drivarna först innan du avinstallerar dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du provat en annan kabel?

Yes det har jag!

Skrivet av Dragone:

Det ska testas Enklaste sätt att hitta äldre drivrutiner :O?

EDIT: Nu funkar det lite bättre iaf men inte 100% men ska testa andra drivisar !

tack för hjälpen!